Citat:
Intressant. Jo det är viktigt för mig med. Autenticitet. Hatar låtsasprat och fejkdialoger, men är svårt att beskriva det ens då det är en nödvändighet. Blir lite kognitiv dissonans. Man kan ju inte vara sura på varandra när man ska handla i butiken, lite falskt småprat är viktigt.
I välfärdssamhället har vi alla en hang-up på autencitet. Kärlek ska vara äkta. Arbetslusten ska vara genuin. Glädjen ska komma från hjärtat. Skämten ska vara roliga, annars ska man inte skratta.
Jag kommer i kontakt med "unga vuxna" med psykisk ohälsa i mitt arbete dagligen, och de berättar samma sak allihop;
De vet inte vad de vill. De har en princip om att man måste vilja något jättemycket för att en handling ska vara äkta och genuin, och eftersom de inte vill något, så gör de inget. De kallar allt och alla för "fejk", med de kan själva inte ens beskriva äkthet.
Jag kommer i kontakt med "unga vuxna" med psykisk ohälsa i mitt arbete dagligen, och de berättar samma sak allihop;
De vet inte vad de vill. De har en princip om att man måste vilja något jättemycket för att en handling ska vara äkta och genuin, och eftersom de inte vill något, så gör de inget. De kallar allt och alla för "fejk", med de kan själva inte ens beskriva äkthet.
Jag är i en psykos...
Citat:
Jag vet, men känns så jävla patetiskt att köpa en sommarstuga själv....depressionen gör att man inte orkar ta tag i saker och skjuter upp allt hela tiden. Dessutom med världsläget så tänker man att bättre tider kommer snart..Har varit utomlands lite grann, men sociala fobin som utvecklats har inte släppt. Eller några gånger, men av någon anledning så sluter man in sig igen, precis när man börjar bli "normal". Vet inte om det kanske är något undermedvetet sabotage. Men tror mest det är att man hamnar i telefonen igen och fastnar och blir helt mongo igen.,.