2025-05-26, 20:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capoh
https://x.com/leejdowney/status/1927072691728658605

Den här videon visar ögonblicket innan bilen tar fart. Antagligen har bilen redan gjort en körning in i folkmassan, eftersom folk redan är på och attakcerar bilen då?

Ser konstigt ut. Vad gör bilen där mitt i folkmassan, innan den sätter fart. Jättemärkligt. Ser som sagt ut som bilen redan attackeras INNAN den sätter fart.

Väldigt otäcka bilder sen, måste vara många skadade eller döda.
Citera
Medlem
Citat:

Den här videon visar ögonblicket innan bilen tar fart. Antagligen har bilen redan gjort en körning in i folkmassan, eftersom folk redan är på och attakcerar bilen då?

Ser mer ut som att en stackare lyckats hamna med bilen runt fotbollsfans. Och eftersom de är fotbollsfans är de per definition dumma i huvudet och börjar slå på bilen. Föraren får panik och försöker köra därifrån.

Filmen ser fö inte särskilt annorlunda än en slumpmässig zombie-film. Mentalt efterblivna människor som stora grupper som driver runt och attackar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Intressant. Varför attackeras den redan innan den tar fart? Hade den redan kört på någon? Får mig nästan att tro att det är nåt galet fotbollsfan i bilen snarare än en terrorist.
Kan väl vara samma fenomen som när en bil kommer i närheten av demonstranter och dom börjar attackera bilen för att dom???? Vill?

När en börjar göra något t.ex. "störa sig på bilen" så finns det en tendens att folkmassor joinar den personen varesig det finns en bra anledning eller inte.

Om det skulle vara fallet så förtjänar iallafall dom som attackerade bilen att bli överkörda, men vem vet lär komma fram snart.
Citera
2025-05-26, 20:53
Medlem
Troians avatar
Tror inte det rör sig om terroristbrott. Men vi får väl se…
Citera
Medlem
TUKs avatar
Citat:
Men varför var folk på bilen? Vem var det i bilen och vad hade han gjort innan?

Kanske var en evertonsupporter?
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Men varför var folk på bilen? Vem var det i bilen och vad hade han gjort innan?

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tänkte också det när jag såg den vinkeln.
Har bilen på något sätt förvirrat sig (sakta) in i folkmassan? Hur nu det ska ha gått till med avspärrningar och polis. Väl där har fulla engelsmän irriterat börjat slå på bilen och föraren får panik.

Tror fortfarande det är medvetet. Men det är jävligt mycket folk där, hur fan kom bilen dit från första början?
På något sätt kommit in fel, kört upp från ett garage/parkeringsplats sen börjar ju folk banka o ha sig för de tycker det har företräde, vem vet.

Jag kan förstå om personen får panik instängd bland folk. Bilen stannades sen, hade det varit terror fanns möjlighet att fortsätta
Citera
Medlem
Film på föraren

https://x.com/janglow/status/1927072378967757092
Citera
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om några dagar var det 22 år sedan. Inte riktigt ett par… Han kände att han var ”fjärrstyrd”, har jag för mig.
Ville inte gissa på årtal men ja den gubben tänkte jag på
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ser konstigt ut. Vad gör bilen där mitt i folkmassan, innan den sätter fart. Jättemärkligt. Ser som sagt ut som bilen redan attackeras INNAN den sätter fart.

Väldigt otäcka bilder sen, måste vara många skadade eller döda.

Kan den kanske kört på folk innan också? Alltså innan filmen?
Citera
2025-05-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Ser mer ut som att en stackare lyckats hamna med bilen runt fotbollsfans. Och eftersom de är fotbollsfans är de per definition dumma i huvudet och börjar slå på bilen. Föraren får panik och försöker köra därifrån.

Filmen ser fö inte särskilt annorlunda än en slumpmässig zombie-film. Mentalt efterblivna människor som stora grupper som driver runt och attackar.

Tycker man ser att föraren av bilen inte trycker på gasen förrän förardörren är påväg att slitas upp.
Saknar filmsekvens ett par minuter innan föraren väljer att gasa. Men uppenbart panik i samband med att förardörren slits upp.
Citera
2025-05-26, 20:55
Medlem
Lilliehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Film på föraren

https://x.com/janglow/status/1927072378967757092

Ser ut som en vit man klädd i mörk kavaj.
Citera
2025-05-26, 20:55
Medlem
Citat:

Undrar egentligen varför han stannar på slutet ? Han kunde ju fortsatt att köra bara, vägen var ju liksom fri då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in