Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
haha det var ju en konstig vinkling? Jag informerar snarare om varför en viss F ändå har rätt i sin kritik ibland och kommer med FAKTA om hur LVU-processen ser ut i den verkliga världen, bakom den fina fasaden och socialstyrelsens broschyrer om vad socialtjänsten gör och ska göra i barnärenden.
Jag vet inte hur många gånger jag förklarat detta för er, men ni begriper fortfarande inte ett jota.
Fast du kommer ju inte med fakta? Du sticker in med några fall och några studier som du tolkar lite som du vill. Exempelvis att barn dör under LVU. Det är just därför vi har utbildade människor i dessa positioner som klarar av att skriva/läsa studier och finna samband, inte dig en lekman.
Du tar istället några enstaka studier som hårda bevis för någon form av misslyckande från socialtjänstens sida.
Du klarar inte ens av att läsa och tolka IVOs granskning av socialtjänsten.
Vi har läst dina åsikter. Dom är passe. Absolut ingen håller med dig utom Fia och hennes 4-5 galenpannor. Samt några spåkärringar från TT. Och i ärlighetens namn tror jag inte ens Fia orkar läsa dina inlägg, hon vet bara att du hatar på Soc och därmed får hållas.
Det du pratar om kommer inte hjälpa Fia få hem sina barn eller någon annans för den delen.