2025-05-29, 17:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
12 pers av ca 8 miljarder människor, låter du vara grunden för ditt hat mot män?
Har du någon grund för att det är männen i familjen som är orsaken till dåden?

Jag hatar inte män.

Nej, och det var väl inget jag uttryckte med 100% säkerhet heller.

Citat:
Jag är inte insatt i alla fallen men vet att i Luby's shooting kände gärningsmannen ett hat mot sin mor. Är det faderns fel?

Ingen aning. Varför kände han hat mot sin mor? Och varför var det alla kvinnors fel?

I fallet Collier Township Shooting rörde det sig om en man på nästan 50 år som var besviken över att han hade svårt att få kontakt med kvinnor. Han tog ju också sitt eget liv efter dådet så man vet inte mycket om hans barndom annat än att han kände sig försummad av båda sina föräldrar.
Om det stämmer vet vi inte, men att som du då lägga skulden enbart hos fadern är ju ett galet resonemang. Har kvinnan aldrig något ansvar menar du?

Gärningsmannen i Tallahassee-fallet hade bra hemmaförhållanden men föräldrarna sa att han blev mobbad i skolan, vilket kan ha tråkiga följder för många unga senare i livet. Han sa också att en av orsakerna till hatet mot kvinnor berodde på en jobbig skilsmässa. Föräldrarna var förövrigt livrädda för honom och sov alltid med dörren låst. Hur är det faderns fel?

I Torontofallet var killen ordentligt mobbad i skolan. Föräldrarna var skilda och även om han bodde hos de båda i omgångar så kände han sig ensam. Hur blir det faderns fel?

Hur blir det enbart kvinnans/moderns fel så som antifeministerna i tråden vill framställa det som? Varför ifrågasätter du inte deras 100% skuldbeläggande på kvinnorna/mödrarna?

Citat:
Du har bara valt delar som skall passa din egen agenda, precis som extremister gör och beter dig på samma sätt som alla de män man nu vill terrorklassa. Det är därför jag tycker att det även ska gälla för kvinnor som beter sig som dig.

Du verkar vara en aning partisk.
Citera
2025-05-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Meningslöst, irrelevant babblande...

Ingenting av det du beskriver tar jag åt mig av för du har så fel. Varenda saklig kritik som du mottar ser du som kvinnohat, vilket får dig att automatiskt tro att folk som presenterar den sakliga kritiken tillhör manosfären. Du verkar smått paranoid.
Citera
2025-05-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Både män och kvinnor ser kvinnan som primär-föräldern.

Precis, alltså har hon ALLTID övertaget mot mannen.
Citera
2025-05-29, 17:53
Medlem
Citat:
Finns visst.

Inget du skriver kan få mig att ändra mig.
Citera
2025-05-29, 17:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Precis, alltså har hon ALLTID övertaget mot mannen.

Det blir ju lätt så när/om mannen inte tar sitt ansvar från början.
Citera
2025-05-29, 17:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Inget du skriver kan få mig att ändra mig.

Allt du skriver är off topic och trams. Bara en jävla massa substanslöst kvinnohatiskt svammel.
Citera
2025-05-29, 17:58
Medlem
Citat:
Det blir ju lätt så när/om mannen inte tar sitt ansvar från början.

Att ansvar som hon stipulerar villkoren för och ALLT skall vara på hennes sätt i ALLA lägen.

Vi skulle kunna skriva 5000 inlägg och jag skulle inte ge mig en millimeter.
Citera
2025-05-29, 18:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ingenting av det du beskriver tar jag åt mig av för du har så fel. Varenda saklig kritik som du mottar ser du som kvinnohat, vilket får dig att automatiskt tro att folk som presenterar den sakliga kritiken tillhör manosfären. Du verkar smått paranoid.
Vilken saklig kritik menar du? Var snäll och redogör för mig i detalj vad den så kallade sakliga kritiken består i. Berätta också vad sanningen innebär för dig och dina meningsfränder? Uppenbarar den sig för dig som i ett trollslag efter att du svalt det röda pillret? Det måste vara ett sjuhelvetes magiskt piller.
Citera
2025-05-29, 18:01
Medlem
Citat:
Allt du skriver är off topic och trams. Bara en jävla massa substanslöst kvinnohatiskt svammel.

Och du vill bara skönmåla kvinnor och svartmåla och problematisera män. Man får ju känslan av att man käbblar med en vänsterbliven soc-kärring.
Citera
2025-05-29, 18:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Att ansvar som hon stipulerar villkoren för och ALLT skall vara på hennes sätt i ALLA lägen.

Vi skulle kunna skriva 5000 inlägg och jag skulle inte ge mig en millimeter.

Trist att du träffat på såna kvinnor i ditt liv. Som du inte kunnat kommunicera med och där du inte kunnat uttrycka din vilja och dina behov och sätta gränser.

Det brukar ju vara sånt man lär sig genom åren, men du stagnerade kanske tidigt i den emotionella utvecklingen.
Citera
2025-05-29, 18:04
Medlem
Citat:

Ju mer du skriver på forumet desto mer göder du kvinnohatet. Kvinnor som du och de andra motvalskärringarna här i tråden är helt kass på att sälja in jämställdhet och feminism till män.
Citera
2025-05-29, 18:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ju mer du skriver på forumet desto mer göder du kvinnohatet. Kvinnor som du och de andra motvalskärringarna här i tråden är helt kass på att sälja in jämställdhet och feminism till män.

Ju mer du skriver på forumet desto mer göder du kvinnohatet. Män som du och de andra bittra männen här i tråden är helt kassa på att sälja in jämställdhet till män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in