Citat:
Ursprungligen postat av
Brodrude
Vad är det som gör att man inte kan använda telefonnätet? Självklart använder man telefonnätet för att det är mycket billigare. (men satelliter låter väl häftigare för dig. kom igen vi lever inte på 80-talket !!)
Vad är det som gör att det inte kan vara algoritmen ? Har du ens tänkt i dom banorna. Jag själv kan få en flygade farkost att navigera till en plats helt på egen hand. Det är verkligen inte svårt. man behöver inte ens kunna nån programmering.
Du förstår inte att det svåra kan vara att få in ett gäng lådor med drönare och arrangera upp dem i en långtradare i ett fiendeland va men så långt tänkte du inte.
komiskt.
Jag funderade just på den där saken.
Först tänkte jag att det måste vara krångligt att ha massor av drönarpiloter som styr varje drönare mot ett mål, sedan slog det mig...
Autonom drönar-svärm.
En (1) drönare som pekar ut mål och filmar (De filmer vi sett när man flyger över planen).
En (1) Pilot.
Ansvarig för att målpeka med laser mot aktuellt flygplan.
Övriga drönare (fler än 10, färre än 100) lyfter från lastbilen som en svärm och kommunicerar inbördes.
När piloten målpekar, avgör svärmen autonomt vilken drönare som ska svara på "attackbegäran" och störtar mot målet.
Det behövs bara 1 säker kommunikationskanal till piloten, istället för 100-tals. Mycket enklare att åstadkomma..
Jag har ingen aning om min tanke stämmer, men tror att det är genomförbart med dagens teknik.