2025-05-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrsson
Dags för en liten varning. För första gången på många år så har en leverans från V S fastnat hos "myndigheterna". Har beställt kontinuerligt från dom genom åren och aldrig haft problem, förutom den period för 5-6 år sen, då tullen stoppade i princip allt.

Men nu tycks det som om killarna i tulluniform vaknat till igen! Nån mer som haft/har problem?

Även jag fick ett paket fast hos tullen. Hur länge tar det efter man betalat in skatt och avgifter innan paketet levereras? Det var flera veckor sedan jag betalade men det händer inte ett skvatt.
Citera
2025-05-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnsvets
Även jag fick ett paket fast hos tullen. Hur länge tar det efter man betalat in skatt och avgifter innan paketet levereras? Det var flera veckor sedan jag betalade men det händer inte ett skvatt.

Vill minnas att det var ungefär 2 veckor. Så det borde vara på väg
Citera
2025-05-22, 12:18
Medlem
Kommer nog själv avvakta med att beställa något då flera uppger att det fastnat i tullen. Skulle uppskatta om någon skriver här när de får igenom en beställning, gärna med info om vilken sajt och fraktombud ni använt.
Citera
2025-05-30, 23:37
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegajetla
Kommer nog själv avvakta med att beställa något då flera uppger att det fastnat i tullen. Skulle uppskatta om någon skriver här när de får igenom en beställning, gärna med info om vilken sajt och fraktombud ni använt.
Får ni pengar tillbaka när de fastnar?
Citera
2025-06-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Får ni pengar tillbaka när de fastnar?

Nej, du får vackert bita i det sura äpplet och betala skatten. Men visst, under alla år jag beställt har det hänt en gång att det fastnat!
Citera
2025-06-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegajetla
Nu bör ju sådan information inte skrivas öppet..
Bättre ta sånt privat.
Citera
2025-06-18, 19:35
Medlem
aha, är det därför jag inte får min beställning från 247kiosk....det sitter fast i tullen? (bara 2 plattor öl)
Citera
2025-06-23, 08:53
Medlem
SKiTSURs avatar
Har beställt från 247kiosk med ups i ca 6 månader utan problem. Allt från 4 dagar till 10 innan det stått på trappan. Men nu har det inte gått att beställa sista veckan. Har det här att göra med något tullstrul tro?
Citera
2025-06-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Har beställt från 247kiosk med ups i ca 6 månader utan problem. Allt från 4 dagar till 10 innan det stått på trappan. Men nu har det inte gått att beställa sista veckan. Har det här att göra med något tullstrul tro?
Det står att de har tekniska problem.. hmm

Vad får du betala i fraktkostnad?
Citera
2025-06-23, 18:02
Medlem
Kollade lite med en kontakt där jag beställt många gånger. Fick följande svar idag:

"Att leveranser fastnar för kontroll i Sverige sker extremt sällan, men det finns alltid en liten risk som du säger.
Mindre än 1% av alla våra leveranser fastnar i kontroll och det sker oftast innan högtider som Midsommar och Jul.
Men vi har inte upplevt att våra kunder är rädda och vi har inga pågående ärenden med leveranser som fastnat i kontroller"

Verkar stämma bra, jag har beställt många gånger genom åren, fastnat en gång och det var kring julen.
Citera
2025-06-29, 13:49
Medlem
nån som fått nåt svar av 247kiosk på senaste?
Citera
2025-07-03, 14:29
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Hur mycket skall man betala i skatt när man privatimporterar alkohol? Är det momsen som skall betalas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in