Citat:
Ursprungligen postat av
Skanstullare
Så länge jag kan minnas så har jag varit nattaktiv. Redan på dagis började jag vara uppe allt senare och när skolan började så blev jag nattmänniska.
Att gå och lägga sig i tid har aldrig funnits i mitt liv. När solen har gått upp så har alltid gått och lagt mig. När solen har gått ner så har jag alltid gått upp.
Varför är det så?
Yepp, alltid varit - kommer alltid vara, det sjuka i det hela är att jag sover bättre (!) när det är ljust ute än när det är mörkt, jag älskar mörkret och har och får alla min snille ideer på natten.
Det KAN ha med att göra med att jag är "högfungerande autist", vilket kan förklara mycket i mitt liv - haft diagnosen relativt kort tid för att veta exakt, men kan göra en "gissning" på att det kan spela in.
Jag känner mig trygg i mörkret, jag kan röra mig utan att bli sedd, låter det logiskt?
Så nej - du är inte ensam....
Och innan någon frågar JA - JAG HAR FAST JOBB, ja jag jobbar med saker jag slipper prata om, för jag får helt enkelt INTE prata om jobbet, klassat.
Så när folk frågar så har jag tagit fasta på som nämnts här tidigare att jag "forskar i genusvetenskap", funkar skit bra...