Citat:
Ursprungligen postat av
whatever1427
Håller inte riktigt med. Hon verkar helt klart vara rak och målmedveten. Tycker hon kan ha sina stunder. Tyvärr är ju hennes timing och prioritering helt fel, har all respekt för att hennes jujutsu-satsning som uppenbarligen tar mycket tid för henne. Hon verkar ha lyckats kombinera en ganska framgångsrik karriär med en elitsatsning på idrott. Men hennes fokus och prioritering verkar kanske vara lite någonannstans än att få relationen att fungera. Att få panik för att hennes gympass riskerar att försenas några minuter då Alex tar ett snabbt dopp blir lite talande för det.
Däremot att hon skulle vara vidrig tycker jag inte alls. Fel person att vara med i programmet dock. Och det är såklart trist för Alex att hamna i en relation där motparten inte alls har samma fokus och intresse att få det att fungera.
Jag tycker inte heller Amanda är ”vidrig” eller som en sjukdom.
Vidrig skulle jag möjligtvis kalla Ebba isåfall.
Men jag fattar inte att Amanda sökt med så lite tid för en relation, hon både har ett krävande jobb och satsar på elitidrott.
Har orealistiska och taskiga krav om att partnern inte får vara sjuk eller spontant gå och bada.
Men hon kan ändå reflektera och vara snäll, inte helt svartvitt hemsk. Rolig är hon också.
Men Alex förtjänade en match som helt enkelt matchar honom; hela meningen med programmet..!
Och det är inte i första hand en elitidrottare som är stenhård och topp-presterande, utan hade behövt vara en eftertänksam, mjuk och känslig person. Hade lika gärna kunnat vara en undersköterska, författare, professor i kulturhistoria. Antingen någon lagd åt det vårdande hållet eller intellektuell tänkare.
Han är ingen typisk chef, han är nog duktig på det men det viktiga hos honom är inte prestationerna utan den fina insidan.