2025-05-26, 19:51
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är en observation att afrikanska invandrare som grupp är en mer överrepresenterad grupp. Detta är korrekt.

Om jag frågar någon om grupp X eller grupp Y är mest överrepresenterad så syftar det per definition på en crude/raw jämförelse, inget annat.

Målet var att illustrera för Merapi att hon inte förstår sig på begreppet vilket speglas i hennes felaktiga svar på min fråga.

Om du inte förstår dig på begreppet överrepresentation så är det ditt problem. Ifrån en strikt, bokstavlig, korrekt vetenskaplig tolkning så har jag inte gjort något fel. Men det har din vän.

Poängen har varit att illustrera att Merapi hade fel i sak OCH att hon inte förstår sig på banala statistiska koncept. Det har varit mitt enda syfte.

Försök du rädda Merapi men hon tänkte fel. Du är en mytoman.
Är det verkligen din observation att även afrikanska invandrarbarn och afrikanska invandrarkvinnor, som ingår i gruppen afrikanska invandrare, är överrepresenterade i våldsbrott? Gruppen afrikanska invandrarmän (>18 år) ingår faktiskt i gruppen män (från hela världen). Vilken logisk vurpa du gör!

Afrikanska invandrarMÄN är en delgrupp i hela den stora gruppen MÄN. Så hur i herrans namn kan du få för dig att gruppen afrikanska invandrare (i vilken individer av kvinnligt kön - halva gruppen - också ingår) är överrepresenterade i våldsbrott? Är kvinnor och barn också överrepresenterade?

Citat:
Snabbt svar:
1) Jo, jag vet att svensk fri aborträtt gäller fram till vecka 18. Men det svaret hon gav, gick stick i stäv med det, dvs. ett logiskt problem. Men hon ser inte det själv så jag orkar inte upprepa det hundratals gånger.
Vilket svar gav Merapi dig? Säkert bara något som du antingen feltolkat eller gjort en bokstavlig tolkning av. Du har uppenbarligen svårt med figurativa tolkningar.

Citat:
2) Poängen var att illustrera att Merapi inte vet vad hon talar om när hon säger saker. Hon förstår inte vad en överrepresentation är. Mitt exempel illustrerar dock att hon inte vet vad hon talar om och att hon inte förstår sig på begreppet överrepresentation och att hon hade fel. Din strawman kritik fungerar inte, sluta skriv.
Vad sanslöst du resonerar, käre Pelle!
Citera
2025-05-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det handlar om hetero män som vill hitta kärleken men misslyckats och är ensamma. De är terrorister. Kvinnor och pride-folk däremot är hjältar. Det kallas för jämställdhet.

Svårt och veta om du är ironisk eller inte. Så långt ifrån varandra är vi folket just nu. Eliten har verkligen lyckas så split.
Citera
2025-05-26, 19:56
Medlem
"Citat:
Det är en observation att afrikanska invandrare som grupp är en mer överrepresenterad grupp. Detta är korrekt.

Om jag frågar någon om grupp X eller grupp Y är mest överrepresenterad så syftar det per definition på en crude/raw jämförelse, inget annat.

Målet var att illustrera för Merapi att hon inte förstår sig på begreppet vilket speglas i hennes felaktiga svar på min fråga.

Om du inte förstår dig på begreppet överrepresentation så är det ditt problem. Ifrån en strikt, bokstavlig, korrekt vetenskaplig tolkning så har jag inte gjort något fel. Men det har din vän.

Poängen har varit att illustrera att Merapi hade fel i sak OCH att hon inte förstår sig på banala statistiska koncept. Det har varit mitt enda syfte.

Försök du rädda Merapi men hon tänkte fel. Du är en mytoman.
Är det verkligen din observation att även afrikanska invandrarbarn och afrikanska invandrarkvinnor, som ingår i gruppen afrikanska invandrare, är överrepresenterade i våldsbrott? Gruppen afrikanska invandrarmän (>18 år) ingår faktiskt i gruppen män (från hela världen). Vilken logisk vurpa du gör!

Afrikanska invandrarMÄN är en delgrupp i hela den stora gruppen MÄN. Så hur i herrans namn kan du få för dig att gruppen afrikanska invandrare (i vilken individer av kvinnligt kön - halva gruppen - också ingår) är överrepresenterade i våldsbrott? Är kvinnor och barn också överrepresenterade?

Citat:
Snabbt svar:
1) Jo, jag vet att svensk fri aborträtt gäller fram till vecka 18. Men det svaret hon gav, gick stick i stäv med det, dvs. ett logiskt problem. Men hon ser inte det själv så jag orkar inte upprepa det hundratals gånger.
Vilket svar gav Merapi dig? Säkert bara något som du antingen feltolkat eller gjort en bokstavlig tolkning av. Du har uppenbarligen svårt med figurativa tolkningar.

Citat:
2) Poängen var att illustrera att Merapi inte vet vad hon talar om när hon säger saker. Hon förstår inte vad en överrepresentation är. Mitt exempel illustrerar dock att hon inte vet vad hon talar om och att hon inte förstår sig på begreppet överrepresentation och att hon hade fel. Din strawman kritik fungerar inte, sluta skriv.
Vad sanslöst du resonerar, käre Pelle!"

---

Varför behöver en professor använda härskartekniker?
Citera
2025-05-26, 20:02
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Jag kan också använda SAOL när jag skriver men det är ingenting jag orkar bry mig om. Lär dig skilja på intelligens och slarv.
...
Det är inte slarv att skriva ”skrytit” vid upprepade tillfällen, utan ren okunnighet. Bara idag har du skrivit ”skrytit” i tre inlägg på raken.
Citera
2025-05-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det handlar om hetero män som vill hitta kärleken men misslyckats och är ensamma. De är terrorister. Kvinnor och pride-folk däremot är hjältar. Det kallas för jämställdhet.

Det finns absolut ingen empati för ensamma män i Sverige eller i andra länder, istället blir de förlöjligade genom att kallas för incels. Ses som samhällets bottenskrap. Inte konstigt att 75% av alla självmord begås av män.
Citera
2025-05-26, 20:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vilken incelrörerelse??? Allt det där är ju bara påhittat för att kunna förtrycka män ännu mer.

Vilken jävla Trump propaganda du gått på.
Citera
2025-05-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Jag har redan skapat en tråd på ämnet

(FB) Dags för svenska män att plundra svenska luder på alla sina tillgångar?
Jojo det är en kul fantasi det där men svenska män har blivit indoktrinerade sedan barnsben att dyrka kvinnan och se hennes principlösa tyckande som moraliskt rättesnöre.
Så fort en kvinna känner obehag, förtjänt eller ej, så ska hon med alla medel räddas. Det är den svenska mannens mentalitet. Svenska män kommer med glädje att försaka alla sina rättigheter.
Citera
2025-05-26, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Jojo det är en kul fantasi det där men svenska män har blivit indoktrinerade sedan barnsben att dyrka kvinnan och se hennes principlösa tyckande som moraliskt rättesnöre.
Så fort en kvinna känner obehag, förtjänt eller ej, så ska hon med alla medel räddas. Det är den svenska mannens mentalitet. Svenska män kommer med glädje att försaka alla sina rättigheter.

Mycket riktigt. Därför kan svenska män bara återhämta sig genom att fullständigt lägga beslag på alla svenska kvinnors tillgångar. Tills dess förblir svenska män betahanar.
Citera
2025-05-26, 20:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Militanta incels (väldigt få) = modern feminism. Förbjud båda.
Männen är fysiskt våldsamma. Kvinnorna är socialt våldsamma.
Det handlar om physical violence VS reputation destruction. Detta har forskats på hur toxiska män och kvinnor skiljer sig åt som grupper rörande olika toxiska beteenden.
Elaka småpojkar slåss och hotar, elaka småtjejer ljuger, förtalar, manipulerar.

Nu är det ju inte feminister som går in på skolor och skjuter ihjäl 20-30 småbarn eller knivhugger småpojkar på stan'.

Vi diskuterar inte "elaka småpojkar och småflickor" här.
Citera
2025-05-26, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu är det ju inte feminister som går in på skolor och skjuter ihjäl 20-30 småbarn eller knivhugger småpojkar på stan'.

Vi diskuterar inte "elaka småpojkar och småflickor" här.

Din korkade kvinna. Det enda som betyder något är vad kan DU försvara dig emot? Om vi kommer 300 män och vill ta över din stad vad kan DU då göra för att förhindra oss från det?

Exakt, du bryr dig inte för du är bara en jävla hora som skickas mellan olika män.
Citera
2025-05-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Nej, det finns ingen logisk vurpa överhuvudtaget.

Och så börjar halmgubbarna. Det tog inte långt tid. Kan du se skillnad på dessa två saker: ''Afrikanska invandrarbarn'' och ''afrikanska invandrare''? Det är två olika saker.

Det är min observation att afrikanska invandrare är en grupp som är mer överrepresenterade än gruppen män med avseende på det jag skrev utifrån det statistiska material som finns att tillgå i den källreferens som jag uppgav ifrån BRÅ. I den källreferensen så avses individer som åtminstone är 15 år gamla (inte yngre).

Merapi hade alltså fel och förstår uppenbarligen inte vad en överrepresentation är. Alternativt så ljuger hon medvetet.

Citat:
Afrikanska invandrarMÄN är en delgrupp i hela den stora gruppen MÄN. Så hur i herrans namn kan du få för dig att gruppen afrikanska invandrare (i vilken individer av kvinnligt kön - halva gruppen - också ingår) är överrepresenterade i våldsbrott?

Det har ingen betydelse i det här sammanhanget eftersom jag frågade vilken grupp som var mest överrepresenterad. Det finns ingen felaktighet i det jag har skrivit i det här sammanhanget.

Frasen: ''Afrikanska invandrare är överrepresenterade'', antyder inte att alla undergrupper i denna kategori är överrepresenterade. Vill man räkna ut hur det ser ut för undergrupperna, då behöver vi plocka fram en separat, ny uträkning för den specifika undergruppen. Detta är inte särskilt svårt att förstå.

Min fråga till Merapi gjordes för att illustrera att hon inte förstår sig på enkla statistiska koncept och det verkar som att du är lika vilsen som henne. Sluta tjafsa nu.

Citat:

Vilket svar gav Merapi dig?

Jag bryr mig inte om hennes potentiella framtida efterkonstruktionssvar. Det enda som har relevans är hennes svar innan hon mottar min rättning.

Du tjafsar bara, provocerar och vägrar inse när din motpart tänker rätt. Jag förstår inte vad du är ute efter. Men fortsätter du tramsa nu så ignorerar jag dig.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-26 kl. 20:33.
Citera
2025-05-26, 20:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är uppenbart kvinnor som inte vill ligga med dem, så jag anser att de har dragit rätt slutsats och det gör dem bittra, fullt förståeligt.

De som kommer att gå snett för i livet är sällan incels. De flesta sådana blir kriminella våldsverkare och de får knulla.
Incels mördar inte alls många kvinnor, knappt nån. Bland de psykiska, har många varit i kontakt med psykvården, men det går inte att spärra in alla som man bara misstänker redan i skolan. De flesta blir inte massmördare.
Incels är bittra och lägger ord på sin bitterhet. Det här är inget nytt. Det är bara internet som är nytt.

De flesta kvinnor dödas i förhållanden med icke incels. Så utifrån det är incels mindre våldsbenägna. Man måste se till verkligheten inte fantisera ihop saker. Många som hatar kvinnor på internet är inte ens incels. Man föraktar bara kvinnor, men verkar kunna få kvinnor ändå.

Det stora problemet är de som är psykiskt sjuka. Men det gäller även kvinnan som stack ned ett antal nyligen. Att fånga dem är svårare. De är inte nödvändigtvis ute på internet och skriver hatiska inlägg, utan verkar ofta leva i sin egen fantasivärld och har egentligen inte med incels att göra.

Trans verkar faktiskt vara en väldigt våldsam grupp. Många mördare bland dem, utifrån antalet och mycket psykiska problem.

Man skapar en falsk hotbild och vill agera mot en massa människor moraliskt utifrån det. Men som jag skrev tidigare, åt någon annan, man ska straffas för sina handlingar inte sina åsikter. Det är en rättsprincip som borde följas i ett demokratiskt samhälle. Ni stalinister har en annan syn.

Innan de begått något brott handlar det såklart inte om spärra in någon.

Att utrycka starkt hat mot kvinnor i tidig ålder är självklart ett tecken på att något inte står rätt till och det ska inte släkt, vänner, skolpersonal osv blunda för. Vissa kanske bara behöver lite uppmärksamhet och en kram medan andra kanske behöver samtal med psykolog och/eller medicinering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in