Citat:
Det är väl inget PR-haveri? Snarare tvärtom skulle jag säga. Och avsett om de ändå hade kallat honom säger det en hel del att Måns själv vill skynda på utredningen. Det kan ju inte höra till vanligheterna att skyldiga gärningsmän vill kallas på förhör?
Fult av Aftonbladet att publicera detta PR- haveri rakt av ? Såklart advokaten vill få det att låta som att det är M som verkligen vill rentvå sig själv och att det är hon och M som kontaktat åklagaren för att de verkligen vill få komma på förhör.
Han hade blivit kallad till förhör även om advokaten inte ringt och hetsat hos åklagaren. Det ingår i åklagarens jobb att se till så polisen förhör misstänkta personer i ärendet. Att advokaten ringt och sagt något har inte påverkat utfallet över huvud taget.
pinsamt rapporterat av AB…
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/W0zlWG/mans-zelmerlow-utreds-for-misshandel
Måns Zelmerlöw har blivit kallad till förhör hos polisen, angående en påstådd misshandel.
– Han är inte delgiven misstanke om brott, utan vi är kallade till ett förhör, säger Zelmerlöws advokat Hanna Lindblom.
Bakgrunden är att advokat Lindblom tog reda på vem som är åklagare i ärendet.
– För två veckor sedan ringde jag upp henne och vädjade om vi inte kunde få komma in på ett förhör så att min klient kan få redogöra för vad som egentligen hände och så kan vi gå vidare sen, säger Hanna Lindblom.
Åklagaren svarade då att hon skulle återkomma till advokaten.
– Nu har då polisen hört av sig och sagt att ”nu vill vi höra Måns” vilket vi tyckte var jättebra. Och då går de in med ett förordnande att jag ska bli försvarare, säger Hanna Lindblom och fortsätter:
– Men han är inte delgiven misstanke om brott. Om han blir det så händer väl det nästa vecka, när vi kommer in på det där förhöret.
Han hade blivit kallad till förhör även om advokaten inte ringt och hetsat hos åklagaren. Det ingår i åklagarens jobb att se till så polisen förhör misstänkta personer i ärendet. Att advokaten ringt och sagt något har inte påverkat utfallet över huvud taget.
pinsamt rapporterat av AB…https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/W0zlWG/mans-zelmerlow-utreds-for-misshandel
Måns Zelmerlöw har blivit kallad till förhör hos polisen, angående en påstådd misshandel.
– Han är inte delgiven misstanke om brott, utan vi är kallade till ett förhör, säger Zelmerlöws advokat Hanna Lindblom.
Bakgrunden är att advokat Lindblom tog reda på vem som är åklagare i ärendet.
– För två veckor sedan ringde jag upp henne och vädjade om vi inte kunde få komma in på ett förhör så att min klient kan få redogöra för vad som egentligen hände och så kan vi gå vidare sen, säger Hanna Lindblom.
Åklagaren svarade då att hon skulle återkomma till advokaten.
– Nu har då polisen hört av sig och sagt att ”nu vill vi höra Måns” vilket vi tyckte var jättebra. Och då går de in med ett förordnande att jag ska bli försvarare, säger Hanna Lindblom och fortsätter:
– Men han är inte delgiven misstanke om brott. Om han blir det så händer väl det nästa vecka, när vi kommer in på det där förhöret.