2025-05-29, 14:53
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butch12421
Ja, det gör det men tyvärr är det sant..

Är han Skånes variant på Princessbakelsen
#505.
Citera
2025-05-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butch12421
Ja, det gör det men tyvärr är det sant..
Läser man på grottans Facebook så kokar det bland kommentarerna. Med tanke på att det kommer va bilträffar och mc-träffar vid grottan nu i sommar. Hade jag aldrig vågat visa mig ute om jag varit i #616 kläder. Det säkraste för honom vore nog att lämna landet.
Citera
2025-05-29, 15:07
Medlem
Icke. Frun gjorde uttalandet typ en vecka efter hon fått veta. Hon gjorde det rätt snabbt efter dumpen publicerade det dock men då hade hon ju vetat typ en vecka. En vecka solmogna borde slängt ut honom. Kollar du datum i chattloggar etc ser du det. Alltså låtsades de om som ingenting och hade aktiviteter tills dess folk började reagera. Hon skrev sitt inlägg men han är kvar alltså betyder hennes ord ingenting. Den enda konsekvens som blivit av att hon är gift med ett rovdjur är att de får ökade intäkter nu för alla idioter som inte kan tänka köper det. Vidrigt! Han lever på som ingenting och är känd här i kommunen sedan innan för att vara ett arsle mot kvinnor. Nu även barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Vad har du för förväntningar? Frun gjorde sitt uttalande nästan i samma stund som honficj reda på nyheten. Att ha gemensamt ägande är komplicerat. Om hon inte har väldigt gott om pengar är det inte så lätt att bara lösa ut den andre även om man önskar det till 100 procent. En Ratsit sökning visar att båda tar ut lön som två deltidsarbetande låginkomsttagare. Risken är att tillgångarna är bostad och företag och då är det komplicerat och inte gjort i en handvändning även om man önskar det.
Citera
2025-05-29, 15:41
Medlem
SaltKrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Läser man på grottans Facebook så kokar det bland kommentarerna. Med tanke på att det kommer va bilträffar och mc-träffar vid grottan nu i sommar. Hade jag aldrig vågat visa mig ute om jag varit i #616 kläder. Det säkraste för honom vore nog att lämna landet.

Han kanske dyker upp som Fred Flintstone på bilträffen och allt är glömt sen?
Citera
2025-05-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Liten uppdatering, #617 är numera arbetslös.

Litet sidospår vilken rätt har arbetsgivare att sparka en person i ett sånt här scenario?

Inte för att jag tänker dra en lans för gäddans rättigheter utan snarare för arbetsgivaren och kollegornas skull. Ur laglig synpunkt har väl inget brott begåtts och vid exempelvis alkoholism så är ju arbetsgivaren skyldig att erbjuda vård. Kan ett företag bli tvungen att erbjuda vård till en gädda.

Det troligaste scenariot är väl att gäddan själv inser att han är persona non grata och helt sonika säger upp sig...
Om det inte är kollektivavtal tror jag det är rätt enkelt om man är smart

Påstå arbetsbrist eller mobba iskallt, omplacera till dagis uppgifter och påstå skadegörelse och med alla kollegor emot sig
Anordna en fälla
Citera
2025-05-29, 15:53
Medlem
Nelias avatar
Bör kanske påpekas, för formens skull, att det som konkret tycks finnas att anföra angående #616 fortsatta verksamhet, eller brist därpå, är ett inlägg här i tråden, där någon påstår att dom hört från någon som bor i närheten, som har hört någonstans ifrån - samt en påstående från en som kallar sig granne i en Facebook-kommentar.

Det kan mycket väl vara så att äcklet finns kvar framledes, men vi bör kanske vara en smula försiktiga att dra den slutsatsen utefter så pass svaga premisser. Speciellt med tanke på att frugans framtid kan hänga litet på det. Vore trist om hon slänger ut fanskapet - vilket hon självklart ska göra - och ändå ser verksamheten gå graven på grund av rykten som är baserade på en trådsanning här på Flashback, och en Fabebook-kommentar.
Citera
2025-05-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Om det inte är kollektivavtal tror jag det är rätt enkelt om man är smart

Påstå arbetsbrist eller mobba iskallt, omplacera till dagis uppgifter och påstå skadegörelse och med alla kollegor emot sig
Anordna en fälla

Familjemedlemmar omfattas inte av LAS. De kan behållas utan att ta hänsyn till turordning men också sparkas lätvingligt.
Citera
2025-05-29, 18:32
Medlem
ratbats avatar
https://dumpen.se/2025/05/29/gurra-kan-garna-betala-skara-619/
Citera
2025-05-29, 19:12
Medlem
Protonic75s avatar
Då var det dags att bryta av med en IF Gädda igen, tjatiga missfoster

Citera
2025-05-29, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ratbat
https://dumpen.se/2025/05/29/gurra-kan-garna-betala-skara-619/
#619 Haha, ännu en springgädda, fast han orkade inte springa så långt. Språkligt obegåvad och en allmänt obegåvad blådåre. Som krydda på moset blev han riktigt arg efteråt och hade lite svårt att formulera sin ilska mot Dumpen och "horan".
Citera
2025-05-29, 19:19
Medlem
Typ 13 adressbyten på några år. Skara, Skellefteå, Töreboda, Stånga, Vallvik, Kristinehamn, Skara, Borlänge, Holmsjö, Bollnäs, Ytterhogdal

Citera
2025-05-29, 19:24
Medlem
Protonic75s avatar
Han runkar lika frenetiskt som #559, verkar mentalt vara på ungefär samma nivå med. Dom borde nog kunna ha en del gemensamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in