2025-06-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Verkar som planen på 500% tullar mot länder som köper ryska olja kommer starkt övervägas att införas. Länder som Indien och Kina som köper rysk olja kommer alltså få tullar på 500% från USA. Det låter ju värre än befrielsedagen Trump införde i april. 500% tullar låter helt otroligt högt. Hur kommer börsen reagera ? Och kan de fortsätta handla olja trots det ?

USA kommer med andra ord försöka tvinga länder att sluta köpa rysk olja.

Kan kan de väl. Men det skulle inte vara värt. Beror på hur mycket de verkligen älskar Ryssland och hur mycket de är beredda att betala för det. Tror tyvärr Trump kommer slingra sig ur det där😐

Om det händer och de gör ett klokt val (handla med USA) är det köpläge på börsen 😄
Senast redigerad av YBB641 2025-06-02 kl. 18:43.
Citera
2025-06-02, 18:44
Avstängd
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Rybar menar nog de som transporterade drönarna inne i Ryssland.

Så är det stridande trupper måste ha uniform, detta blir rakt av ett terrordåd. Sen verkar det som att usa godkände attacken enligt många källor. Jag blir glad om bara Ukraina blir till aska i natt, för i natt händer det.
Citera
2025-06-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Så är det stridande trupper måste ha uniform, detta blir rakt av ett terrordåd. Sen verkar det som att usa godkände attacken enligt många källor. Jag blir glad om bara Ukraina blir till aska i natt, för i natt händer det.
Drönarna hade uniform och nej det blir inga kärnvapen
Citera
2025-06-02, 18:48
Medlem
Citat:

Vilka källor?
Citera
2025-06-02, 18:51
Medlem
Största hotet mot Ryssland nu är 500% tullar från USA mot länder som köper ryska olja. Om de inte inför det tror jag Ryssland kommer köra på i sommar och höst med nya offensiver. Inget land vill vara belägrat av Ryssland i mer än 3 år utan att det börjar bli kännbart. Plan B ?
Citera
2025-06-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nu kommer min slutliga gissning:

18 förstörda plan.

Det finns även en rysk källa som hänvisar till denna summa och nyss så dök det upp en satellitbild på Ukrainka från igår och från idag där två uppställningsplatser har flygplan som inte är kvar samt ett gräsfält som brunnit upp. Den ena uppställningsplatsen visar absolut spår av brand.
Lastbilen som skulle slå mot den basen brann ju upp men ngn enstaka drönare kanske han lyfta innan en drönare exploderade och satte eld på fordonet?!?!

Om det var ca 15-16 plan förut och vi lägger till iaf ett av dessa försvunna plan så börjar siffran 18 snart harmonisera väldigt väl från fler källor. Ryska så väl som IMGINT.

superbra jobbat av SBU! Inte fy skam!
Självklart kan det finnas fler skadade plan. Dessa är då just skadade men inte förstörda.

Ett AI svar på neutralt ställd fråga om Tu95 är att de hade 47 och att kanske bara hälften faktiskt gick att flyga. Så om det är 15 - 16 av de fungerande är det helt sanslöst.
Citera
2025-06-02, 18:56
Medlem
Citat:

Så du anser att förstörandet av ryska bombplan utgör ett terrorbrott men att släppa en atombomb över Ukrainsk civilbefolkning är inte det. Ni ryssråttor är sannerligen lika korkade som vidriga
Citera
2025-06-02, 18:58
Medlem
Citat:
Största hotet mot Ryssland nu är 500% tullar från USA mot länder som köper ryska olja. Om de inte inför det tror jag Ryssland kommer köra på i sommar och höst med nya offensiver. Inget land vill vara belägrat av Ryssland i mer än 3 år utan att det börjar bli kännbart. Plan B ?

Inget land vill få sitt flygvapen sönderbombat på hemmaplan i mer än 3 års tid. Plan C?
Citera
2025-06-02, 18:59
Medlem
Citat:

Jo, men det är inte samma slags offensiver längre. Ryssland är slutkörda också.
Citera
2025-06-02, 19:02
Medlem
Första ryssen att flyga ut genom ett fönster efter gårdagens bombplans-bonanza?

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Citat:
Första offret i Moskva.

Lieutenant General Sergey Kobylash, commander of the Russian Air Force and a war criminal suspect by the International Criminal Court, "accidentally" fell from a window in Moscow".
Citera
2025-06-02, 19:02
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ett AI svar på neutralt ställd fråga om Tu95 är att de hade 47 och att kanske bara hälften faktiskt gick att flyga. Så om det är 15 - 16 av de fungerande är det helt sanslöst.

Ja, effekten av gårdagens operation är liksom rätt rejäl oavsett om det är 18 eller 41 plan som gått upp i rök.

Nu spekulerar jag men det är inte omöjligt att Ukraina och Ryssland faktiskt pratar med varandra ibland även om det inte är på fredsmöten i Turkiet.

Via de kanalerna har Ryssland kanske fått ett erbjudande om att sluta använda den strategiska flygförmågan mot civila och infrastrukturmål mot eftergiften att Ukraina inte drar till med ett nytt trick?

Jag har tidigare spekulerat i att det finns ett par deals som båda sidorna ändå tycker är praktiska och är överens om. Dessa deals kommuniceras inte öppet.
Citera
2025-06-02, 19:03
Medlem
Citat:
Man är nyfiken, kommer den första atombomben i natt👍, ukrainska medier skriver att Zelensky gått ner i bunkern. Kommer Zelenskys bunker hålla 😂

Allt är väl möjligt.. men bra dom inte gjorde några attacker innan fredsmötet! Sänder bra signaler att de inte ville förstöra något av denna dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in