2025-05-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Fult av Aftonbladet att publicera detta PR- haveri rakt av ? Såklart advokaten vill få det att låta som att det är M som verkligen vill rentvå sig själv och att det är hon och M som kontaktat åklagaren för att de verkligen vill få komma på förhör.

Han hade blivit kallad till förhör även om advokaten inte ringt och hetsat hos åklagaren. Det ingår i åklagarens jobb att se till så polisen förhör misstänkta personer i ärendet. Att advokaten ringt och sagt något har inte påverkat utfallet över huvud taget. pinsamt rapporterat av AB…

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/W0zlWG/mans-zelmerlow-utreds-for-misshandel

Måns Zelmerlöw har blivit kallad till förhör hos polisen, angående en påstådd misshandel.

– Han är inte delgiven misstanke om brott, utan vi är kallade till ett förhör, säger Zelmerlöws advokat Hanna Lindblom.

Bakgrunden är att advokat Lindblom tog reda på vem som är åklagare i ärendet.

– För två veckor sedan ringde jag upp henne och vädjade om vi inte kunde få komma in på ett förhör så att min klient kan få redogöra för vad som egentligen hände och så kan vi gå vidare sen, säger Hanna Lindblom.

Åklagaren svarade då att hon skulle återkomma till advokaten.

– Nu har då polisen hört av sig och sagt att ”nu vill vi höra Måns” vilket vi tyckte var jättebra. Och då går de in med ett förordnande att jag ska bli försvarare, säger Hanna Lindblom och fortsätter:

– Men han är inte delgiven misstanke om brott. Om han blir det så händer väl det nästa vecka, när vi kommer in på det där förhöret.

Det är väl inget PR-haveri? Snarare tvärtom skulle jag säga. Och avsett om de ändå hade kallat honom säger det en hel del att Måns själv vill skynda på utredningen. Det kan ju inte höra till vanligheterna att skyldiga gärningsmän vill kallas på förhör?
Citera
2025-05-28, 17:48
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
För att jag ska förstå att den självklara förklaringen (till att man inte sett sin egen frus tatuering) är att förhållandet redan är slut skulle jag vilja veta vad tidpunkten du nämner kan tänkas vara?

Edit: Alltså när är förhållandet redan slut?

Vad är det för korkad fråga? De hade gjort slut. När ett förhållande tar slut så är det inte ens säkert att de inblandade har en exakt tidpunkt för när det hände. Varför behöver du en tidpunkt?
Citera
2025-05-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nej, det där är feministiskt trams. Nolltolerans är omöjligt att uppnå, det är därför ni aldrig kommer att ha någon respekt.

Att folk kastar saker omkring sig när de blir arga händer nog oftare än vad du inbillar dig. Det är ett omoget beteende, men man kan ju inte gå omkring och stämpla alla män och kvinnor som beter sig på det viset som kapabla till att misshandla sin partner och barn.

Det har väl inte med feminism att göra! Tror inte många män skulle tolerera att deras kvinna kastar saker omkring sig när hon blir arg. Det är inte normalt vuxet beteende att kasta saker omkring sig och jag tror både män och kvinnor blir rädda eller obekväma med någon som inte kan kontrollera sin ilska.
Citera
2025-05-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Alltså det är dags att Uppdrag granskning eller Kalla Fakta utreder mediers relation till Måns PR.
De citerar BARA Måns advokat helt okritiskt utan följdfrågor eller kommentarer och pratar inte ens med Ciaras advokat.
Och detta har varit systematiskt i månader.
Tänker du att de ska ringa Ciaras advokat och fråga om det stämmer att han har kallats till förhör? Eller vad tänker du att de ska fråga om?
Citera
2025-05-28, 17:53
Avslutad
TV4-nyheternas journalist har en riktig utbildning till skillnad från den som skriver artiklar på Aftonbladet/Expressen? Eller är det nån lat slacker som matar in i chat gpt som som bekant inte kan ta beslut eller tänka kritiskt?

https://www.tv4.se/artikel/3mmlwERiArATTb2OFBfjgl/mans-zelmerloew-utreds-foer-misshandel-mot-ciara-janson
TV4 skriver att Expressen har tillgång till handlingar där det står att han är misstänkt men att Måns advokat hävdar till Aftonbladet att han inte är det.
Lite bättre hanterat.
Citera
2025-05-28, 17:55
Avslutad
Citat:
Det är väl inget PR-haveri? Snarare tvärtom skulle jag säga. Och avsett om de ändå hade kallat honom säger det en hel del att Måns själv vill skynda på utredningen. Det kan ju inte höra till vanligheterna att skyldiga gärningsmän vill kallas på förhör?

Det är ju precis det här dom vill att man du och dina klimakterievänner ska tro. Att om man själv vill komma på förhör så är man såklart oskyldig…

Skyldiga gärningsmän som vill blåljuga har all anledning att skynda på en utredning och vara extra samarbetsvilliga

som tur är har vi duktiga åklagare i Sverige som ser genom sånt beteende.
Citera
2025-05-28, 17:56
Avslutad
Citat:
Tänker du att de ska ringa Ciaras advokat och fråga om det stämmer att han har kallats till förhör? Eller vad tänker du att de ska fråga om?

Ja det är brukligt att journalister som slår sig för bröstet att de är en grundpelare för demokrati, SKALL låta olika sidor komma till tals och inte agera PR för kriminella, artister, andra kändisar, politiker osv.
Låter de Måns advokat uttala sig ska de kontakta Ciaras advokat, samt åklagaren, svar ja.
Och du vet, kolla på vad som står i originalkällor som de kan få tag i.
Citera
2025-05-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Vad är det för korkad fråga? De hade gjort slut. När ett förhållande tar slut så är det inte ens säkert att de inblandade har en exakt tidpunkt för när det hände. Varför behöver du en tidpunkt?
Vad är det för korkat ickesvar?
Du menar att han inte sett hennes tatuering för att de hade gjort slut dagar, eller veckor, innan de var tillsammans på utställning och hotell (och han lämnade kokain efter sig)?
Citera
2025-05-28, 17:58
Medlem
Citat:
Det är ju precis det här dom vill att man du och dina klimakterievänner ska tro. Att om man själv vill komma på förhör så är man såklart oskyldig…

Skyldiga gärningsmän som vill blåljuga har all anledning att skynda på en utredning och vara extra samarbetsvilliga

Kalla mig vad du vill, om dina ord tryter, men det är ju därför jag säger att det INTE är ett PR-haveri. Snarare utmärkt PR!
Citera
2025-05-28, 17:59
Avslutad
Citat:

Det är också på initiativ av hans advokat som nischat sin karriär på att försvara våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och mördare…
Citera
2025-05-28, 18:00
Avstängd
Elm17s avatar
Alltså Ciara är bara definition utav ”wifey”-material. Riktig pingla.

Hade jag varit i Måns hade jag hållit taget hårt om henne och aldrig släppt det.

Snacka om vilken jubelidiot Måns är!
Citera
2025-05-28, 18:02
Avstängd
Hoppas att han blir dömd och att detta läggs till hans handlingar. Inte en chans att Ciara skulle hitta på om övergreppet och han kan inte ljuga sir ur detta. Vem kunde tro att den klämkäcke allsångsledaren var en ulv i fårakläder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in