Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
AC Milan
17,07%
14 röster
Atalanta
4,88%
4 röster
Bologna
1,22%
1 röster
Cagliari
3,66%
3 röster
Como
1,22%
1 röster
Empoli
0%
0 röster
Fiorentina
3,66%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Hellas Verona
1,22%
1 röster
Inter
10,98%
9 röster
Juventus
9,76%
8 röster
Lazio
10,98%
9 röster
Lecce
1,22%
1 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
8,54%
7 röster
Parma
4,88%
4 röster
Roma
8,54%
7 röster
Torino
0%
0 röster
Udinese
0%
0 röster
Venezia
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
6,10%
5 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
6,10%
5 röster
2025-06-01, 14:34
Medlem
Crociatis avatar
Serie A - Säsong 2025/2026 spelschemat lottas på fredag 6 juni. Har inte vart med om att Serie A schemat lottat såhär tidigt.

Ikväll avgörs vem som tar sista platsen i Serie A. Det står mellan Spezia-Cremonese. Första matchen slutade 0-0 i Cremona. Fördel hemmalaget, om matchen slutar oavgjort efter fulltid, då går Spezia upp till Serie A, då de slutade högre i tabellen än Cremonese.

Sassuolo och Pisa är redan klara för Serie A.
Citera
2025-06-01, 16:08
Medlem
buisnismannens avatar
Nu har jag minneslucka efter 2-0 målet men Fyfan vad pinsamt att förlora med 5-0 i en fucking CL final. Kasta Inzaghi till Al Hilal och anställ en riktig tränare.

Basta.
Citera
2025-06-01, 17:50
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torricelli
Ja jag håller med om att bortasektionen är pinsam när lag kommer på besök hos Juventus, att bara 2000 bortafans kan få biljett är inte alls bra. Det borde isåfall byggas bortasektionen tar in minst 4000 tycker jag vid ett nybygge av större arena och inte bara den där lilla tårtbiten upptryckt I ett hörn på en sektion.

Varför är det ens tal om att Milan/Inter ska bygga nya arenor. Tar in 80k, snittet ligger på 70k och ni fyller arenan vid större matcher. Känns ovärt bygga en 100k koloss med 30k tomma platser när det är serie lunk mot mindre lag. Sedan är arenan historisk, enda anledningen är att bygga en modernare arena men storleken är alldeles perfekt 80k som den redan är.

Delle alpi förstår man varför det behövdes nytt, den kändes ju omodern redan när den var nybyggd. Enda jag gillar med den arenan är namnet som är mysigt och all historik som utspelats där men annars bara trist en trist arena.
San siro har inte haft 80k de senaste 10 åren. Den tar in 75k.

Det är en annan anledning till att 100k hade varit bra, arenor krymper ihop likt en gammal gubbe. 85k blir 82k som blir 79k som blir 75k. Det verkar vara en naturlag.

Om ett tag så hade 100k arenan haft 90k platser. Eller till och med 85 000 som San siro hade under sin peak
Senast redigerad av sebastian_ 2025-06-01 kl. 17:52.
Citera
2025-06-01, 20:02
Medlem
-GGs avatar
Comolli klar för Juve.

Det ryktas om att han vill ha en tränare från PL. Silva, som jag inte vet så mycket om.

Annars är det hål i huvudet att sälja Gatti. En Juventino i själen, och att dessutom sälja till Napoli gör det ännu värre. Vad är det med Juve och att vilja förstärka en direkt rival, om inte fiende. Conte kommer att göra Gatti till ett monster.

Angående CL-finalen känns det underbart. Men även om jag, så klart, ville se Inter förlora trodde jag aldrig på 5-0. Då är det bättre att inte spela i turneringen än att bjuda på en sådan historisk finalförlust och för evigt inetsat i minnet. Hela fotbollsvärlden lär skratta länge åt Inter.
Citera
2025-06-01, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Comolli klar för Juve.

Det ryktas om att han vill ha en tränare från PL. Silva, som jag inte vet så mycket om.

Annars är det hål i huvudet att sälja Gatti. En Juventino i själen, och att dessutom sälja till Napoli gör det ännu värre. Vad är det med Juve och att vilja förstärka en direkt rival, om inte fiende. Conte kommer att göra Gatti till ett monster.

Angående CL-finalen känns det underbart. Men även om jag, så klart, ville se Inter förlora trodde jag aldrig på 5-0. Då är det bättre att inte spela i turneringen än att bjuda på en sådan historisk finalförlust och för evigt inetsat i minnet. Hela fotbollsvärlden lär skratta länge åt Inter.

Gatti är en av få som man måste behålla ju. Såg ju faktiskt skitbra ut med gatti och Bremer som mittbackar i början av säsongen tills Bremer gick sönder (4-2-3-1)

Gatti, Bremer, yildiz, locatelli, thuram, cambiaso, kalulu. De spelarna borde vara hands off.

Silva har gjort det bra i Fulham med små medel och kan slå vilket lag som helst. Men är 4-2-3-1 rätt väg att gå igen. Skulle hellre se en 4-3-3 eller en 4-3-2-1 om vi ska lira 4-backs igen. Föredrar att ha 3 mittfältare på planen med olika kvaliteter. Ska drömspelaren tonali in så vore locatelli, tonali, thuram riktigt grymt att ha på planen samtidigt.
Citera
2025-06-01, 22:34
Medlem
Crociatis avatar
Grattis till Cremonese. Vinner med 3-2 mot Spezia borta.

Cremonese spelar Serie A nästa säsong.
Citera
2025-06-01, 22:43
Medlem
Crociatis avatar
Här är lagen

Serie A: Säsong 2025/2026

Citat:
Atalanta
Bologna
Cagliari
Como
Cremonese (nykomlingar)
Fiorentina
Genoa
Hellas Verona
Inter
Juventus
Lazio
Lecce
Milan
Napoli
Parma
Pisa (nykomlingar)
Roma
Sassuolo (nykomlingar)
Torino
Udinese

Nu på fredag lottas spelschemat till Serie A Säsong 2025/2026.
Citera
2025-06-02, 10:36
Medlem
-GGs avatar
Juventus vill tydligen bygga laget kring Yildiz, Thuram och Cambiaso.

Det låter som en bra plan, och att man äntligen har förstått att man kan inte sälja sina bästa spelare varje sommar eller inte ha självrespekt.
Vissa spelare ÄR orörbara.

Skulle man sedan få in Tonali, en mittback (en italienare) och en riktigt bra anfallare, ser det genast mycket ljusare ut.

Enbart beslutet att bygga laget kring tre orörbara spelare kommer man långt med, och att man med det tar tillbaka ett Juventus som har varit saknat under flera år.

Spelmässigt måste man ha ett rakare anfallsspel, mer direkt. Det har varit plågsamt att se Juve kämpa kopiöst för precis varje mål man har gjort eftersom anfallsspelet i grunden inte har funnits. Man har inte haft en anfallare/en mittfältare bland ligans bästa målskyttar på ett bra tag nu.
Citera
2025-06-02, 12:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Juventus vill tydligen bygga laget kring Yildiz, Thuram och Cambiaso.

Det låter som en bra plan, och att man äntligen har förstått att man kan inte sälja sina bästa spelare varje sommar eller inte ha självrespekt.
Vissa spelare ÄR orörbara.

Skulle man sedan få in Tonali, en mittback (en italienare) och en riktigt bra anfallare, ser det genast mycket ljusare ut.

Enbart beslutet att bygga laget kring tre orörbara spelare kommer man långt med, och att man med det tar tillbaka ett Juventus som har varit saknat under flera år.

Spelmässigt måste man ha ett rakare anfallsspel, mer direkt. Det har varit plågsamt att se Juve kämpa kopiöst för precis varje mål man har gjort eftersom anfallsspelet i grunden inte har funnits. Man har inte haft en anfallare/en mittfältare bland ligans bästa målskyttar på ett bra tag nu.

Dom kan ju köpa din gullepojke Rasmus?
Citera
2025-06-02, 14:36
Avslutad
Senaste är att Tudor inte kommer att acceptera att vara tränare över Klubblags VM för Juventus om han inte får någon garanti att han får kontraktet som sträcker sig över kommande säsong 25/26. Låter rimligt, hur ska han kunna gå in i Klubblags VM med motivation utan att veta sin framtid. Han vet att Juventus ville anställa Conte men står ändå kvar och visar ett hjärta av guld för klubben han en gång i tiden spelade för.

Första matchen för Juventus i Klubblags VM är 19 juni så om Tudor får fortsatt förtroende eller inte bör vara löst väldigt snart. Tycker det lutar åt att han blir tränare inför nästa säsong och det är jag helt ok med med tanke på vilka alternativ det finns på marknaden.
Citera
2025-06-04, 00:33
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crociati
Här är lagen

Serie A: Säsong 2025/2026

Nu på fredag lottas spelschemat till Serie A Säsong 2025/2026.

Oj, det var snabbt! Annars brukar ju Serie A vara typ sist att släppa sina spelscheman. Bra!

Händer mycket på tränarmarknaden nu. Inzaghi till Saudi, Sarri tillbaka till Lazio.
Citera
2025-06-04, 10:56
Avslutad
Då får vi se Sarri bokstavligen tugga på cigarett fimpar i Lazio kommande säsong. Ser även fram emot att allegri skriker "calma calma" blandat med raseriutbrott.

Vilka karaktärer vissa italienska tränare är alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in