2025-06-02, 08:41
Medlem
Alplandskaps avatar
Senast redigerad av Alplandskap 2025-06-02 kl. 08:45.
Citera
2025-06-02, 08:41
Medlem
Som vanligt verkar samtliga deltagare vara väldigt bra men alla matchningar är kanske inte jättebra.
Citera
2025-06-02, 09:47
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ebba: När hon kan dricka alkohol i nåt sammanhang så är hon alltid på gott humör.
Japp, typiskt missbrukarbeteende. Hon borde rannsaka sig själv och spola kröken helt.
Citera
2025-06-02, 09:59
Medlem
Amanda har ett egocentriskt tänkade jämförbart med det hos en 4-åring. Hon förväntar sig att Alex ska veta var saker finns i hennes lägenhet bara för att hon i sitt huvud vet var saker finns. När Alex påpekar absuditeten i detta blir hon manipulativ genom att börja gråta — likt en tonåring som inte kan hantera bli emotsagd — och påstår samtidigt att han Alex uttalat att hon är dum och elak. Jösses vilken barnunge. Detta är alltså en chefjurist och jag svårt att tänka mig hur hon kan hantera personalärenden i form av en chef med denna mogenhet. Om jag ska säga något positivt om henne som verkar det faktiskt som om hon vill förbättra sig. Däremot var hon inte alls tillräckligt mogen för att vara med i detta program.

Sam, vad finns det mer att säga om honom? Oerhört osympatisk individ. Hans blick är verkligen obehaglig när någon har en annan åsikt en honom. Att skicka Denise till ett hotellrum — trots vetskapen om hennes obehag och rädsla inför att sova på hotell — var ett riktigt elakt och hänsynlöst powerplay. Sam är inte förmögen att han en relation med en självtänkade kvinna. Som någon skrev i tråden hade en tio år yngre tjej utan ett intresse för eget självbestämmande passat bättre honom.
Citera
2025-06-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever1427
Blev förvånad hur han "försvarade" situationen kring löftet om hotellgrejen. Jag tänkte faktiskt att det hade kunnat vara en grej man glömmer bort i stunden. Men att han hävdade att det inte gällde längre då det inte var en generell överenskommelse och att det var Denise agerande genom att berätta så tätt inpå, och att hon då inte var säker på om hon ville vara kvar i Sams lägenhet. Låter faktiskt lite som att han, medvetet eller omedvetet bestraffar Denise för att hon tar avstånd. Som beskrevs tidigare:

Han sa i förra avsnittet (i en synk) att när hon tagit ett så stort beslut som att ta med sina saker så kan hon inte förvänta sig någon "god karma" mer och han sa till och med att "då finns inga löften kvar att hålla", så det var tydligt att han bröt löftet medvetet som en form av bestraffning.
Senast redigerad av jandals 2025-06-02 kl. 10:53.
Citera
2025-06-02, 10:11
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Japp, typiskt missbrukarbeteende. Hon borde rannsaka sig själv och spola kröken helt.
Nej, jag tror att det är de få tillfällen Ebba mår bra. Jag tycker hon ska unna sig det. Hon kan slappna av och vara sig själv för en stund. Då är hon en riktigt skön person.

Det var därför nykterism var en dealbreaker för henne.
Citera
2025-06-02, 10:18
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Som vanligt verkar samtliga deltagare vara väldigt bra men alla matchningar är kanske inte jättebra.
Tittar vi på samma program? Som vanligt verkar det vara en hög sopor produktionen samlat ihop.

Grundpremissen är ju att deltagarna är MISSLYCKADE SINGLAR.

Otrygg anknytning, obearbetade tidigare förhållanden och låg självkänsla är standard. Utöver det är vissa deltagare rejält prilliga.
Citera
2025-06-02, 10:26
Jag har sett nästan hela senaste avsnittet, spolade mycket av Ebba och Pontus då jag tycker att hon är så obehaglig.

Senast redigerad av Havang 2025-06-02 kl. 10:34.
Citera
2025-06-02, 10:33
Citat:
Ursprungligen postat av whatever1427
Håller inte riktigt med. Hon verkar helt klart vara rak och målmedveten. Tycker hon kan ha sina stunder. Tyvärr är ju hennes timing och prioritering helt fel, har all respekt för att hennes jujutsu-satsning som uppenbarligen tar mycket tid för henne. Hon verkar ha lyckats kombinera en ganska framgångsrik karriär med en elitsatsning på idrott. Men hennes fokus och prioritering verkar kanske vara lite någonannstans än att få relationen att fungera. Att få panik för att hennes gympass riskerar att försenas några minuter då Alex tar ett snabbt dopp blir lite talande för det.

Däremot att hon skulle vara vidrig tycker jag inte alls. Fel person att vara med i programmet dock. Och det är såklart trist för Alex att hamna i en relation där motparten inte alls har samma fokus och intresse att få det att fungera.

Jag tycker inte heller Amanda är ”vidrig” eller som en sjukdom.
Vidrig skulle jag möjligtvis kalla Ebba isåfall.
Men jag fattar inte att Amanda sökt med så lite tid för en relation, hon både har ett krävande jobb och satsar på elitidrott.
Har orealistiska och taskiga krav om att partnern inte får vara sjuk eller spontant gå och bada.
Men hon kan ändå reflektera och vara snäll, inte helt svartvitt hemsk. Rolig är hon också.
Men Alex förtjänade en match som helt enkelt matchar honom; hela meningen med programmet..!
Och det är inte i första hand en elitidrottare som är stenhård och topp-presterande, utan hade behövt vara en eftertänksam, mjuk och känslig person. Hade lika gärna kunnat vara en undersköterska, författare, professor i kulturhistoria. Antingen någon lagd åt det vårdande hållet eller intellektuell tänkare.
Han är ingen typisk chef, han är nog duktig på det men det viktiga hos honom är inte prestationerna utan den fina insidan.
Senast redigerad av Havang 2025-06-02 kl. 10:44.
Citera
2025-06-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Tittar vi på samma program? Som vanligt verkar det vara en hög sopor produktionen samlat ihop.

Grundpremissen är ju att deltagarna är MISSLYCKADE SINGLAR.

Otrygg anknytning, obearbetade tidigare förhållanden och låg självkänsla är standard. Utöver det är vissa deltagare rejält prilliga.

Grundpremissen är ju att deltagarna är KRÄSNA SINGLAR, med all rätt eftersom alla verkar väldigt bra.
Citera
2025-06-02, 11:10
Medlem
Jag försökte kolla upp Amandas resultat från VM. Hon kom på delad femteplats oktober 2024:
https://www.budokampsport.se/2024/10...ms-forsta-dag/

Hon tog brons VM 2022 så jag förstår att hon jobbar för att ta guld.

Det jag inte fattar är varför hon, eller produktionen tyckte att det var en bra ide att hon var med i programmet. Känns inte som det fanns någon chans för henne att hinna satsa på att påbörja en seriös relation med en främling medan hon satsar på VM. Inte sjysst mot Alexander alls.
Citera
2025-06-02, 11:11
Medlem
Ebba såg inte oattraherad ut när hon var själv med Alexander, tittade lite under lugg, drog i håret, såg nästan vänlig ut. Så är man inte van att se henne, med Pontus är det mer ilsket blängande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in