2025-05-27, 13:55
Medlem
Har inte lärt mig än hur jag svarar men svar på din kommentar : Usch vad tragiskt. Hoppas både hon och barnen får all hjälp och stöd som behövs!

Jag reagerade väldigt starkt på hennes kommentar.

I många fall hade man kunnat bortförklara eller förklara hur man egentligen menade om man råkat uttrycka sig felaktigt men i deras fall är det svårt att bortförklara då dem syns och hörs mycket bland sociala medier, podden osv. Vi har fått ”lära känna” dem, lyssna på deras röster, tonläge, jargonger, kroppsspråk, uttryck m.m.

Att man inte bara kan ta till sig att vi har klantat oss, agerat på känslor osv. Försöka lösa konflikter och få till ett umgänge med A som passar båda parterna. N och A behöver inte ens bli vänner med varann men försök få det att funka på det planet att man kan prata med varann om C.

Jag tycker det är så sorgligt. A med familj verkar utifrån det jag kan se på bilder som A lagt ut vara en fin och kärleksfull familj som jag tror hade gjort C gott.
Citera
2025-05-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Har inte lärt mig än hur jag svarar men svar på din kommentar : Usch vad tragiskt. Hoppas både hon och barnen får all hjälp och stöd som behövs!

I många fall hade man kunnat bortförklara eller förklara hur man egentligen menade om man råkat uttrycka sig felaktigt men i deras fall är det svårt att bortförklara då dem syns och hörs mycket bland sociala medier, podden osv. Vi har fått ”lära känna” dem, lyssna på deras röster, tonläge, jargonger, kroppsspråk, uttryck m.m.

Att man inte bara kan ta till sig att vi har klantat oss, agerat på känslor osv. Försöka lösa konflikter och få till ett umgänge med A som passar båda parterna. N och A behöver inte ens bli vänner med varann men försök få det att funka på det planet att man kan prata med varann om C.

Jag tycker det är så sorgligt. A med familj verkar utifrån det jag kan se på bilder som A lagt ut vara en fin och kärleksfull familj som jag tror hade gjort C gott.

Tips. De har vlogg på yt, tänkte om du inte visste 😃 Där ser du himlande med ögon, loosertecken mot A osv osv ...

En hel del som faller bort när man endast lyssnar enligt min upplevelse att det blir ännu rörigare utan det visuella.

Vissa poddar hade varit bättre som vloggar, speciellt de som är ironiska.
Citera
2025-05-27, 14:13
Medlem
Citat:

Tog mig ett tag att lära mig det. Inte helt säker på om jag kan förklara pedagogiskt 🫣 men gör ett försök.

Låt säga du ska svara på något jag säger, då trycker du på längst ner till höger under rutan på "citera". Då kommer svarsrutan upp. Du ger ditt svar under sista "[/quote]" mycket viktigt att texten du svarar är ovan citatet.

Därefter skriver du och skickar ditt svar. Skulle du vilja ändra i din text eller göra tilläg då kan du med pennan längst till vänster i nedre hörn göra ändring, hoppas detta hjälpte 😊 du har max en timme på dig sedan förblir texten kvar och inga ändringar kan göras.

Vill du citera flera trycker du på citera+ på alla du vill svara, på den sista trycker du först citera+ sedan citera och då får du upp alla du vill svara.

Åter igen, mycket viktigt att Din text är under "quoten" till en början lättare svara alla samtidigt. Annars kan man svara mellan citaten. Hoppas detta var till lite hjälp🤗
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-05-27 kl. 14:19.
Citera
2025-05-27, 15:09
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Tänkte också på det J sa angående rent hem. Hon som socionom/kurator borde ju ha all insyn som helst att de renaste hemmet kan ha de mest destruktiva förhållandet. Spelar ju absolut ingen roll. Nästan så man börjar ifrågasätta hennes yrkesroll? Jag får ju hoppas att hon inte gått på det i sin bedömning angående utredningar/orosanmälningar hon haft i sin tjänst.

Jag har tänkt på samma sak. Bara för att hon har gått socionomutbildningen en gång i tiden så betyder det inte att hon kan socialtjänstens arbete eller är en bra kurator. Jag har länge tvivlat på hennes kunskaper och tycker inte hon verkar särskilt kunnig. Hon verkar aldrig ha jobbat inom socialtjänsten men jag kan ha fel kring det. Hon jobbar inte som socionom (kurator) nu och verkar inte ha gjort på ett tag. Hon skrev/sa att hon jobbat med orosanmälningar men hon menar nog att hon själv skrivit orosanmälningar, inte att hon tagit hand om dom och gjort bedömningar själv. Nu för tiden vill nästan alla kuratorsjobb att man har erfarenhet av socialtjänsten, iaf om man ska jobba inom skolan.
Citera
2025-05-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Tog mig ett tag att lära mig det. Inte helt säker på om jag kan förklara pedagogiskt 🫣 men gör ett försök.

Låt säga du ska svara på något jag säger, då trycker du på längst ner till höger under rutan på "citera". Då kommer svarsrutan upp. Du ger ditt svar under sista "
" mycket viktigt att texten du svarar är ovan citatet.

Därefter skriver du och skickar ditt svar. Skulle du vilja ändra i din text eller göra tilläg då kan du med pennan längst till vänster i nedre hörn göra ändring, hoppas detta hjälpte 😊 du har max en timme på dig sedan förblir texten kvar och inga ändringar kan göras.

Vill du citera flera trycker du på citera+ på alla du vill svara, på den sista trycker du först citera+ sedan citera och då får du upp alla du vill svara.

Åter igen, mycket viktigt att Din text är under "quoten" till en början lättare svara alla samtidigt. Annars kan man svara mellan citaten. Hoppas detta var till lite hjälp🤗
[/quote]

"Du ger ditt svar under sista "[/quote]" mycket viktigt att texten du svarar är efter citatet. Och nu gjorde jag tydligen exakt det man INTE fick göra🫣
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-05-27 kl. 15:25.
Citera
2025-05-27, 15:59
Medlem
Citat:
" mycket viktigt att texten du svarar är ovan citatet.

"Du ger ditt svar under sista "[/quote]" mycket viktigt att texten du svarar är efter citatet. Och nu gjorde jag tydligen exakt det man INTE fick göra🫣
[/quote]

Test igen
Citera
2025-05-27, 16:01
Medlem
Citat:
Tips. De har vlogg på yt, tänkte om du inte visste 😃 Där ser du himlande med ögon, loosertecken mot A osv osv ...

En hel del som faller bort när man endast lyssnar enligt min upplevelse att det blir ännu rörigare utan det visuella.

Vissa poddar hade varit bättre som vloggar, speciellt de som är ironiska.

Jag kan säga som så att jag från första början inte ens behövde se deras yt. Läst mellan raderna och sett igenom dem länge nu haha. Tittade på yt en gång och fick vad jag kände bekräftat

Tack för hjälpen också! Verkar som jag gör rätt haha
Citera
2025-05-27, 16:16
Medlem
Citat:
Jag kan säga som så att jag från första början inte ens behövde se deras yt. Läst mellan raderna och sett igenom dem länge nu haha. Tittade på yt en gång och fick vad jag kände bekräftat

Tack för hjälpen också! Verkar som jag gör rätt haha

Bra där! 😊
Citera
2025-05-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Helt plötsligt har N börjat svara på kommentarer på sin Instagram🤣 trodde hon tog betalt för sånt 🤪

Verkar Smått desperat. Så dax nu att tänka på följarnas betydelse 🙄🙃
Citera
2025-05-27, 16:55
Medlem
Citat:

Precis. Det är här N:s omognad och långsinthet visar sin sämsta sida. Att N dessutom valt att polisanmäla A gör ju att avståndet mellan dem blir längre.....& deras relation i kontakten med C svårare att reparera.

A familj är en jättefin & stabil familj med konstnärliga ådror. A mamma är dessutom förskollärare.
Senast redigerad av Artmovie 2025-05-27 kl. 17:02.
Citera
2025-05-27, 17:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ser att A tappar följare….
Du är jäkligt duktig med att komma med påståenden men ger aldrig något svar !! Sen haka på andra hur dom skriver . Tycker du borde lyssna på podden och faktiskt höra vad Nicci säger !!! Varför tor du folk har reagerat jo på hennes jäkla uttalande " Är maten slut så är den slut , då blir det inge mer " även att C blir hysteriskt. Varpå J försökte rädda situationen och säga att hon får en banan.
Citera
2025-05-27, 17:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Helt plötsligt har N börjat svara på kommentarer på sin Instagram🤣 trodde hon tog betalt för sånt 🤪
Desperat precis som någon annan 🤣😂🫣 hennes IG var nyss privat sen togs den bort tror den är privat igen svänger fort här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in