2025-05-30, 19:34
Medlem
Ni som sitter här är riktiga hatare. Killen har en miljon unika lyssnare varje månad, och minst 16 miljoner spelningar på sin musik varje månad. Han går nog inte miste om särskilt mycket pengar. Han planerar dessutom sin egen konsert där han kan tjäna 15 miljoner så fortsätt hata ni.
Citera
2025-05-30, 19:37
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjy
Ni som sitter här är riktiga hatare. Killen har en miljon unika lyssnare varje månad, och minst 16 miljoner spelningar på sin musik varje månad. Han går nog inte miste om särskilt mycket pengar. Han planerar dessutom sin egen konsert där han kan tjäna 15 miljoner så fortsätt hata ni.

Håller med dig! Folk är hatare och önskar folk döden. De som gör det kommer brinna i helvetet. Trots Yasins pengar dock så skulle jag inte vilja gå runt att och va rädd att bli skjuten och bo i ett annat land.

Pengar är inte allt
Citera
2025-05-30, 19:38
Medlem
Ni som inte förstår – han har egentligen lämnat det livet bakom sig för länge sedan. Men det med Einár drog in honom i det igen, om än bara tillfälligt. Som sagt, hans musik har förändrats genom åren. Nuförtiden, som han själv har sagt, handlar hans musik om det han har hört, varit med om och upplevt i sin förort och om livet i stort. Och om någon vill ta på sig ett mord bara för att de lyssnar på musik, då ligger problemet nog hos personen själv, inte i musiken.
Citera
2025-05-30, 19:39
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjy

Så bra. Då kan han väl pröjsa kronofogden den miljon han är skyldig?

2001;
Kronofogden har beslutat att lägga beslag på den häktade rapparen Yasins musikersättning från Stim.
Orsaken är skatteskuld på 95 675 kronor.
https://www.expressen.se/ekonomi/konsument/kronofogden-stoppar-utbetalningar-till-yasin/
Och skulden kvarstår.
”Kronofogden slog till mot skuldsatta rapartisten 1.Cuz
Under torsdagens festivalkväll fick rapartisten 1.Cuz besök av Kronofogden innan han skulle uppträda. Enligt Mattias Lindgren från Kronofogden har artisten en skuld på 949 773 kronor.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/brannbollsyran-i-umea-folj-allt-som-hander?inlagg=dfb8983961557e2b5860f4b760a601ba
Senast redigerad av Mindbusiness 2025-05-30 kl. 19:42.
Citera
2025-05-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Håller med dig! Folk är hatare och önskar folk döden. De som gör det kommer brinna i helvetet. Trots Yasins pengar dock så skulle jag inte vilja gå runt att och va rädd att bli skjuten och bo i ett annat land.

Pengar är inte allt

Han bor i ett annat land med sin familj. Det jag stör mig på är att man skyller kriminaliteten på rappare, när det egentligen är de folkvalda politikerna som borde ställas till svars inte människorna i samhället.
Citera
2025-05-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Så bra. Då kan han väl pröjsa kronofogden den miljon han är skyldig?

Hahaha, riktig boomer som inte ens kan skillnaden på artisterna. Det där var 1.Cuz – en rappare som knappt ens får några lyssningar.
Citera
2025-05-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Ja, den "snälla" arrangören försvarade sig i morse på svt/tv4 med att detta är de ungas musik och att det bara är mossiga gamlingar som inte hänger med.

Han var inte ung själv och mossig som få (fortfarande pk-idiot).
Jag hoppas han hade tittat på den 6 min långa mini dokumentären om artistens livsbana som finns längst ner i SVT artikel.

Först Alva och Saga som är besvikna på en inställd konsert. Jag har viss förståelse för att musik man växt upp men inte kunnat se live på 9 år dyker upp till rätt sansat pris.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/uppgifter-polisen-stoppade-mordplaner-mot-yasin

Det skall bli intressant att höra i helgen om några fler arrangörer ger upp för att undvika att publiken skall dö i ett kulregn eller drönarattack (de hade beredskap för sådant i Vatikanstaten t ex nyligen).
Citera
2025-05-30, 19:48
Medlem
Duvlorts avatar
Säga vad man vill men detta är bra för varumärket.
Citera
2025-05-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
Jag hoppas han hade tittat på den 6 min långa mini dokumentären om artistens livsbana som finns längst ner i SVT artikel.

Först Alva och Saga som är besvikna på en inställd konsert. Jag har viss förståelse för att musik man växt upp men inte kunnat se live på 9 år dyker upp till rätt sansat pris.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/uppgifter-polisen-stoppade-mordplaner-mot-yasin

Det skall bli intressant att höra i helgen om några fler arrangörer ger upp för att undvika att publiken skall dö i ett kulregn eller drönarattack (de hade beredskap för sådant i Vatikanstaten t ex nyligen).

Du verkar tro att han har några stora fiender efter sig, men det är bara DP som är efter honom – och de är, som sagt, snart i konkurs. Det finns knappt några kvar av dem.
Citera
2025-05-30, 19:50
Avslutad
Stoppade dom inte en konsert för den där turken från Märsta också i vintras? VC Barre?
Gävle?

Varför vill någon mörda dom? Knappast för att dom är dåliga artister som gör dålig musik. Gängkriminellt patrask.
Citera
2025-05-30, 19:52
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Säga vad man vill men detta är bra för varumärket.

Och likt Tupac, och alla de andra berömda, numera döda, rappare, ligger negern snart i en blodpöl.
Citera
2025-05-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Och likt Tupac, och alla de andra berömda, numera döda, rappare, ligger negern snart i en blodpöl.

I stället för att säga att de som vill döda är dåliga människor, så väljer du att hoppa på någon som inte ens håller på med sånt längre. Riktigt bra gjort du bryr dig verkligen om landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in