Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Alltså. Att Bergvall ligger före Dahbo har jag aldrig förnekat. Min poäng är att Dahbo har mer än alibispel i sin verktygslåda och därför tror jag han kommer nå längre i sin karriär än Bergvall som levt på ren hajp hela livet. Folk kommer inte vara imponerade över hans sidledspassningar när han är 25 år.
Vettifan om enbart hajp från Sverige ger speltid i PL.
Finns så många talanger som både haft det ena och det andra men slutar i en karriär i div 4.
Personligen tycker jag det viktigaste är att de klarar av nästa steg då talang har väldigt många, om man tar ex Bergvall eller H Larsson så är det 2 spelare som hela tiden tagit nästa steg hyfsat snabbt. Från akademi lag in i proffsfotbollen, sen vidare till större lag/liga och fortsatt ta steg.
Om vi tar Dahbo så har snacket om hans talang pågått ett tag nu men fortsatt en bra spelare i Häcken, ingen bärande spelare eller stjärnspelare ännu (där har du bättre koll men är väl en bra spelare i Häcken?).
Jag håller med om att Dahbo är en bra spelare och kommer självklart ta steg men sett liknande spelare från AS många gånger dvs spelare som spelar några år i AS sen tar nästa steg, tar några år ute i Europa och återvänder runt 28- 32 års åldern med en fin karriär i typ Frankrike, Holland med lite landskamper.
Sen finns det de som hela tiden tar nästa steg vet inte om det är annat psyke eller vad det är då talang enbart tar dig en bit på vägen.