2025-05-31, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Att du inte fattar att det är du själv som profilerar dig som kvinnohatare är helt otroligt - eller, du kanske fattar det men bryr dig inte. Det är även helt otroligt att du inte heller kan komma på något att tillföra tråden istället för att ägna dig åt patetiska påhopp.

Vid närmare eftertanke kanske det inte vore så dumt att terrorklassa kvinnohat, problemet är att fängelserna redan är överfulla - av män såklart. Man kunde kanske utfärda böter åtminstone - varje gång nån man uttrycker sig hatiskt och fördomsfullt mot kvinnor så får han böta nån tusenlapp
Men herregud, jag ska inte skrämma upp er här - ni sitter förmodligen säkert bakom era tangentbord!

Ännu mer känslor. Och sedan undrar ni varför det finns män som inte ser er som jämlikar. Jo, just av detta skäl.

Och varje gång du gör en felaktig anklagelse om att någon är en kvinnohatare så får du böta nån tusenlapp. Deal?

Så låt oss hypotetiskt se vem som hade fått böta:

Du har chans nu att plocka poäng genom att presentera ett argument som slår fast att jag är en kvinnohatare.

Ska du presentera ett argument eller ska du bara anklaga folk för en massa saker för att du är så pass dränkt i dina känslor?
Citera
2025-05-31, 10:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Nyckelordet in det här utspelet är våldsbejakande kvinnohat.

Om jag tolkar den nya jämställdhetsministern rätt så ska alltså inte kvinnohat terrorklassas om den inte är våldsbejakande. Risken är dock att man lämnar det upp till en genusvetare att bedöma vad som ska tolkas som våldsbejakande eller inte.

Så här skriver Liberalerna själva:
Citat:
Det extrema kvinnohatet är en växande säkerhetsrisk – nu kräver Liberalerna att det klassas som terrorism.

Under de senaste åren har en våldsbejakande rörelse vuxit fram där kvinnohat står i centrum. Incelmiljön är ett tydligt exempel, men kvinnohat återkommer även inom andra former av extremism – såsom högerextremism och islamism. På sociala medier sprids propaganda som föraktar kvinnor och hetsar till våld. Det är en allvarlig utveckling som hotar både jämställdheten och det öppna, fria samhälle vi värnar.

I USA och Kanada har kvinnohat legat bakom flera dödliga attacker. I Storbritannien har antiterrorpolisen varnat för att unga pojkar på nätet rekryteras till kvinnohatiska miljöer som kan leda till våldsdåd. Säkerhetspolisen i Sverige har pekat på att rörelsen växer, men bedömer ännu inte att det utgör en egen extremistmiljö.

Nyligen föreslog den brittiska regeringen att extremt kvinnohat ska kunna klassas som terrorism – ett steg som möjliggör förebyggande insatser från hela samhället.

Liberalerna menar att Sverige måste gå samma väg. Det extrema kvinnohatet måste betraktas som vad det är – ett hot mot våra grundläggande värderingar. Därför vill vi att våldsbejakande kvinnohat ska kunna terrorklassas, precis som islamism och nazism.

https://www.liberalerna.se/nyheter/terrorklassa-kvinnohat

Någon feminist här inne som har lust att bidra med exempel på vad som bör klassas som våldsbejakande eller inte?
Citera
2025-05-31, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ännu mer känslor. Och sedan undrar ni varför det finns män som inte ser er som jämlikar. Jo, just av detta skäl.

Och varje gång du gör en felaktig anklagelse om att någon är en kvinnohatare så får du böta nån tusenlapp. Deal?

Så låt oss hypotetiskt se vem som hade fått böta:

Du har chans nu att plocka poäng genom att presentera ett argument som slår fast att jag är en kvinnohatare.

Ska du presentera ett argument eller ska du bara anklaga folk för en massa saker för att du är så pass dränkt i dina känslor?

Det är ingen som betvivlar att dina påhopp och personliga tolkningar av min text grundar sig i kvinnohat, det framgår. Att du inte kan argumentera bättre för din sak och FORTFARANDE inte kan skriva något som tillför tråden nåt talar sitt tydliga språk och jag kommer rapportera trams och off topic om du fortsätter.
Citera
2025-05-31, 10:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Manshatet har inte resulterat i en radda terroristdåd riktade mot män.

Sannolikt för att kvinnor inte hetsar, uppviglar och anstiftar till brott mot män på samma sätt som antifeministerna, manosfären och incelsrörelsen gör mot flickor och kvinnor.

Manshatet skördar sina offer på andra sätt. Att antal oskyldiga män som drivits till självmord eller fått sina karriärer förstörda pga metoo till exempel. Och en rättsosäker samtyckeslagstiftning som sätter oskyldiga män i fängelse.

Men visst, terroristdåd är det inte.
Citera
2025-05-31, 10:15
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Yep yep, radikaliserade halvfläskiga och gnälliga gamers skojar man inte bort. Snart finns de i varenda trappuppgång i varenda större europeisk stad. Pillar i näsan, står och glor när de kommer utanför huset, stel motorik och tom blick. Lätta att känna igen, hade varit lätta att göra immobila om det inte hade varit för alla vapen de samlat på sig.

Vi måste vara på vår vakt! Jag hörde att man inte ska närma sig dem rakt framifrån, utan från sidan om man skulle se nån utomhus nån gång. Kanske har med stelheten i deras nackar att göra och den begynnande atrosen?

Tyvärr blir alltfler svenska killar gravt skärmberoende redan i unga år. Till skillnad från tjejer som är extroverta så blir killarna istället introverta.

Med bakgrund av detta så inser jag mer och mer att liknelsen med terroristhot inte är övedriven.
Citera
2025-05-31, 10:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Om jag tolkar den nya jämställdhetsministern rätt så ska alltså inte kvinnohat terrorklassas om den inte är våldsbejakande. Risken är dock att man lämnar det upp till en genusvetare att bedöma vad som ska tolkas som våldsbejakande eller inte.

Någon feminist här inne som har lust att bidra med exempel på vad som bör klassas som våldsbejakande eller inte?

Exempelvis när någon av dem tar jaktlicens och börjar köpa vapen och/eller knivar tycker jag berörda myndigheter ska reagera och göra en insats.
Citera
2025-05-31, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Jag har tagit upp det flertalet gånger men de flesta männen i trådarna vägrar ta in det.
Citera
2025-05-31, 10:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Tyvärr blir alltfler svenska killar gravt skärmberoende redan i unga år. Till skillnad från tjejer som är extroverta så blir killarna istället introverta.

Med bakgrund av detta så inser jag mer och mer att liknelsen med terroristhot inte är övedriven.

Det finns väldigt många tjejer och kvinnor med mer inbundna och introverta personligheter. Men tjejer och kvinnor riktar oftast "misslyckanden" inåt medans killar och män oftare verkar behöva skylla på andra/yttre omständigheter.

Det ena utvecklas man av, det andra stagnerar man av. På gruppnivå hanterar kvinnor och män (livs)kriser och påfrestningar olika.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-31 kl. 10:29.
Citera
2025-05-31, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Det är ingen som betvivlar att dina påhopp och personliga tolkningar av min text grundar sig i kvinnohat, det framgår. Att du inte kan argumentera bättre för din sak och FORTFARANDE inte kan skriva något som tillför tråden nåt talar sitt tydliga språk och jag kommer rapportera trams och off topic om du fortsätter.

Så du kritiserar mig för något som du själv gör? Du kallade ju någon i tråden för incel.

OK, så du klarar inte ens av att konstruera ett argument? Det var väl det jag tänkte.
Citera
2025-05-31, 10:29
Medlem
För att ge lite perspektiv på det hela utifrån en svensk kontext:

Dödligt våld pga. kvinnohat är rätt så ovanligt.

Feministerna älskar ju att påpeka att det är högre risk att män blir våldtagna än att någon kvinna falskanmäler dem för våldtäkt. Därför bör de oja sig mer över det förstnämnda.

Jag förmodar, med samma logik, att feministerna tycker att kvinnor bör oja sig mer över risken att de avslutar sina egna liv än att någon man gör det åt dem då det råder en högre risk för kvinnor att begå självmord än att de blir dödade av en eller flera män.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-31 kl. 11:17.
Citera
2025-05-31, 10:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
För att ge lite perspektiv på det hela:

Dödligt våld pga. kvinnohat är rätt så ovanligt.

Feministerna älskar ju att påpeka att det är högre risk att män blir våldtagna än att någon kvinna falskanmäler dem för våldtäkt. Därför bör de oja sig mer över det förstnämnda.

Jag förmodar, med samma logik, att feministerna tycker att kvinnor bör oja sig mer över risken att de avslutar sina egna liv än att någon man gör det åt dem då det råder en högre risk för kvinnor att begå självmord än att de blir dödade av en eller flera män.

Vad har detta med TS att göra?
Citera
2025-05-31, 10:38
Medlem
Incels är verkligen ett problem. Ju fler ensamma män desto mer våldtäckter i ett område det är nästan ,matematiskt. Mest våldtäckter i Alaska och minst i District of Columbia med minst andel män antagligen minst andel Incels.

Det som vi kan göra främst för att minska andelen våldtäckter är att minska andelen Incels.

Där kommer kvinnor in .om en kvinna lever i ett område med hög andel män .vore det inte en bra ide att försöka minska andelen män ,inte öka eftersom att öka andelen män innebär att fler kvinnor blir utsatta för hemska brott.

Kvinnor borde alltså inte ha som mål .om de vill minska brott och terrorism mot kvinnor inte ha iden att vi ska ha hög andel män.

Faktum är att 110 män på 100 kvinnor ger 134 våldtäkter per 100000.

96,8 män per 100 kvinnor ger 16 ,8 våldtäckter per 100000 personer.

Det är 8 gånger fler våldtäckter om man har mycket män.

Om feminister och antifeminister skulle kunna enas om att har vi för mycket män händer det dåliga saker i samhället som våldtäckter och dåligt mående.

Feminister vet att män är dåliga men inte varför de blir så extremt dåliga och det beror på Incel-plågan som måste bekämpas från alla håll. Minska ner på andelen män och vi löser automatiskt en massa problem vi har.
Senast redigerad av Prepper 2025-05-31 kl. 11:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in