2023-08-14, 22:30
Medlem
Har inte människan väldigt bra koll på himlavalvet? Man kan ju se meteorer och annat skrot som är på väg mot jorden långt innan det riskerar att träffa, men man har inte sett ett enda av dessa rymdskepp som ska ha kommit hit? Måste ju varit hur många som helst med tanke på alla observationer folk påstått sig vara med om. Känns ju troligt, eller inte.
Citera
2023-08-16, 19:39
Medlem
LittleKrishnas avatar
Youtubekanalen som laddade upp videorna på MH370 laddade även upp den här videon. Folk på reddit tycker rösten låter som David Grusch fastän den är förvrängd.
https://www.reddit.com/r/UFOB/comments/15nvfia/this_guys_voice_has_the_same_exact_inflection_as/

Jämför med Gruschs röst
https://www.youtube.com/watch?v=lcrCMLVk614
Citera
2023-08-16, 22:25
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Har inte människan väldigt bra koll på himlavalvet? Man kan ju se meteorer och annat skrot som är på väg mot jorden långt innan det riskerar att träffa, men man har inte sett ett enda av dessa rymdskepp som ska ha kommit hit? Måste ju varit hur många som helst med tanke på alla observationer folk påstått sig vara med om. Känns ju troligt, eller inte.

Klart man har. Men det mesta är klassificerat.
Citera
2023-08-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Klart man har. Men det mesta är klassificerat.

Hehe, självklart
Citera
2023-08-17, 20:32
Medlem
Jag tycker faktiskt det verkar rätt trovärdigt efter att ha kikat lite på trådarna. Men jag misstänker att man har lite hjälp. Dvs personer med insikt är med och promotar ämnet och lotsar diskussionen. Det skulle förstås kunna vara någon bluff från Pentagons sida, men jag lutar mer mot att det är äkta.

Den trevligaste detaljen var den synska-bloggaren som gjorde RV på planet och såg något som liknar det i filmerna, men med bonusen att de teleporteras av aliens till en jättelik djungel. Precis som i Lost! Sägs det, jag har inte sett serien själv.
Citera
2023-10-19, 00:46
Medlem
Lehto intervjuar en kille som har lagt ner rejält med tid på klippen.

https://www.youtube.com/watch?v=_X3_qHQVNfo

Han menar att Edward Lin var personen som läckte klippet. Lin blev tydligen dömd till 9 år för spioneri.

Han debunker debunkarna också, men uppriktigt så var det aldrig just något att debunka, det handlade om en endaste frame som delvis matchade. "Debunkandet" handlade snarare om att hundratals bottar och shills dök upp och spammade att det var debunkat på reddit. (Jag var själv väldigt skeptisk innan den överreaktionen skedde från konspiratörernas sida. Det var helt sanslöst faktiskt, som om de ville bli genomskådade.)
Citera
2023-10-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Lehto intervjuar en kille som har lagt ner rejält med tid på klippen.

https://www.youtube.com/watch?v=_X3_qHQVNfo

Han menar att Edward Lin var personen som läckte klippet. Lin blev tydligen dömd till 9 år för spioneri.

Han debunker debunkarna också, men uppriktigt så var det aldrig just något att debunka, det handlade om en endaste frame som delvis matchade. "Debunkandet" handlade snarare om att hundratals bottar och shills dök upp och spammade att det var debunkat på reddit. (Jag var själv väldigt skeptisk innan den överreaktionen skedde från konspiratörernas sida. Det var helt sanslöst faktiskt, som om de ville bli genomskådade.)

Våra mänskliga egon är ännu inte redo att acceptera detta. Det är för otroligt, för häpnadsväckande, för omvälvande. Vi blir rädda och nervösa. Därför blir egots försvarsmekanism förnekelse och förlöjligande. Det är fejk och CGI.
Citera
2023-11-05, 02:48
Medlem
MuscleSharks avatar
.
Senast redigerad av MuscleShark 2023-11-05 kl. 03:06.
Citera
2023-11-12, 18:37
Medlem
Project Unity gjorde en intervju med killen också: https://youtu.be/6ieLc6Fjcto?si=v5qFtsFwFYCGcuhG

Uppriktigt misstänker jag att han inte bara spekulerar. Jag tror att han har tillgång till insider-information, kanske direkt från the leaker.

För övrigt hur passar Grusch in i det här, jobbade inte han för USAs satellit-övervaknings-agency?
Citera
2023-11-18, 20:12
Medlem
Ok, jag tror jag svänger igen gällande MH370. Hela grejen stinker av PsyOp, men Ashtons senaste övertygelse om att Elizondo, Coulthart och Fox skulle vara inblandade i hemlighållandet av MH370-videos är oroande.

Antingen så har Ashton helt spårat ur i sitt twitterkrigande och blivit paranoid, eller också, mer troligt, så är hela grejen en PsyOp från början till slut. Ämnet lyftes fram från ingenstans till att helt dominera på Reddit, för att sedan lika plötsligt och omotiverat tystas ner och "debunkas", för att nu blomma ut i en hel rörelse som antagligen får en väldig fart precis i detta ögonblick.

Inte sagt att MH370-clippen nödvändigtvis skulle vara falska, men de utnyttjas i vilket fall för att bygga upp polarisering och intresse kring Ashtons och hans gäng. Narrativet är att CIA försöker döda alla diskussioner om ämnet och Ashton är ett stackars offer för påhopp och debunkande, vilket nu används för att attackera några av de mer betydelsefulla. Grusch låter de bli än så länge, men det kommer nog en guilt by association snart också.

Vi får väl se om han har något att backa upp det hela med, men jag är väldigt skeptisk.
Citera
2023-11-29, 16:11
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Ok, jag tror jag svänger igen gällande MH370. Hela grejen stinker av PsyOp, men Ashtons senaste övertygelse om att Elizondo, Coulthart och Fox skulle vara inblandade i hemlighållandet av MH370-videos är oroande.

Antingen så har Ashton helt spårat ur i sitt twitterkrigande och blivit paranoid, eller också, mer troligt, så är hela grejen en PsyOp från början till slut. Ämnet lyftes fram från ingenstans till att helt dominera på Reddit, för att sedan lika plötsligt och omotiverat tystas ner och "debunkas", för att nu blomma ut i en hel rörelse som antagligen får en väldig fart precis i detta ögonblick.

Inte sagt att MH370-clippen nödvändigtvis skulle vara falska, men de utnyttjas i vilket fall för att bygga upp polarisering och intresse kring Ashtons och hans gäng. Narrativet är att CIA försöker döda alla diskussioner om ämnet och Ashton är ett stackars offer för påhopp och debunkande, vilket nu används för att attackera några av de mer betydelsefulla. Grusch låter de bli än så länge, men det kommer nog en guilt by association snart också.

Vi får väl se om han har något att backa upp det hela med, men jag är väldigt skeptisk.

Den/de som har fejkat de två videoklippen (satellit och drönarvideon) har nu en gyllene möjlighet att tjäna en fin summa på drygt 1,500,000 kr, eller $145,000 skriver Ashton Forbes på Twitter/X.
Personligen tror jag inte att någon kommer göra sig till känna, oavsett om belöning går upp till det dubbla.
KimDotcom ska tydligen ha varit en som bidragit med hela $100K. Så intresse finns det tydligen att få fram sanningen kring detta mysterium.
Citera
2023-12-08, 10:47
Medlem
theUFOsummoners avatar
Debunked.

Source for clouds [photo] found:
https://www.reddit.com/r/AirlinerAbduction2014/comments/18dbnwy/first_satellite_video_fully_debunked_source_for/?share_id=a7U0BZJ7GsM2_piW1y6PJ&rdt=48897

(Maskinöversatt)
Så som vfx-artist var jag intresserad av hur någon hade gjort de här videorna. Jag var 100 % säker på att molnen i den första videon var en 2D-stillbild så jag började söka på internet efter molnfilmer, först tittade jag på NASA:s sajter, sedan någon bildmaterialsajt men sedan, som vfx-artist själv används ofta textures.com i arbetet, en bra källa för högupplösta bilder. Så jag började titta på molnbilden som var tillgänglig på den sidan, det tog mig bara kanske 20 minuter innan jag hittade en perfekt matchning av en av molnformationerna. Så jag tittade på andra från samma samling och hittade andra matchningar också.

Hela parodin kring MH370 är löjlig och som någon skrev - det råder UFO-feber, vilket inte är till nytta för disclosure.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in