Citat:
Ursprungligen postat av
theUFOsummoner
Eftersom hela videon är gjord med ett hoppkok av redan digitaliserat material är det omöjligt för "originalartisten" att bevisa detta, då råfiler inte varit hans egna. Skapare av vissa delar av det digitala materialet har redan bevisat att de varit originalskapare, men det är inte vad Kim Dotcom varit ute efter.
Sedan videoredigering uppkom har tusentals och åter tusentals fejkade UFO-videos skapats med mer eller mindre framgång. Inte minst från diverse skolor där jag kan tänka mig att "skapa en realistisk UFO-film" är ett stående inslag i skolprogrammet.
Detta inte samma sak som att ALL FILM är ointressant. Observationer som gjorts av flera oberoende observatörer är alltid intressanta, även sådant som sker LIVE.
Nej för tusan. Det är inte alls omöjligt.
Det är en stillbild från satellitvideon som verkar vara identisk, men även där finns frågetecken kring just den bilden. Iaf. Det är väl det enda hittills som kommit fram.
Den som skapat de två videoklippen borde kunna visa när de gjorde detta mellan Mars-juli 2014.
Filerna bör finnas på en hårddisk nånstans.
Det som jag tycker intressant här är att så många bots och troll flockats över dessa videoklipp.
Lögner i överflöd. Personer som säger att de är skaparna av videoklippen, men som inte har några som helst bevis för det.
Ingen har hittills ens kunnat kopiera dessa trots att flera debunkers och VFX experter säger att de kan göra det på någon dag.
Skulle jag ge mig på en gissning så tror jag inte att någon kommer göra sig till känna.