Citat:
Jag undrade hur du ville avgränsa relationsvåld och hatbrott mot kvinnor och det gjorde jag med god vilja. Som svar får jag den här typen av struntprat. Du är ett hopplöst fall. Jo, det är av vikt att förstå hur någon resonerar i en debatt och det var vad vår diskussion rörde.
Citat:
Av vikt är att de som sysslar med dessa saker vet vad de gör, ur både demokratisk och effektiv synpunkt. Och det tror jag de gör, jag litar helt enkelt på att det sitter vettiga människor både bland politiker och Säpo, eftersom Sverige de senaste låt säga 40 åren har skött sig på området.
Hela denna misstro mot detta politiska förslag bygger på att nu plötsligt börjar terrorklassningen sniffa
"vanliga" svenska män i hasorna...och DET känns inte lika som när muslimer eller nazister drabbas.
Har vi problem med galna grupperingar som börjar begå massmord i nån politisk frågas namn, så jepp då bör de kallas för vad det faktiskt är, nämligen terrorism.
Och för att vara ärlig jag har rätt svårt tycka speciellt synd om average flashbackantifeminist på detta forum, de/ ni har ju liksom tagit ert strå till stacken, att den sen nu börjar brinna på alla dessa små strån...ja? vad trodde ni?
Hela denna misstro mot detta politiska förslag bygger på att nu plötsligt börjar terrorklassningen sniffa
"vanliga" svenska män i hasorna...och DET känns inte lika som när muslimer eller nazister drabbas.
Har vi problem med galna grupperingar som börjar begå massmord i nån politisk frågas namn, så jepp då bör de kallas för vad det faktiskt är, nämligen terrorism.
Och för att vara ärlig jag har rätt svårt tycka speciellt synd om average flashbackantifeminist på detta forum, de/ ni har ju liksom tagit ert strå till stacken, att den sen nu börjar brinna på alla dessa små strån...ja? vad trodde ni?
Jo, om vi har en galen gruppering som begår massmord… ja så är ju inte riktigt läget.
Samhällets lagstiftning mot brott är en intressant och viktig samhällsfråga. Att reducera den till ditt begränsade perspektiv av din fejd med flashbacksantifeminister är i mitt perspektiv att göra alla en otjänst.
Som man har dessutom osynliga kravstrukturer beroende på kulturtillhörighet högsta prioritet.