2025-05-28, 16:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo men det gör man ju, och kommer göra även om man terrorklassar våldsbejakande kvinnohat på div incel forum m.m.

Säpo kommer inte granska 100% av alla svenska män i världen så fort de yttrar nått kvinnofientligt...

gulligt att ni seriöst verkar tro det. men Säpo kommer hålla bättre koll på div. farliga forum och kanske även uppsöka eller ha noggrannare koll på individer de hittar och uppfattar som farliga...ungefär så som de gör idag då det kommer till högerextremism eller IS ex.
Vidare kan jag tänka mig att en terroklassning gör att ex forskning kommer syna detta mer, eller andra
insatser kan bli aktuellt, vad nu rättsstaten gör med terrorklassningar.
Vanliga muslimer och vanliga konservativa eller vänster med lite dragning åt det extrema hållet och vanliga män med lite lätt dragning åt kvinnoförakt, kan nog lugnt leva på som vanligt....

Så det är gulligt och sluter jag mig till fel att tro och misstycka om att Säpos övervakning ökar samtidigt som du nöjt konstaterar att Säpos övervakning ökar. Ja, det är omöjligt att invända mot sådan logik.

Ja, man kan säkert från statens och lagstiftningens sida skilja på våld i nära relationer och principiellt kvinnohat. Men det var inte frågan utan om du kan skilja på det. Det framstår inte så eftersom du buntade ihop de två sakerna som även om de har saker gemensamt också i mycket skiljer sig åt.
Citera
2025-05-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och här ser vi den klassiska manliga taktiken för att tysta, förminska och förlöjliga. En kvinna kommer med en vettig och rimlig synpunkt/vinkel som den emotionellt omogne mannen inte kan bemöta eller hantera. Nämen då drar man "känslo-kortet" för att platta till henne.....

Hans poäng är solklar. Hennes kommentar var ett rent känsloutspel med en felaktig verklighetsbeskrivning. Det är väl inte för mycket begärt att vilja att män och kvinnor ska vara lika inför lagen?
Citera
2025-05-28, 16:28
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Det blir bara märkligt när du och andra män kräver att det ska vara "lika" villkor för män och kvinnor när det absolut inte är lika/jämlikt att ge män ytterligare fördelar och samtidigt förneka kvinnorna rätten att säga ifrån genom att terrorklassa kvinnohat. Jag tycker inte att det verkar så konstruktivt att terrorklassa kvinnohat men jag tycker det är löjligt när kvinnohatande män blir upprörda över att det ens kommer på tal.

Varför då? Om det som du själv konstaterar inte är konstruktiv som lagförslag, om det är en del av en mycket skadlig trend där staten stärker sin makt och förbjuder allt fler åsikter och inte bara våldshandlingar som brott och det är ideologiskt betingat och utgår från politiska föreställningar som är både icke verklighetsbaserade och radikalt stridande mot majoritetens politiska uppfattningar, varför skulle inte alla utom en liten del mycket radikala människor inte bli upprörda?

Alla i majoriteten blir förvisso inte upprörda, men det innebär i sig inte att de håller med om att det är vettigt utan det har en mängd skäl att engagemanget mot radikala politiska förändringar är svalt i samhället.
Citera
2025-05-28, 16:34
Medlem
Hela den Saudiska regimen verkar hata kvinnor.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14756259/saudi-arabia-dar-al-reaya-prisons-women.html

Kvinnor skickas till ett terror-fängelse för att de motsatt sig att bli sexuellt utnyttjade.

"Women have shared harrowing testimonies of being sent to the facilities as punishment for not 'obeying' sexual abuse at home, and then flogged or locked away in isolation until they 'reconcile' with their abusers."

Det finns ett utbrett kvinnohat och män kan inte borse från det och det är därför viktigt att de som håller på med detta blir straffade. Det är terrorister.
Citera
2025-05-28, 16:40
Medlem
Jenny9s avatar
Vad är det för skillnad på en radikaliserad islamist kille med huvudet fullt av hatpropaganda mot "de otrogna" och en radikaliserad ung incel kille med huvudet fullt av hatpropaganda mot kvinnor?

Den ena kör med en lastbil in en folkmassa eller självspränger sig på en flygplats och den andra kör in i ett gäng tjejer eller går in på en skola för att skjuta ihjäl tjejer och deras "chads".

Den ena har långt om länge blivit förbjuden. Varför skulle man inte kunna förbjuda den andra?
Citera
2025-05-28, 16:40
Medlem
Citat:
Och här ser vi den klassiska manliga taktiken för att tysta, förminska och förlöjliga. En kvinna kommer med en vettig och rimlig synpunkt/vinkel som den emotionellt omogne mannen inte kan bemöta eller hantera. Nämen då drar man "känslo-kortet" för att platta till henne.....

Och här ser vi den klassiska kvinnliga taktiken för att tysta, förminska och förlöjliga. En man kommer med en vettig och rimlig synpunkt/vinkel som den emotionellt omogna kvinnan inte kan bemöta eller hantera. Nämen då kallar man det för "känslo-kortet" för att platta till honom.....
Citera
2025-05-28, 16:42
Medlem
Citat:
Vad är det för skillnad på en radikaliserad islamist kille med huvudet fullt av hatpropaganda mot "de otrogna" och en radikaliserad ung incel kille med huvudet fullt av hatpropaganda mot kvinnor?

Den ena kör med en lastbil in en folkmassa eller självspränger sig på en flygplats och den andra kör in i ett gäng tjejer eller går in på en skola för att skjuta ihjäl tjejer och deras "chads".

Den ena har långt om länge blivit förbjuden. Varför skulle man inte kunna förbjuda den andra?

Såvitt jag vet är det redan förbjudet att köra in i ett gäng tjejer eller gå in på en skola för att skjuta ihjäl tjejer och deras "chads".
Citera
2025-05-28, 16:46
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi har senaste tiden sett en radda terrordåd som utförs av ex incels specifikt riktat mot kvinnor...
Du har communities som enkom fokuserar på att hata kvinnor...
Du har numera algoritmer som leder in killar och män på s.k. "vanliga" konton ( TikTok ex) till incel material så fort de börjar söka på normala saker som träning eller datingtips.
Du har politiska organisationer och tom partier! som aktivt börja gå in för att förtrycka kvinnor...
Du har hela nationer och religioner i världen som aktivt hatar kvinnor och förtrycker kvinnor.

Varför ska det då INTE klassas som terrorism?

Kvinnohat är väl ett av de äldsta och mest spridda förtrycken vi har...

Idag har vi lagar och förordningar som gäller hat och hets mot andra folkgrupper, mot andra sexualiteter än den heterosexuella, mot andra religioner etc etc men kvinnor?? det är det fortsatt helt lagligt att hata och hetsa mot.

Idiot. Det finns redan och har i princip alltid funnits lag mot allt du räknar upp din psykopatlögnare.

Kvinnor som enskild grupp behöver ingen separat lag.
Om dom får en sådan lag ska män oxå ha det i jämnlikhetens tecken.
Annars är det könsdiskriminering och olagligt och ska polisanmälas.
Citera
2025-05-28, 16:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Såvitt jag vet är det redan förbjudet att köra in i ett gäng tjejer eller gå in på en skola för att skjuta ihjäl tjejer och deras "chads".

Det var förbjudet för islamisterna redan innan också. Varför har man nu förbjudet att gå med i våldsbejakande islamistgrupperingar?
Citera
2025-05-28, 16:51
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller

Ja, självklart är det förbjudet. Vad är det för fel i hjärnan på dessa kvinnor som tror att det är tillåtet.

Och inga lagar i världen kan hindra en självmordsbenägen dåre att skjuta vilt omkring sej tyvärr. Både män och kvinnor är lika utsatta för det så det är rättvist iaf..
Citera
2025-05-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Så det är gulligt och sluter jag mig till fel att tro och misstycka om att Säpos övervakning ökar samtidigt som du nöjt konstaterar att Säpos övervakning ökar. Ja, det är omöjligt att invända mot sådan logik.

Ja, man kan säkert från statens och lagstiftningens sida skilja på våld i nära relationer och principiellt kvinnohat. Men det var inte frågan utan om du kan skilja på det. Det framstår inte så eftersom du buntade ihop de två sakerna som även om de har saker gemensamt också i mycket skiljer sig åt.

Om jag kan skilja på det eller inte, är ju inte intressant för något av vikt, eftersom jag inte är Säpo, och inte har något att säga om Säpos arbete.

Av vikt är att de som sysslar med dessa saker vet vad de gör, ur både demokratisk och effektiv synpunkt. Och det tror jag de gör, jag litar helt enkelt på att det sitter vettiga människor både bland politiker och Säpo, eftersom Sverige de senaste låt säga 40 åren har skött sig på området.

Hela denna misstro mot detta politiska förslag bygger på att nu plötsligt börjar terrorklassningen sniffa
"vanliga" svenska män i hasorna...och DET känns inte lika som när muslimer eller nazister drabbas.

Har vi problem med galna grupperingar som börjar begå massmord i nån politisk frågas namn, så jepp då bör de kallas för vad det faktiskt är, nämligen terrorism.

Och för att vara ärlig jag har rätt svårt tycka speciellt synd om average flashbackantifeminist på detta forum, de/ ni har ju liksom tagit ert strå till stacken, att den sen nu börjar brinna på alla dessa små strån...ja? vad trodde ni?
Citera
2025-05-28, 16:53
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Det var förbjudet för islamisterna redan innan också. Varför har man nu förbjudet att gå med i våldsbejakande islamistgrupperingar?

Därför att dom är våldsbejakande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in