Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Jag påstår inte att alla som inte vill ska behöva bli mobilknarkare men att ha en dator, tablett eller smartphone man plockar fram en gång i månaden för att sköta bankärenden med inte är så mycket begärt.
Själv har jag drabbats av en rad sjukdomar, ärftliga och andra, och kan tyvärr inte arbeta och få lön. Nog om det, men jag har inte råd med en massa teknik som ständigt kräver uppdateringar och som inom kort måste bytas ut.
Ägnade hela 2020 åt att spara pengar för att få råd att köpa den billigaste smarta telefonen. Åt mig sällan mätt. Sagt och gjort. 2021 köpte jag min telefon och kunde göra bankärenden på en app. Smidigt så länge det fungerade, men 2023, bara två år senare, uppdaterade Swedbank sin app och jag kunde inte längre använda den. Jag behövde uppdatera telefonens operativsystem, men telefonen var för gammal för att kunna uppdatera till det nödvändiga nyaste operativsystemet.
Nu var det slut på att sköta bankärenden på telefonen. i samma veva kom inflationen och gjorde det omöjligt för mig att lägga undan pengar att köpa en nyare telefon.
i Stockholm finns ett bankkontor dit jag kan ta färdtjänst och betala mina räkningar, jag kan bara hoppas att det håller öppet under de få år jag har kvar att leva.