2025-06-01, 20:31
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Det går ju inte att följa silly-rapporteringen längre. Varenda spelare är "stjärnan" eller "stjärnbacken/forwarden/centern" och sen kollar man statistik och det visar sig att den nya stjärnan har gjort 24 poäng i Liiga.
Citera
2025-06-01, 20:41
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Viktigt att komma ihåg i sammanhanget är att Leksand kommer åka ur utan Zacke.

Och vips, där lämnade Zacke.

Jag har ju själv varit inne på att Zacke varit en väldigt viktig del för laget och föreningen. Ser att Leksand erbjudit 40’ respektive 60’ i månaden, det tolkar jag som att Tjomme väljer bort Zacke. Känslosamt och ledsamt men kan vi få mer valuta för pengarna så är valet enkelt. Tjomme har förmodligen en ny ledande spelare påväg in där man lägger en högre lön på!

Helt rätt beslut.
Citera
2025-06-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, så kan man se det.

Växjö behöver prestigevärvningar för att hamna ovanför Malmö i tabelljuntan.
Citera
2025-06-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Men det där är gammalt, Lakers ligger i mitten.

Det säger inte att Lakers ökar sin silly budget.

Vadå gammalt? Det är Hökens bedömning utav lagens budgetar 2024-2025.

Växjö har ingen ansträngd ekonomi.
Källa på det Tack.

Trams bara.
Citera
2025-06-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Vadå gammalt? Det är Hökens bedömning utav lagens budgetar 2024-2025.

Växjö har ingen ansträngd ekonomi.
Källa på det Tack.

Trams bara.

Finns inget som backar dina påståenden där, de siffrorna har jag diskuterat flitigt under året.

Det är inte en ekonomitråd, så läs Lakers bokslut och verksamhetsberättelser.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-06-01 kl. 22:59.
Citera
2025-06-02, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/sa-manga-miljoner-lagger-ditt-shl-lag-pa-spelare/

Dom flesta ligger kring 55.

I sanny och Svensson podd avsnit kring detta i höstas säger Höken det jag beskrev ovan.
Du får gärna citera vad som står eftersom det ligger bakom en betalvägg...
Citera
2025-06-02, 00:56
Medlem
Skönt att mitt Frölunda har haft laget klart för nästa säsong sedan en månad! Bara Jari Innala (poängkung i slutspelet 2024) som inte är presenterad ännu.....
Citera
2025-06-02, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Jag har ju själv varit inne på att Zacke varit en väldigt viktig del för laget och föreningen. Ser att Leksand erbjudit 40’ respektive 60’ i månaden, det tolkar jag som att Tjomme väljer bort Zacke. Känslosamt och ledsamt men kan vi få mer valuta för pengarna så är valet enkelt. Tjomme har förmodligen en ny ledande spelare påväg in där man lägger en högre lön på!

Helt rätt beslut.

Kolla Zackes poäng de tre senaste säsongerna så förstår du också Tjommes erbjudande. Lön efter prestation.
Är slut på lyxsökare i den där föreningen nu.
Citera
2025-06-02, 06:29
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Lindqvist klar, Zacke förlänger verkar vara det senaste. Zacke är otroligt viktig i ett framtida lagbygge, han kan Leksand utan och innan och kan de leda yngre spelare att bli framtidens stjärnor!

Mycket vettigt och förmodligen ganska billiga lösningar!

Hur viktig var Zacke?

Har Leksand ett bättre lag än nykomligen Dif eller Björklöven för den delen?
Citera
2025-06-02, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
150 000 i månaden från ett lag i HA?? Låter magstarkt, men det bör väl vara Björklöven om det stämmer, eller möjligen SSK.

Mustiga Mauri har pröjsat in..
Citera
2025-06-02, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Kolla Zackes poäng de tre senaste säsongerna så förstår du också Tjommes erbjudande. Lön efter prestation.
Är slut på lyxsökare i den där föreningen nu.
Jag tror också att det kan vara klokt. Den enda är hur det landar hos övriga spelartruppen där Zacke verkar extremt populär. Minns sommaren 2021 i DIF, när Jocke Eriksson erbjöd Henrik Eriksson 25 000 i månaden där han skulle jobba i u16 som hjälptränare 10 timmar i veckan också. Det respektlösa erbjudandet till Hank vände hela spelartruppen emot Jocke och resten av den säsongen gick som den gick. Att inte behandla de äldre ledarna med respekt kan sätta igång saker i gruppen. Då är det nästan bättre att inte erbjuda nåt alls utan tacka för tiden och gå vidare åt varsitt håll.

Nu är det ju inte ett lika extremt erbjudande som Zacke får men sätter man det i paritet med att Tjomme med andra handen erbjuder Micke Lindqvist 225’ i månaden på ett flerårskontrakt, en spelare som gjorde 4 poäng fler än Zacke ifjol (och har sämre underliggande siffror), så blir det ju ganska extremt.
Senast redigerad av Zorrkan 2025-06-02 kl. 08:01.
Citera
2025-06-02, 08:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Mustiga Mauri har pröjsat in..
Såg faktiskt att SSK varit i kontakt med Z. Galenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in