2025-05-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Helvete vad du ältar och tjatar i månader om exakt samma sak. Lägg ut inlägget fran Ciara I tråden så vi andra också får se vad som stod. Tror du har skrivit samma sak över 1000 ggr vid det här laget. Kan du ens sova om nätterna? Du är hysteriskt uppriven över nåt som är historia. Ingen mer än du och andra stalker bryr sig.
Men det är ju bara du som inte vet vad som stod. Varför väntar du på att någon annan ska göra jobbet istället för att bara googla?
Citera
2025-05-29, 17:47
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Det tror jag! Jag har hört rykten om J*nas *lgh (o och e) och deras raggarrundor i Stockholm.

Vilken Jonas är det?

Jag har också hört massa rykten och tror som att så fort han trampar på fel tå så kommer skiten komma fram. Han har hållit på länge (av vad jag hört) och jag tror många hållit tyst för att skydda hans fru.
Citera
2025-05-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nä, du skrev

”Offentlig försvarare kan man också få av särskilda eller personliga skäl. Sådana kan ju finnas. Men ja, läser man mellan raderna (i AB) så kanske en delgivning är att vänta vid förhöret.”

Och du kan inte få det bara av ”särskilda eller personliga skäl” utan att vara misstänkt. Alltså, om han hade fått en offentlig försvarare av personliga skäl så är han fortfarande misstänkt för ett brott

Du kan inte få en offentlig försvarare av personliga eller särskilda skäl utan att vara misstänkt för ett brott.

Advokaten ljuger
Jag har redan varit involverad i 1000 "du sa", "jag sa" idag och fann det inte alls särskilt givande, så vi säger så.

Men då är min följdfråga: Varför ljuger advokaten?
Citera
2025-05-29, 17:55
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det tror jag! Jag har hört rykten om J*nas *lgh (o och e) och deras raggarrundor i Stockholm.
Är det hans som är ihop med Roger Nordin?
Citera
2025-05-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Ja och nej. Yttrandefrihetslagen är rätt omfattande. Man får inte hota, begå hets mot folkgrupp, avslöja saker som riskerar rikets säkerhet t ex men berätta att ett ex varit otrogen eller att någon inte skött sig snyggt leder inte till dömda förtalsbrott även om de är obekväma för den det pratas om. T ex Rickard Olsson som pratade ofint om sitt ex när han bodde i attefallshuset eller alla dessa influencers som anklagar sina ex för det ena och det andra i sociala medier. M har ju dessutom antingen erkänt eller blivit formellt misstänkt för det som C har skrivit om.
Om du utmålar en identifierbar person som klandervärd inför en större mängd människor så begår du brottet förtal. Spelar ingen roll om det är obekvämt, om du delvis erkänt eller ens om det är sant eller inte.

Som ett tillägg var Måns inte delgiven misstanke om brott när hon publicerade sitt inlägg.
Citera
2025-05-29, 18:01
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Verkar som att han har hållhake på folk runt omkring. Märkligt att ingen av alla kollegor i branschen uttalar sig. Inte ett knyst till Måns fördel.
Han verkar nog inte vara så "helylle" som befolkningen tror.
Citera
2025-05-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Nej, det är inte fel att det gå ut med det offentligt men det är oerhört korkat att göra som han gjorde och samtidigt säga att man vill att det ska skötas privat och utan insyn från allmänheten. Hade han verkligen kännt så hade han ju gått på Cs linje och genomfört skilsmässan in England och ingen av oss hade vetat något mer än att de ska skilja sig om de hade valt att gå ut med det.
Hade han gått på Ciaras linje och inte ansökt om skilsmässa I Sverige, hade hon då fortfarande anmält honom för misshandel?
Citera
2025-05-29, 18:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Men det är ju bara du som inte vet vad som stod. Varför väntar du på att någon annan ska göra jobbet istället för att bara googla?
Hur ska man hitta det om det är borttaget? Du menar att det är bara jag i hela världen som missat detta?
Citera
2025-05-29, 18:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vilken Jonas är det?

Jag har också hört massa rykten och tror som att så fort han trampar på fel tå så kommer skiten komma fram. Han har hållit på länge (av vad jag hört) och jag tror många hållit tyst för att skydda hans fru.
Det är därför alla är så tysta. Dom har dragits med i MånsPetters äventyr. Turnebussens passagerare kän nog intyga detta.
Citera
2025-05-29, 18:18
Avslutad
Citat:

Var alla redaktörer på samtliga tidningar i Sverige med på rundorna och drog linor mm?
Man kan ju undra.

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vilken Jonas är det?

Vad gällde de ryktena? 😈

Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nä, du skrev

”Offentlig försvarare kan man också få av särskilda eller personliga skäl. Sådana kan ju finnas. Men ja, läser man mellan raderna (i AB) så kanske en delgivning är att vänta vid förhöret.”

Och du kan inte få det bara av ”särskilda eller personliga skäl” utan att vara misstänkt. Alltså, om han hade fått en offentlig försvarare av personliga skäl så är han fortfarande misstänkt för ett brott

Du kan inte få en offentlig försvarare av personliga eller särskilda skäl utan att vara misstänkt för ett brott.

Advokaten ljuger

Såhär står det här: (kanske upprepar det du skrivit nu?):
I 23 kap. 18 § 1 st. RB sägs att när förundersökningen har kommit så långt att någon skäligen misstänks för brottet, ska den misstänkte underrättas om misstanken när han eller hon hörs. Skälig misstanke är en högre misstankegrad än uttrycket "kan misstänkas" och syftet med underrättelsen är att den misstänkte ska kunna utnyttja sin rätt till försvarare och i övrigt på ett adekvat sätt kunna tillvarata sina intressen. Den nyss nämnda lagparagrafen är således helt central för den misstänktes rättssäkerhet, se prop. 2016/17:68, s. 31. Underrättelsen ska lämnas redan när förhöret påbörjas och den bör specificeras för att undvika tveksamheter om vilket brottsligt handlande som avses. Varje enskildhet behöver dock inte vara klarlagd, men uppgifterna måste ändå konkretiseras i görligaste mån.

Men skyldigheten att underrätta om misstankegraden "skäligen misstänkt" gäller först när förhör hålls med den misstänkte och detta trots att misstanken kan ha förelegat under lång tid.

https://lawline.se/answers/nar-maste-misstankegraden-delges-den-misstankte

Alltså det verkar vara bombsäkert att han visst var misstänkt när Expressen först skrev det och att samtliga medier begått tjänstefel eller vad det nu kallas för journalister och redaktörer. Att de gick ut och dementerade det för att hans advokat sa det till dem.
Citera
2025-05-29, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Han verkar nog inte vara så "helylle" som befolkningen tror.
Nej, han har bytt ut ylletröjan mot en offerkofta. Gamlingarna minns honom som den trevlige allsångsledaren med fluga runt halsen. En riktig sockerbit som kärringarna fortfarande vill nafsa på. Hela facebook är nedlusad av dom feta och gråa tanterna.
Citera
2025-05-29, 18:45
Medlem
Citat:
Hur ska man hitta det om det är borttaget? Du menar att det är bara jag i hela världen som missat detta?
Nej, men förmodligen i hela Sverige.
Googla Ciara + instagram + inlägg och välj bilder. Voila!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in