2025-05-27, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Det är 3 delar. Det är inte manipulerat. Det är inte fejk.
De gjorde massor av experiment som påvisade jordens globform också. Skyll inte på andra när du inte förstår bevisen du presenteras.

Var är den tredje delen?
Citera
2025-05-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Var är den tredje delen?
Här:
https://youtu.be/vzGvqEObA6c?si=khVeFu8F33o0wHSR

Läs gärna beskrivningen. Kolla 39.13 när McToon ringer Nathan Oakley, det är en bra skrattfest.
Citera
2025-05-27, 14:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Här:

Läs gärna beskrivningen. Kolla 39.13 när McToon ringer Nathan Oakley, det är en bra skrattfest.

Haha det är så jävla kul
Citera
2025-05-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Var är den där bilden på bordet som du annonserade ut igår att du skulle posta här?

Photoshop tar sin tid
Citera
2025-05-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Jag utgår från att det är lika långt från Helsingfors till Tokyo som från Sydney till Santiago och från Sydney till Johannesburg. Hur ska du få det att passa med en platt jord? Har du tittat på den platta jordkartan och försökt placera kontinenterna så att den stämmer?

Om du inte tror att detta är ett bevis på att jorden är rund, förklara gärna varför du inte tror det.

Finns ju en modell som kallas för Pac Man. Som jag förstått den: världen är som en världskarta, i stil med Gall Peters. Och kommer du över kanten dyker du plötsligt upp på andra sidan. Som en tv spels-figur.

Enligt den modellen blir flygresorna du nämner ungefär lika långa, skulle jag gissa? så det förklarar väl allt?
Citera
2025-05-27, 21:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Finns ju en modell som kallas för Pac Man. Som jag förstått den: världen är som en världskarta, i stil med Gall Peters. Och kommer du över kanten dyker du plötsligt upp på andra sidan. Som en tv spels-figur.

Enligt den modellen blir flygresorna du nämner ungefär lika långa, skulle jag gissa? så det förklarar väl allt?

Som en tevespelsfigur. Ja men det låter ju rimligt. Undrar hur din tillvaro ser ut. Inte så vacker antar jag
Citera
2025-05-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Som en tevespelsfigur. Ja men det låter ju rimligt. Undrar hur din tillvaro ser ut. Inte så vacker antar jag

Men "krökt rumtid", som får marken att samtidigt både accelerera och inte accelerera. Det är rimligt?
Citera
2025-05-27, 21:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men "krökt rumtid", som får marken att samtidigt både accelerera och inte accelerera. Det är rimligt?

Sluta nu. Du gör dig själv till åtlöje som försöker luta dig mot relativitetsteorin, vilken du inte fattar nånting utav
Citera
2025-05-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sluta nu. Du gör dig själv till åtlöje som försöker luta dig mot relativitetsteorin, vilken du inte fattar nånting utav

Detta med marken som både accelererar och inte accelererar kan jag faktiskt förstå. Det gör den modellen minst osannolik som Pac man-modellen.
Citera
2025-05-27, 22:38
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Enligt vad en del påstår är jorden oändlig. Med endast en cirkulär yta som människorna känner till.
Du menar alltså att när flygmaskinerna flyger bort från den kända ytan och över den oändliga, okända delen så dyker de helt plötsligt upp någon annan stans i den cirkulära ytan?
Citera
2025-05-27, 23:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Enligt vad en del påstår är jorden oändlig. Med endast en cirkulär yta som människorna känner till.
Du menar alltså att när flygmaskinerna flyger bort från den kända ytan och över den oändliga, okända delen så dyker de helt plötsligt upp någon annan stans i den cirkulära ytan?

Jamen så måste det vara, självklart, den ända vettiga scenariot..
Citera
2025-05-28, 00:19
Avslutad
Citat:
Här:

Så det är allt de mäktade med? En fejkad timelapse och en fejkat tredelad sekvens som liknar ett datorspel?

Nej deras resa blev helt enkelt ett enormt komiskt fiasko helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in