Citat:
Ursprungligen postat av
Tacosaurus
Har inte lärt mig än hur jag svarar men svar på din kommentar : Usch vad tragiskt. Hoppas både hon och barnen får all hjälp och stöd som behövs!
Jag reagerade väldigt starkt på hennes kommentar.
I många fall hade man kunnat bortförklara eller förklara hur man egentligen menade om man råkat uttrycka sig felaktigt men i deras fall är det svårt att bortförklara då dem syns och hörs mycket bland sociala medier, podden osv. Vi har fått ”lära känna” dem, lyssna på deras röster, tonläge, jargonger, kroppsspråk, uttryck m.m.
Att man inte bara kan ta till sig att vi har klantat oss, agerat på känslor osv. Försöka lösa konflikter och få till ett umgänge med A som passar båda parterna. N och A behöver inte ens bli vänner med varann men försök få det att funka på det planet att man kan prata med varann om C.
Jag tycker det är så sorgligt. A med familj verkar utifrån det jag kan se på bilder som A lagt ut vara en fin och kärleksfull familj som jag tror hade gjort C gott.
Tog mig ett tag att lära mig det. Inte helt säker på om jag kan förklara pedagogiskt 🫣 men gör ett försök.
Låt säga du ska svara på något jag säger, då trycker du på längst ner till höger under rutan på "citera". Då kommer svarsrutan upp. Du ger ditt svar under sista "[/quote]" mycket viktigt att texten du svarar är ovan citatet.
Därefter skriver du och skickar ditt svar. Skulle du vilja ändra i din text eller göra tilläg då kan du med pennan längst till vänster i nedre hörn göra ändring, hoppas detta hjälpte 😊 du har max en timme på dig sedan förblir texten kvar och inga ändringar kan göras.
Vill du citera flera trycker du på citera+ på alla du vill svara, på den sista trycker du först citera+ sedan citera och då får du upp alla du vill svara.
Åter igen, mycket viktigt att Din text är under "quoten" till en början lättare svara alla samtidigt. Annars kan man svara mellan citaten. Hoppas detta var till lite hjälp🤗