2025-06-02, 20:09
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Du vill ju ha fler med där det fattar ju alla.

Trodde ni va kända för att ha en massa superstars till tonåringar ja. Dålig ursäkt.

Ungefär som att Agbonifo skulle krossa Ligue 1 vid det här laget?
Så du läste ett inlägg och hittade på ett helt eget innehåll som inte ens fanns där och kör det som en sanning? Snyggt!

Vi har förmodligen många utav allsvenskans mest spännande talanger. Men förstår du skillnaden mellan att matcha in en eller två talanger i ett funktionellt lag och att bara spela massa unga talanger?

Du kan fråga Fredrik om historien bakom Agbonifo. Sedan kan du läsa mina inlägg från i vintras när jag skrev att det var för tidigt för honom att lämna men att vi omöjligt kunde tacka nej till ett sådant bud. Sedan kan du försöka lägga ihop ett plus ett. Blir nog lurigt dock.
Citera
2025-06-02, 20:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Han är tvåa efter Victor Eriksson.
Håller med. Men Silas är en mer mångsidig spelare som också kan spela mf (där dock konkurrensen är större).
Citera
2025-06-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Snackar vi vårens elva bör åtminstone Victor Eriksson & Markus Karlsson vara givna från Bajen.
Warner Hahn och Pavle Vagic hade jag också plockat med.

Besara, Tekie och Pinas var helt fantastiska första halvan men tappat lite på sistone. Skoglund också varit riktigt bra.

Håller helt med dig.

Dom spelarna har varit helt fantastiska i år.
Skoglund är ju helt given och Tounekti luktar på en plats men blir bänkad av Manneh i Mjällby.

Jävlar vad Bajen är bra idag... Helt galet.
Ta hem Allsvenskan nu för fan!
Citera
2025-06-02, 20:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Så du läste ett inlägg och hittade på ett helt eget innehåll som inte ens fanns där och kör det som en sanning? Snyggt!

Vi har förmodligen många utav allsvenskans mest spännande talanger. Men förstår du skillnaden mellan att matcha in en eller två talanger i ett funktionellt lag och att bara spela massa unga talanger?

Du kan fråga Fredrik om historien bakom Agbonifo. Sedan kan du läsa mina inlägg från i vintras när jag skrev att det var för tidigt för honom att lämna men att vi omöjligt kunde tacka nej till ett sådant bud. Sedan kan du försöka lägga ihop ett plus ett. Blir nog lurigt dock.
Är Dahbo fortfarande bättre än Bergvall?
Citera
2025-06-02, 20:41
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Är Dahbo fortfarande bättre än Bergvall?
Ja. Men försök inte göra någon poäng av att Bergvall spelar i Tottenham och Dahbo i Häcken. Alla spelare tar olika vägar uppåt i karriären och båda är typ 19 år fortfarande. Facit har vi om 5-6 år.

Snygg signatur förresten. Ingenting undgår dig, ingen undgår dig!
Citera
2025-06-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ja. Men försök inte göra någon poäng av att Bergvall spelar i Tottenham och Dahbo i Häcken. Alla spelare tar olika vägar uppåt i karriären och båda är typ 19 år fortfarande. Facit har vi om 5-6 år.

På riktigt??

Startspelare i Tottenham vs Häcken = samma sak ??
Citera
2025-06-02, 21:34
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
På riktigt??

Startspelare i Tottenham vs Häcken = samma sak ??
Var inte vad jag skrev. Min poäng var att man inte gör bokslut över en spelares karriär när denne är 19 år.
Citera
2025-06-02, 21:35
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Djurgården till Tottenham är fruktansvärd klass. Där pratar vi om en sällan skådad höjd inom svensk fotboll. Samma med Hien, som knappt hann kliva av planet innan startdebuten var ett faktum. Tydligt att övergången från DIF till Big 5-ligor är väldigt smidig.
Citera
2025-06-02, 21:41
Medlem
Citat:
Var inte vad jag skrev. Min poäng var att man inte gör bokslut över en spelares karriär när denne är 19 år.

När det är klart, samtidigt måste man öppna ögonen och se att de är mil ifrån varandra just nu.
Sen kan allt hända men jobbigt att behöva vänta till +25 eller +30 innan man kan tycka till om spelarens framfart. Isf kan man komma med en jävla massa spåkulor om talanger om svaren ska komma 5-10 år senare 👏

Jag är en av de som inte riktigt trodde Bergvall hade det i sig men har man fel får man vara erkänna det.
Sen kan Bergvall bryta benet imorgon och aldrig få den karriären man just nu tror men visst fan har han mer talang än dahbo.
Senast redigerad av kallejansson 2025-06-02 kl. 21:45.
Citera
2025-06-02, 21:45
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården till Tottenham är fruktansvärd klass. Där pratar vi om en sällan skådad höjd inom svensk fotboll. Samma med Hien, som knappt hann kliva av planet innan startdebuten var ett faktum. Tydligt att övergången från DIF till Big 5-ligor är väldigt smidig.

Hien ocy Bergvall dussinlirare i jämförelse med Isak

Ännu roligare är att Hien kom från storebror
Senast redigerad av Skarparattarn 2025-06-02 kl. 21:51.
Citera
2025-06-02, 21:47
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
När det är klart, samtidigt måste man öppna ögonen och se att de är mil ifrån varandra just nu.
Sen kan allt hända men jobbigt att behöva vänta till +25 eller +30 innan man kan tycka till om spelarens framfart. Isf kan man komma med en jävla massa spåkulor om talanger om svaren ska komma 5-10 år senare 👏
Alltså. Att Bergvall ligger före Dahbo har jag aldrig förnekat. Min poäng är att Dahbo har mer än alibispel i sin verktygslåda och därför tror jag han kommer nå längre i sin karriär än Bergvall som levt på ren hajp hela livet. Folk kommer inte vara imponerade över hans sidledspassningar när han är 25 år.
Senast redigerad av trazkei 2025-06-02 kl. 21:54.
Citera
2025-06-02, 22:27
Medlem
Citat:
Alltså. Att Bergvall ligger före Dahbo har jag aldrig förnekat. Min poäng är att Dahbo har mer än alibispel i sin verktygslåda och därför tror jag han kommer nå längre i sin karriär än Bergvall som levt på ren hajp hela livet. Folk kommer inte vara imponerade över hans sidledspassningar när han är 25 år.

Vettifan om enbart hajp från Sverige ger speltid i PL.
Finns så många talanger som både haft det ena och det andra men slutar i en karriär i div 4.
Personligen tycker jag det viktigaste är att de klarar av nästa steg då talang har väldigt många, om man tar ex Bergvall eller H Larsson så är det 2 spelare som hela tiden tagit nästa steg hyfsat snabbt. Från akademi lag in i proffsfotbollen, sen vidare till större lag/liga och fortsatt ta steg.
Om vi tar Dahbo så har snacket om hans talang pågått ett tag nu men fortsatt en bra spelare i Häcken, ingen bärande spelare eller stjärnspelare ännu (där har du bättre koll men är väl en bra spelare i Häcken?).

Jag håller med om att Dahbo är en bra spelare och kommer självklart ta steg men sett liknande spelare från AS många gånger dvs spelare som spelar några år i AS sen tar nästa steg, tar några år ute i Europa och återvänder runt 28- 32 års åldern med en fin karriär i typ Frankrike, Holland med lite landskamper.

Sen finns det de som hela tiden tar nästa steg vet inte om det är annat psyke eller vad det är då talang enbart tar dig en bit på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in