2025-05-18, 23:51
Medlem
Steff83s avatar
Bayern återupprättar hedern.

Leverkusen kommer ändå tvåa och har fortsatt visat att dom är "på riktigt" efter rekordsäsongen.

Dortmund gjorde en imponerande spurt och räddade säsongen.

Frankfurt gör väl sin bästa säsong på mycket, mycket länge.

Leipzig är superfloppen ja.

Annars väntat i botten.

Kul att Hamburg framförallt är tillbaka.
Citera
2025-05-19, 12:16
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Leverkusen kommer ändå tvåa och har fortsatt visat att dom är "på riktigt" efter rekordsäsongen.

Kul att Hamburg framförallt är tillbaka.
Leverkusen tappar väl Wirtz Alonso Frimpong Tah Boniface. Blir inte helt lätt för dem att bli tvåa igen nästa år - och helt omöjligt att klå Bayern.

Om de säljer Wirtz så kommer de ju ha 100+ miljoner för nya spelare. Känns som att de kommer länsa övriga ligan tillsammans med Dortmund denna sommaren. Koch Doan Burkardt Atubolu i fallande sannolikhet.

Kul att Hamburg är tillbaka ja! Ledningen har gått ut och sagt att man inte kommer kunna tävla med Freiburg Mainz Augsburg. Får se hur många omgångar det tar innan fansens förväntningar ändå är på Europa League och trycket leder till att tränaren sparkas.
Citera
2025-05-19, 13:28
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Med det sagt har vi tre värvningar mer eller mindre klara, och två till på gång. Mest breddspelare, men det skadar inte att ha en stabil trupp.
Cyriaque Irié ut först att presenteras. Nittonåring nyss uttagen till Burkina Fasos landslag. Har spelat och slagit igenom denna säsong i Frankrikes andraliga, mer specifikt från Troyes som ägs av Manchester City-koncernen, så han kostade väl 9 miljoner typ.

Av det jag sett ser han väldigt stark ut, driver bollen bra och i intervjun nu betonade han att han är redo att lära sig bemästra Freiburgs defensivarbete. Freiburg själva betonar att man kommer ge honom den tid det tar att utvecklas.

Så trots att han är en av våra dyraste nyförvärv någonsin så kan det alltså ta lång tid innan vi får se honom. Han har spelat mycket som ytter, men jag vill gärna se honom som topp.

Sen två värvningar som enligt flera källor är klara, men inte presenterade:

Derry Scherhant blir nästa värvningen. Kommer från Hertha och lämnar för två miljoner tack vare klausul. 22-årig vänsterytter som ska vara väldigt snabb, men kommer nog få svårt att samla minuter på planen.

Nästa vecka kommer 23-åringen Yuito Suzuki för kanske 8 miljoner, som enligt insiderrykten var på gång redan för ett år sedan, men kanske floppade på grund av att vi inte nådde europeiskt spel då. Han har redan varit på läkarkontroll; Bröndby behöver bara spela de två sista ligamatcherna först innan han byter.

Han verkar vara variabel i offensivt mittfält - typ samma position som Osterhage, Röhl och Manzambi, så jag förstår inte hur alla ska få plats. Lämnar Röhl för Premier League? Han är i en väldig formdipp, så vi får nog inte så mycket då.

Tror dessa mest kommer ersätta Muslija och Philipp, som båda floppat och inte kunnat bidra alls, ens som avlastning de fem sista minutrarna vid ledning.
Senast redigerad av Lekmand 2025-05-19 kl. 13:32.
Citera
2025-05-19, 13:52
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Sådärja nu är ligorna färdiga förutom ett kval.

CL: Bayern, Leverkusen, Frankfurt, Dortmund
EL: Freiburg
ECL-kval: Mainz
Nedgraderade: Holstein, Bochum
Uppflyttade: Köln, Hamburger

Kval
22/5 Heidenheim - Elversberg
26/5 Elversberg - Heidenheim

Elversberg eller Heidenheim, lika lockande båda två...
Citera
2025-05-20, 11:26
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Nästa vecka kommer 23-åringen Yuito Suzuki för kanske 8 miljoner, som enligt insiderrykten var på gång redan för ett år sedan, men kanske floppade på grund av att vi inte nådde europeiskt spel då. Han har redan varit på läkarkontroll; Bröndby behöver bara spela de två sista ligamatcherna först innan han byter.

Han verkar vara variabel i offensivt mittfält - typ samma position som Osterhage, Röhl och Manzambi, så jag förstår inte hur alla ska få plats. Lämnar Röhl för Premier League? Han är i en väldig formdipp, så vi får nog inte så mycket då.
Jag ljög visst, han presenterades idag!

Jaha, då har vi redan presenterat vad som kan vara våra två största värvningar för säsongen för 8-10 miljoner var. Som jag varit inne på tidigare år vill man inte riktigt ha för dyra spelare - för då blir lönefördelningen för skev.

Skulle säga att vårt max är 15 miljoner, men just nu ser jag inte riktigt behovet så jag håller inte andan.

Diverse experter tror visst mer på våra två värvningar än jag gör.
• En som tror att Irié nästan helt kan fylla Doans skor, för han har samma styrkor men är också större.
• En annan som säger att Suzuki besitter exakt de egenskaper som tränare Schuster efterfrågade förra året - så han kanske rakt av blir en nyckelspelare nästa säsongen. Han skulle i så fall vara typ en 10a i formationen.
Senast redigerad av Lekmand 2025-05-20 kl. 12:14.
Citera
2025-05-21, 15:47
Medlem
Lekmands avatar
Så presenterades truppen till U21-EM:
• Mål: Atubolu, Ernst, Noll, Schenk
• Försvar: Jeltsch, Collins, Arrey-Mbi, Oermann, Rosenfelder, Siebert, Brown, Ullrich, Baum
• Mittfält: Martel, Reitz, Jander, Wanner, Nebel, Röhl
• Anfall: Scherhant, Gruda, Woltemade, Wieper, Tresoldi

Saknas: Ubrig, Bischof, Beier, Adeyemi (alla Klubb-VM), Krätzig, Moukoko (gått under isen i Nice sedan han blev två år äldre)

Startelvor i november:
Urbig
Collins - Rosenfelder - Blank - Brown
Knauff - Reitz - Martel - Beier
Woltemade - Tresoldi

Urbig
Collins - Oermann - Rosenfelder- Brown
Gruda - Reitz - Martel - Beier
Wanner - Tresoldi

Feta är de som startade båda matcherna, kursiva är de som nu saknas.

Jag gissar på följande startelva:
Atubolu
Collins - Rosenfelder - Jeltsch - Brown
Gruda - Reitz - Martel - Knauff
Woltemade - Tresoldi

Jättesvårt att säga kring mittbackarna, men Jeltsch är 18 och har tydligen slagit igenom rejält i Stuttgart? Annars ser jag Rosenfelder som klart bäst och stabilast. Arrey-Mbi / Oermann istället för Jeltsch möjligt.

Mittfält känns stabilt. Wanner / Nebel / Röhl är offensivt mittfält och kan hoppa in på kanterna eller bredvid Woltemade. Jag kan inget om Tresoldi och ser helst någon av de tre istället, men Tresoldi har startat i stort sett alla U21-matcher jag kan se hittills.

Största tappet är helt klart Beier, för jag är kritisk mot Tresoldi haha. Tom Bishof hade varit intressant istället för Reitz. Röhl hade kunnat utmana där om han inte vore i så dålig form nu.

Överlag väldigt stabil trupp, och ett stort plus är ju Atubolu som kommer vara säkerheten själv, särskilt med Rosenfelder framför sig. Tror Tyskland kommer vara riktigt trygga defensivt.

Citat:
Derry Scherhant blir nästa värvningen. Kommer från Hertha och lämnar för två miljoner tack vare klausul. 22-årig vänsterytter som ska vara väldigt snabb, men kommer nog få svårt att samla minuter på planen.
Scherhant som fick sitt första proffskontrakt relativt sent - som nittonåring för tre år sedan. Idag skriver han på för Freiburg - och nomineras till U21-EM! Både i klubben och EM kommer han dock få fightas för minsta lilla spelminut.
Citera
2025-05-23, 20:02
Medlem
Bloodzeeds avatar
Aj, aj, aj. Vad är plan B för Eberl & gubbarna?
😂
Citera
2025-05-24, 16:42
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
100.000 bielefeld supporters i berlin idag och 25.000 stuttgart fans.

Källa

https://www.bz-berlin.de/berlin/bielefeld-berlin-party-alexanderplatz
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2025-05-24 kl. 16:53.
Citera
2025-05-24, 19:18
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Live fran berlin https://www.youtube.com/watch?v=3WHndB0KtTA
Citera
2025-05-26, 12:12
Medlem
Drickbacks avatar
Officiellt: ten Hag har kritat för på för Leverkusen till 2027.

https://www.bayer04.de/en-us/news/bayer04/erik-ten-hag-is-new-bayer-04-head-coach
Citera
2025-05-26, 13:53
Medlem
Tah mer eller mindre klar för Bayern. Trist att gå miste om Wirtz.

Vad spelare tror ni lämnar respektive kritar på för Bayern?
Citera
2025-06-01, 00:04
Medlem
Steff83s avatar
Det borde varit Bayern (eller Barca) som skulle spelat kvällens final mot PSG istället för detta väldigt begränsade laget Inter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in