2025-05-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
80% av männen blir aldrig uppvaktade p ga gamla könsnormer och att många kvinnor är fega, lata och rädda att bli nobbade.

Fast det är ett problem för män. Inte kvinnor. Så varför är det kvinnans ansvar att uppvakta?
Citera
2025-05-29, 13:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Båda mina söner är välutbildade och har flickvän/sambo. Om fler kvinnor hade tagit ansvar för sin psykiska hälsa hade mannen varit kvar och så hade barnen sluppit växa upp med ett lådvinsluder till "mamma".

Klassiskt, du får alla samtalsämnen att handla om dig själv.

Man bör inte överge sina barn bara för att man skiljer sig från den andre föräldern. Men tack för att du bevisade min poäng.
Citera
2025-05-29, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Om män hade kunnat ta större ansvar för sin psykiska hälsa, tillvaro och sina söner hade det funnits betydligt färre incels om ens några. Istället för att skylla på kvinnor som vanligt.

Du stirrar dig blind på att förskjuta skulden på offren.
Har du träffat många män genom livet? Du har uppenbarligen en syn som inte stämmer överens med verkligheten, men du står fast vid den bilden och litar på den blint. Det är vad jag kallar för radikal-feminism och den är farlig.

Du bör se den gamla dokumentären Könskriget, där har du grunden för det tänk du har idag.
Se gärna hela, för den är mycket intressant. Men spola fram till 40:09 och se vidare till 45:48 av avsnitt 1, så får du snabbare en bild av vad den handlar om.

Könskriget
https://www.youtube.com/watch?v=d-wYvUaZma8
Citera
2025-05-29, 13:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Har du träffat många män genom livet? Du har uppenbarligen en syn som inte stämmer överens med verkligheten, men du står fast vid den bilden och litar på den blint. Det är vad jag kallar för radikal-feminism och den är farlig.

Du bör se den gamla dokumentären Könskriget, där har du grunden för det tänk du har idag.
Se gärna hela, för den är mycket intressant. Men spola fram till 40:09 och se vidare till 45:48 av avsnitt 1, så får du snabbare en bild av vad den handlar om.

Könskriget
https://www.youtube.com/watch?v=d-wYvUaZma8

Detta har inget som helst att göra med min syn på våldsbejakande grupperingar.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-29 kl. 13:43.
Citera
2025-05-29, 13:44
Medlem
Citat:
Om det fanns en jämvikt mellan könen avseende sexuell makt hade det funnits betydligt färre incels om ens några alls. Du stirrar dig blind på symptomen och jag är mer intresserad av orsaken.
Kvinnor kan inte uppnå denna jämvikt. Den beror på det manliga beteendet att ragga på allt och alla.
Citera
2025-05-29, 13:54
Avslutad
Citat:
Detta har inget som helst att göra med min syn på våldsbejakande grupperingar.
Nej, men du påstår ju att män inte tar ansvar för sin egen psykiska hälsa (vem gör det istället menar du?) och är orsaken till att vi har incels idag.

Det är samma tänk, alla män får stå till svars för att du inte har kapacitet att se att problemet är mer komplicerat än så.
Citera
2025-05-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Fast det är ett problem för män. Inte kvinnor. Så varför är det kvinnans ansvar att uppvakta?

Då kan ju män skita i att ta ansvar för kvinnors problem.
Citera
2025-05-29, 13:56
Medlem
Citat:
Klassiskt, du får alla samtalsämnen att handla om dig själv.

Man bör inte överge sina barn bara för att man skiljer sig från den andre föräldern. Men tack för att du bevisade min poäng.

Jag tänker mer på alla bittra mammor som gör allt för att förhindra/försvåra att barnen får träffa pappan för att hämnas.
Citera
2025-05-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kvinnor kan inte uppnå denna jämvikt. Den beror på det manliga beteendet att ragga på allt och alla.

Då gör jag som ni kvinnor och skyller på biologi.
Citera
2025-05-29, 14:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag tänker mer på alla bittra mammor som gör allt för att förhindra/försvåra att barnen får träffa pappan för att hämnas.

Det är svårt att få ensam vårdnad. Iallafall här i Sverige. Vilket lett till att barn råkat väldigt illa ut.
Citera
2025-05-29, 14:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nej, men du påstår ju att män inte tar ansvar för sin egen psykiska hälsa (vem gör det istället menar du?) och är orsaken till att vi har incels idag.

Det är samma tänk, alla män får stå till svars för att du inte har kapacitet att se att problemet är mer komplicerat än så.

Tror du dessa killar och män hade stabila kärleksfulla fäder som engagerade sig i dem och deras tillvaro?

* 1984 Cleveland Public Library shooting[20]
* 1989 École Polytechnique massacre
* 1991 Luby's shooting[5]
* 2009 Collier Township shooting
* 2014 Isla Vista killings[note 1]
* 2014–2015 Portsmouth knife attacks[21]
* 2015 Umpqua Community College shooting[17]: 34 
* 2018 Toronto van attack[22]
* 2018 systematic shooting of female drivers in Texas[23]
* 2018 Tallahassee shooting[24]
* 2020 Toronto machete attack
* 2020 Glendale Westgate Entertainment District shooting[25]

Det är alltså detta som tråden handlar om.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-29 kl. 14:12.
Citera
2025-05-29, 14:20
Medlem
Citat:
Då gör jag som ni kvinnor och skyller på biologi.
Då kan vi bara släppa hela grejen. Det finns ju ingen lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in