Så presenterades truppen till U21-EM:
• Mål: Atubolu, Ernst, Noll, Schenk
• Försvar: Jeltsch, Collins, Arrey-Mbi, Oermann, Rosenfelder, Siebert, Brown, Ullrich, Baum
• Mittfält: Martel, Reitz, Jander, Wanner, Nebel, Röhl
• Anfall: Scherhant, Gruda, Woltemade, Wieper, Tresoldi
Saknas: Ubrig, Bischof, Beier, Adeyemi (alla Klubb-VM), Krätzig, Moukoko (gått under isen i Nice sedan han blev två år äldre)
Startelvor i november:
Urbig
Collins - Rosenfelder - Blank - Brown
Knauff - Reitz - Martel - Beier
Woltemade - Tresoldi
Urbig
Collins - Oermann - Rosenfelder- Brown
Gruda - Reitz - Martel - Beier
Wanner - Tresoldi
Feta är de som startade båda matcherna, kursiva är de som nu saknas.
Jag gissar på följande startelva:
Atubolu
Collins - Rosenfelder - Jeltsch - Brown
Gruda - Reitz - Martel - Knauff
Woltemade - Tresoldi
Jättesvårt att säga kring mittbackarna, men Jeltsch är 18 och har tydligen slagit igenom rejält i Stuttgart? Annars ser jag Rosenfelder som klart bäst och stabilast. Arrey-Mbi / Oermann istället för Jeltsch möjligt.
Mittfält känns stabilt. Wanner / Nebel / Röhl är offensivt mittfält och kan hoppa in på kanterna eller bredvid Woltemade. Jag kan inget om Tresoldi och ser helst någon av de tre istället, men Tresoldi har startat i stort sett alla U21-matcher jag kan se hittills.
Största tappet är helt klart Beier, för jag är kritisk mot Tresoldi haha. Tom Bishof hade varit intressant istället för Reitz. Röhl hade kunnat utmana där om han inte vore i så dålig form nu.
Överlag väldigt stabil trupp, och ett stort plus är ju Atubolu som kommer vara säkerheten själv, särskilt med Rosenfelder framför sig. Tror Tyskland kommer vara riktigt trygga defensivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lekmand
Derry Scherhant blir nästa värvningen. Kommer från Hertha och lämnar för två miljoner tack vare klausul. 22-årig vänsterytter som ska vara väldigt snabb, men kommer nog få svårt att samla minuter på planen.
Scherhant som fick sitt första proffskontrakt relativt sent - som nittonåring för tre år sedan. Idag skriver han på för Freiburg - och nomineras till U21-EM! Både i klubben och EM kommer han dock få fightas för minsta lilla spelminut.