2025-05-21, 15:49
Medlem
Flundran90s avatar
Kullberg med i rets Serie A fem-11! Osis fr henne s r vi vldigt starka p just mittbackspositionen, s lr vl inte bli ngon speltid? Intressant fresten att Bennison ofta r bnkad i Juve, medan Kullberg r solklar startspelare och s r det tvrtom i landslaget. Sger ngot om var Sverige har sina styrkor
Citera
2025-05-23, 20:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Kafaji skall tydligen ha ngon form av fotskada.
Citera
2025-05-25, 12:09
Medlem
enlitenkorps avatar
Olivia Schough i fin intervju om sin tid och Inter och knslorna kring att inte bli uttagen till landslaget.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-efter-blagult

Personligen tycker jag verkligen hon har visat p hg niv och nr vi nd har lite problem p hgerkanten ibland s frstr jag verkligen inte att hon inte blir kallad. Enda r kanske att formationen vi brukar spela i inte r klockren fr henne men hon r ju verkligen flexibel s borde g att lsa. Hon r i form och spelar p hg niv, svrt att se vad mer Gerhardsson letar efter
Citera
2025-05-25, 12:11
Medlem
enlitenkorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Kafaji skall tydligen ha ngon form av fotskada.

Hon verkade g runt ganska obehindrat nr de tog emot sina medaljer s lr vara frebyggande iom att hon nd inte hade spelat matchen
Citera
2025-05-25, 15:13
Medlem
enlitenkorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkorp
Hon verkade g runt ganska obehindrat nr de tog emot sina medaljer s lr vara frebyggande iom att hon nd inte hade spelat matchen

Tji fick jag, hon har lmnat terbud nu och Hurtig kallas in. Hade nog inte varit mitt val av ersttare men men
Citera
2025-05-25, 16:46
Medlem
Flundran90s avatar
Fresten knns som det kan vara positivt fr Sverige att Blackstenius gjorde ml i CL-finalen. Kunde hon ftt ett mer inspirerande avslut? Mnga stenar lyftes nog frn hennes axlar. Jag tror faktiskt att Blacken kommer vara grym i EM pga detta
Citera
2025-05-25, 20:32
Avstngd
Superkul och bra att det r mnga som fr chansen att visa upp sig nu infr EM. Kafaji, Ijeh, Wangerheim, Schrder och ven Holmberg! Vldigt kul. Blir en hrd fight om EM platserna. Bra att de iaf fr en chans i landslagsmilj att visa upp sig, och att bra prestationer i Damallsvenskan lnar sig landslagsmssigt.

Vad hnder med Hurtig? Ej uttagen men hon hoppade ju in i finalen fr Arsenal. Kapocs och Cato, r det krt fr dem?

Sg ven att herrlandslaget ska spela p gamla Ullevi. Det r ju fel trd egentligen, men det hnger nd lite ihop med damlandslaget. Jag har ofta kritiserat att Damlandslaget spelar fr lite i Stockholm. Har verkligen inte drivit nn kampanj fr att herrarna ska spela i Gteborg fr jag r inte galen, och jag bryr mig inte riktigt. Men det r nd kul att se att frbundet verkar ha tnkt om lite. Ett landslag ska inte spela alla matcher i samma stad, de ska sprida ut sina matcher till tminstone ngra stora stder, s att fler kan se dem, i hela landet. Positivt att se att det nu gller bde damer och herrar frn frbundets sida.
Senast redigerad av Trues245 2025-05-25 kl. 20:35. Anledning: .
Citera
2025-05-25, 20:34
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Fresten knns som det kan vara positivt fr Sverige att Blackstenius gjorde ml i CL-finalen. Kunde hon ftt ett mer inspirerande avslut? Mnga stenar lyftes nog frn hennes axlar. Jag tror faktiskt att Blacken kommer vara grym i EM pga detta

Verkligen. Mste vara jttebra fr sjlvfrtroendet. Avgra Champions League finalen mot sjlvaste Barcelona, livets ml. Tills det hon skjuter hem EM guldet till Sverige dvs 😊
Citera
2025-05-25, 23:08
Medlem
Det r en sak att bli uttagen i truppen. En annan sak vilken speltid var o en kommer f. Det gller att ta fr sig p trningarna o internmatcher.

A-landslaget gr vl fre U23 ven om det krockar ibland men vi fr vl se hur landslagsledningarna dealar dr vilka spelare som spelar var.
Att gra ett ml betyder mycket men det r ju hur man rr sig pplanen o gr sig spelbar o snt som ocks spelar in.

PG r alltfr "trtt" fr att experimentera frmycket med vilka som startar o vilka som ska brja p bnken. Han vill inte ha ngra "konflikter" med spelare fr det rder en "social hierarki" i laget ocks.

Kan bli riktigt svra ntter atrt kncka bde ITA borta o DAN hemma i NL.

Mnga pratar om drmmen om EM-guld och det r ju tilltet men det gller att ta sig vidare frn gruppen ocks frst. Och det r inte s solklart att vi gr.
Citera
2025-05-26, 10:07
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Det r en sak att bli uttagen i truppen. En annan sak vilken speltid var o en kommer f. Det gller att ta fr sig p trningarna o internmatcher.

A-landslaget gr vl fre U23 ven om det krockar ibland men vi fr vl se hur landslagsledningarna dealar dr vilka spelare som spelar var.
Att gra ett ml betyder mycket men det r ju hur man rr sig pplanen o gr sig spelbar o snt som ocks spelar in.

PG r alltfr "trtt" fr att experimentera frmycket med vilka som startar o vilka som ska brja p bnken. Han vill inte ha ngra "konflikter" med spelare fr det rder en "social hierarki" i laget ocks.

Kan bli riktigt svra ntter atrt kncka bde ITA borta o DAN hemma i NL.

Mnga pratar om drmmen om EM-guld och det r ju tilltet men det gller att ta sig vidare frn gruppen ocks frst. Och det r inte s solklart att vi gr.

Gruppen i EM, ja, det r inget givet avancemang. Tyskland och Danmark. Inte heller Polen ska underskattas. De br vara i niv med Wales ungefr, men de tog sig till EM. Har en Barcelona stjrna p topp och fler spelare i bra klubbar.

Ang Nations League. Tv oavgjorda s vinner Sverige gruppen. Frlust mot Italien vore inte bra. D har Italien Wales i sista matchen och det blir sannolikt match om andraplatsen i gruppen mot Danmark p Friends.

Sen r det ju inte bara upptakt till EM detta. Placering hr pverkar seeding infr VM kvalet. En bttre chans n shr att vinna gruppen kommer inte komma p lnge. Kommer Sverige 3:a hr kan det bli kombinationer som Spanien/England eller Tyskland/Holland man fr i VM kvalet. Vinner Sverige gruppen och blir seedade i grupp 1 infr VM kvalet s slipper man Frankrike samt en av Spanien/England och en av Tyskland/Holland. Endast gruppvinnaren kommer ta direktplats till VM i VM-kvalet, men grupplacering dr pverkar ven ranking infr playoff osv. 1:a eller 2:a r nskvrt, 3:e plats i gruppen vore ett misslyckande nr man fick en s frhllandevis ltt lottning.
Citera
2025-05-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Gruppen i EM, ja, det r inget givet avancemang. Tyskland och Danmark. Inte heller Polen ska underskattas. De br vara i niv med Wales ungefr, men de tog sig till EM. Har en Barcelona stjrna p topp och fler spelare i bra klubbar.

Ang Nations League. Tv oavgjorda s vinner Sverige gruppen. Frlust mot Italien vore inte bra. D har Italien Wales i sista matchen och det blir sannolikt match om andraplatsen i gruppen mot Danmark p Friends.

Sen r det ju inte bara upptakt till EM detta. Placering hr pverkar seeding infr VM kvalet. En bttre chans n shr att vinna gruppen kommer inte komma p lnge. Kommer Sverige 3:a hr kan det bli kombinationer som Spanien/England eller Tyskland/Holland man fr i VM kvalet. Vinner Sverige gruppen och blir seedade i grupp 1 infr VM kvalet s slipper man Frankrike samt en av Spanien/England och en av Tyskland/Holland. Endast gruppvinnaren kommer ta direktplats till VM i VM-kvalet, men grupplacering dr pverkar ven ranking infr playoff osv. 1:a eller 2:a r nskvrt, 3:e plats i gruppen vore ett misslyckande nr man fick en s frhllandevis ltt lottning.

Bra med info om detaljer du ger. Uppskattas.
r nog en hel del huvudbry fr landslagsledningen hur truppen ska se osv.
Men det hr har dom ju vetat om lnge.
Dock s tar ju landslaget inte slut nr EM r slut. En ny era med TG tar ver och gammalt blod gr ut o nytt blod kommer in.
Drfr tror jag att man gr s gtt det gr bde i NL och EM och det blir vad det blir.

Rtt sker p att TG, sedan han tackade ja till FK, har fljt landslaget rtt s noggrant och ser vad som kan behllas, vad som behver frbttras och vad som behver frndras.
Han r en matchcoach och det r det SvFF ville ha ocks nr man bygger nt nytt. Precis som med JDT.
Citera
2025-05-27, 12:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Stina sjuk. Hon sg iaf frisk ut igr. Tar Blomqvist hennes plats eller vgar man prova ngot djrvare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in