Citat:
Ursprungligen postat av
Framforallt
Ok, jag tror jag svänger igen gällande MH370. Hela grejen stinker av PsyOp, men Ashtons senaste övertygelse om att Elizondo, Coulthart och Fox skulle vara inblandade i hemlighållandet av MH370-videos är oroande.
Antingen så har Ashton helt spårat ur i sitt twitterkrigande och blivit paranoid, eller också, mer troligt, så är hela grejen en PsyOp från början till slut. Ämnet lyftes fram från ingenstans till att helt dominera på Reddit, för att sedan lika plötsligt och omotiverat tystas ner och "debunkas", för att nu blomma ut i en hel rörelse som antagligen får en väldig fart precis i detta ögonblick.
Inte sagt att MH370-clippen nödvändigtvis skulle vara falska, men de utnyttjas i vilket fall för att bygga upp polarisering och intresse kring Ashtons och hans gäng. Narrativet är att CIA försöker döda alla diskussioner om ämnet och Ashton är ett stackars offer för påhopp och debunkande, vilket nu används för att attackera några av de mer betydelsefulla. Grusch låter de bli än så länge, men det kommer nog en guilt by association snart också.
Vi får väl se om han har något att backa upp det hela med, men jag är väldigt skeptisk.
Den/de som har fejkat de två videoklippen (satellit och drönarvideon) har nu en gyllene möjlighet att tjäna en fin summa på drygt 1,500,000 kr, eller $145,000 skriver Ashton Forbes på Twitter/X.
Personligen tror jag inte att någon kommer göra sig till känna, oavsett om belöning går upp till det dubbla.
KimDotcom ska tydligen ha varit en som bidragit med hela $100K. Så intresse finns det tydligen att få fram sanningen kring detta mysterium.