2023-12-25, 03:07
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Debunked.

Source for clouds [photo] found:
https://www.reddit.com/r/AirlinerAbduction2014/comments/18dbnwy/first_satellite_video_fully_debunked_source_for/?share_id=a7U0BZJ7GsM2_piW1y6PJ&rdt=48897

(Maskinöversatt)
Så som vfx-artist var jag intresserad av hur någon hade gjort de här videorna. Jag var 100 % säker på att molnen i den första videon var en 2D-stillbild så jag började söka på internet efter molnfilmer, först tittade jag på NASA:s sajter, sedan någon bildmaterialsajt men sedan, som vfx-artist själv används ofta textures.com i arbetet, en bra källa för högupplösta bilder. Så jag började titta på molnbilden som var tillgänglig på den sidan, det tog mig bara kanske 20 minuter innan jag hittade en perfekt matchning av en av molnformationerna. Så jag tittade på andra från samma samling och hittade andra matchningar också.

Hela parodin kring MH370 är löjlig och som någon skrev - det råder UFO-feber, vilket inte är till nytta för disclosure.

Så har videoskaparen/skaparna gett sig till känna?
Det finns ju en belöning att hämta.
Citera
2023-12-28, 15:53
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Så har videoskaparen/skaparna gett sig till känna?
Det finns ju en belöning att hämta.

Eftersom hela videon är gjord med ett hoppkok av redan digitaliserat material är det omöjligt för "originalartisten" att bevisa detta, då råfiler inte varit hans egna. Skapare av vissa delar av det digitala materialet har redan bevisat att de varit originalskapare, men det är inte vad Kim Dotcom varit ute efter.

Sedan videoredigering uppkom har tusentals och åter tusentals fejkade UFO-videos skapats med mer eller mindre framgång. Inte minst från diverse skolor där jag kan tänka mig att "skapa en realistisk UFO-film" är ett stående inslag i skolprogrammet.

Detta inte samma sak som att ALL FILM är ointressant. Observationer som gjorts av flera oberoende observatörer är alltid intressanta, även sådant som sker LIVE.
Citera
2023-12-28, 18:06
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Eftersom hela videon är gjord med ett hoppkok av redan digitaliserat material är det omöjligt för "originalartisten" att bevisa detta, då råfiler inte varit hans egna. Skapare av vissa delar av det digitala materialet har redan bevisat att de varit originalskapare, men det är inte vad Kim Dotcom varit ute efter.

Sedan videoredigering uppkom har tusentals och åter tusentals fejkade UFO-videos skapats med mer eller mindre framgång. Inte minst från diverse skolor där jag kan tänka mig att "skapa en realistisk UFO-film" är ett stående inslag i skolprogrammet.

Detta inte samma sak som att ALL FILM är ointressant. Observationer som gjorts av flera oberoende observatörer är alltid intressanta, även sådant som sker LIVE.

Nej för tusan. Det är inte alls omöjligt.
Det är en stillbild från satellitvideon som verkar vara identisk, men även där finns frågetecken kring just den bilden. Iaf. Det är väl det enda hittills som kommit fram.
Den som skapat de två videoklippen borde kunna visa när de gjorde detta mellan Mars-juli 2014.
Filerna bör finnas på en hårddisk nånstans.

Det som jag tycker intressant här är att så många bots och troll flockats över dessa videoklipp.
Lögner i överflöd. Personer som säger att de är skaparna av videoklippen, men som inte har några som helst bevis för det.
Ingen har hittills ens kunnat kopiera dessa trots att flera debunkers och VFX experter säger att de kan göra det på någon dag.

Skulle jag ge mig på en gissning så tror jag inte att någon kommer göra sig till känna.
Citera
2025-05-30, 16:22
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Debunked.

Source for clouds [photo] found:
https://www.reddit.com/r/AirlinerAbduction2014/comments/18dbnwy/first_satellite_video_fully_debunked_source_for/?share_id=a7U0BZJ7GsM2_piW1y6PJ&rdt=48897

(Maskinöversatt)
Så som vfx-artist var jag intresserad av hur någon hade gjort de här videorna. Jag var 100 % säker på att molnen i den första videon var en 2D-stillbild så jag började söka på internet efter molnfilmer, först tittade jag på NASA:s sajter, sedan någon bildmaterialsajt men sedan, som vfx-artist själv används ofta textures.com i arbetet, en bra källa för högupplösta bilder. Så jag började titta på molnbilden som var tillgänglig på den sidan, det tog mig bara kanske 20 minuter innan jag hittade en perfekt matchning av en av molnformationerna. Så jag tittade på andra från samma samling och hittade andra matchningar också.

Hela parodin kring MH370 är löjlig och som någon skrev - det råder UFO-feber, vilket inte är till nytta för disclosure.

En uppdatering gällande "2D bilderna". Individen som påstår sig vara huvudet bakom både filmerna, närmare bestämt filmskaparen Joe Lancaster, har tydligen frågat sidans ägare bakom de så kallade bilderna (Textures.com) om de kunde skicka ett email tillbaka till honom som verifierar att han köpt bilder från deras sida https://x.com/Texturescom/status/1927988566178623995

Han har alltså försökt att lura till sig ett fejkat email för att stärka hans påstående att det är han som ligger bakom allt
Under drygt 1½ års tid så har han lurat många debunkers på reddit och youtube, och jag skulle inte bli det minsta förvånad om det också är han själv som ligger bakom användarnamnet DI370DPX3709DDYB2I6L som registrerades samma dag som posten i inlägget ovan skapades.

Jaja detta bevisar ju inte att filmerna är legitima såklart. Men uppenbart att det finns en stor vilja att sprida desinformation gällande dessa. Varför kan man ju fråga sig.
Citera
2025-05-31, 03:24
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
En uppdatering gällande "2D bilderna". Individen som påstår sig vara huvudet bakom både filmerna, närmare bestämt filmskaparen Joe Lancaster, har tydligen frågat sidans ägare bakom de så kallade bilderna (Textures.com) om de kunde skicka ett email tillbaka till honom som verifierar att han köpt bilder från deras sida https://x.com/Texturescom/status/1927988566178623995

Han har alltså försökt att lura till sig ett fejkat email för att stärka hans påstående att det är han som ligger bakom allt
Under drygt 1½ års tid så har han lurat många debunkers på reddit och youtube, och jag skulle inte bli det minsta förvånad om det också är han själv som ligger bakom användarnamnet DI370DPX3709DDYB2I6L som registrerades samma dag som posten i inlägget ovan skapades.

Jaja detta bevisar ju inte att filmerna är legitima såklart. Men uppenbart att det finns en stor vilja att sprida desinformation gällande dessa. Varför kan man ju fråga sig.

Har följt Ashton sedan han dök upp på Candace Owen.

Han har utan tvekan presenterat ett bevisunderlag som är svårt att ignorera, och att han inte bara introducerar WAMI utan också specificerar det i namn (Gorgon Stare) gör det än mer trovärdigt, då extremt få kände till det.

Det är givetvis en mängd andra följdfrågor som dyker upp, t.ex syfte, vem som filmade, den anonyma läckans avsikter, teknologi och vart planet hamnade, varför han tillåts prata om det – bara för att nämna några – och även om man försöker är det svårt att hitta några riktigt bra argument till något av dem.
Citera
2025-06-01, 18:42
Medlem
Det är många som har satsat allt på detta kort. När planet till slut hittas på havsbotten, hur ska de ta sig ur det med hedern i behåll?
Citera
2025-06-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsToLate
Det är många som har satsat allt på detta kort. När planet till slut hittas på havsbotten, hur ska de ta sig ur det med hedern i behåll?

Är det så många verkligen? Det var väldigt hajpat till en början men sen dog intresset snabbt när en del info kom fram. Min gissning är att Ashton saknar heder, så det är nog inget problem för honom. Dvs. jag tror han sysslar med disinfo. Framförallt pga den väldigt intensiva användningen av bottar i början.
Citera
2025-06-05, 17:18
Medlem
theUFOsummoners avatar
Ashton skriver på Twitter idag:

This is Malaysian Airlines Flight 370 in this footage.

I, Ashton Forbes, have confirmed the authenticity of this video. It is the Air Force's Gorgon Stare Wide Area Motion Imagery.
Specifically 'Increment 2,' which vastly improved the capabilities and was state of the art at the time.
Not only is it a point for point match to Gorgon Stare, but I also have a source who worked at Big Safari confirm it is Gorgon Stare.
It's not video games, or a prank. It's military footage leaked by Edward C. Lin. He got a 9 year sentence.

Everything in this post is factual and verifiable, which is more than you'll get from MSM.

-----------------
https://x.com/JustXAshton/status/1930337076773294401
Citera
2025-06-05, 23:33
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ashton skriver på Twitter idag:

This is Malaysian Airlines Flight 370 in this footage.

I, Ashton Forbes, have confirmed the authenticity of this video. It is the Air Force's Gorgon Stare Wide Area Motion Imagery.
Specifically 'Increment 2,' which vastly improved the capabilities and was state of the art at the time.
Not only is it a point for point match to Gorgon Stare, but I also have a source who worked at Big Safari confirm it is Gorgon Stare.
It's not video games, or a prank. It's military footage leaked by Edward C. Lin. He got a 9 year sentence.

Everything in this post is factual and verifiable, which is more than you'll get from MSM.

-----------------
https://x.com/JustXAshton/status/1930337076773294401

Hörde att Lin bytt namn kort efter att Ashton gick ut med att han va den som läckt både videoklippen. Tillfälligheter eller inte? Who knows... Men att han inte svarar på dessa kommentarer från Ashton kan enligt vissa vara aningen suspekt. Han har tydligen en youtube kanal som han ibland postar lite videos på. Dock inget som har med ämnet att göra.
Senast redigerad av MuscleShark 2025-06-05 kl. 23:38.
Citera
2025-06-06, 03:09
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Hörde att Lin bytt namn kort efter att Ashton gick ut med att han va den som läckt både videoklippen. Tillfälligheter eller inte? Who knows... Men att han inte svarar på dessa kommentarer från Ashton kan enligt vissa vara aningen suspekt. Han har tydligen en youtube kanal som han ibland postar lite videos på. Dock inget som har med ämnet att göra.

Dessutom, Lin är född i Taiwan och har starka kopplingar till Kina. MH370 hade mestadels kinesiska passagerare och således stora intressen från Kina att lösa mysteriet.

Lin hade ett tydligt motiv till en ev. läcka.

Tillfälligheter?
Citera
2025-07-21, 06:07
Medlem
theUFOsummoners avatar
I en gammal nyhetsartikel från The Washington Times skrivs:

He was a naval flight officer for long-distance patrol aircraft that suck up communications as well as track and take reconnaissance photographs and video of Beijing’s aggressive military operations in the South China Sea and elsewhere.

As a 10-year flight officer, Cmdr. Lin knows specifically what the U.S. targets in China and how. He also knows the planes’ technology suite, both its capabilities and its limits.

Naval Air Systems Command in Patuxent River, Maryland, describes the EP-3E Aries II: “The EP-3 aircraft in the Navy’s inventory provide fleet and theater commanders worldwide with near real-time tactical SIGINT [intercepts] and full motion video intelligence.

I originalartikeln som beskriver hur Edward Lin anklagas för landsförräderi beskrivs hans arbetsroll:

He speaks fluent Mandarin and had been a department head for the Hawaii-based Special Projects Patrol Squadron Two ‘Wizards’ (VPU-2) that flew signals intelligence aircraft based on variants of the EP3-E Aries II signals intelligence aircraft, two sources confirmed to USNI News.

Lin’s job on the Aries II, which bear a resemblance to the maritime surveillance and anti-submarine warfare P-3C Orion, was to manage the collection of electronic signals from the aircraft – a sensor coordinator.

The specifics of how the U.S. gathers signals from potential adversaries are among the military’s most closely guarded secrets. Knowing the methodology for how the U.S. gathers signals intelligence – information that Lin would likely have with his Aries II experience – could allow adversaries to devise ways to counter U.S. monitoring.

In addition his time on EP-3Es, Lin served from 2012 to 2014 as the Congressional Liaison for the Assistant Secretary of Navy for Finance Management and Comptroller.

Det är för mycket "tillfälligheter" för att detta ska vara sand. Lin hade motiv. Hade teknisk access. Hade kunskapen. VAR PÅ PLATSEN. Släppte videon.

Det betyder isf. att videon är riktig och att det är Edward Lin som är "RegicideAnon", användaren som laddade upp videon på Reddit.
Att US Navy har tillgång till hyperavancerad teknologi som är dold för resten av världen.
Att MH370 med all sannolikhet existerar någonstans och att alla på planet lever på någon annan plats / tid / rum.

Och att Ashton Forbes hade rätt från dag 1.

Källa:
The Washington Times
Edward Lin, accused Navy spy, told China about U.S. reconnaissance aircraft, officials fear
https://www.washingtontimes.com/news/2016/apr/17/edward-lin-accused-navy-spy-told-china-about-us-re/

US NAVAL INSTITUTE – USNI
U.S. Naval Flight Officer Lt. Cmdr. Edward Lin Accused of Giving U.S. Secrets to China
https://news.usni.org/2016/04/10/u-s-naval-flight-officer-lt-cmdr-edward-lin-accused-of-giving-u-s-secrets-to-china#:~:text=Edward%20 Lin.%20A%20U.S.%20naval,32%20hearing%20in%20Norfol k%2C%20Va
Citera
2025-08-01, 04:39
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Hahaha älskar at det finns folk som tror på sådant här, som om utomjordlingar som har bemästrat ljusets hastighet och mer därtill inte har utvecklat mikrokameror de likväl kunde skicka hit om de ville "spionera" på oss, eller koppla upp sig på vårat 5G nät och gå på Reddit och sedan nuke:a oss åt fanders.

Tyvärr anser många att YouTube har samma sanningshalt som en präst. Så är det inte verkligheten. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in