Citat:
Är det verkligen din observation att även afrikanska invandrarbarn och afrikanska invandrarkvinnor, som ingår i gruppen afrikanska invandrare, är överrepresenterade i våldsbrott? Gruppen afrikanska invandrarmän (>18 år) ingår faktiskt i gruppen män (från hela världen). Vilken logisk vurpa du gör!
Det är en observation att afrikanska invandrare som grupp är en mer överrepresenterad grupp. Detta är korrekt.
Om jag frågar någon om grupp X eller grupp Y är mest överrepresenterad så syftar det per definition på en crude/raw jämförelse, inget annat.
Målet var att illustrera för Merapi att hon inte förstår sig på begreppet vilket speglas i hennes felaktiga svar på min fråga.
Om du inte förstår dig på begreppet överrepresentation så är det ditt problem. Ifrån en strikt, bokstavlig, korrekt vetenskaplig tolkning så har jag inte gjort något fel. Men det har din vän.
Poängen har varit att illustrera att Merapi hade fel i sak OCH att hon inte förstår sig på banala statistiska koncept. Det har varit mitt enda syfte.
Försök du rädda Merapi men hon tänkte fel. Du är en mytoman.
Om jag frågar någon om grupp X eller grupp Y är mest överrepresenterad så syftar det per definition på en crude/raw jämförelse, inget annat.
Målet var att illustrera för Merapi att hon inte förstår sig på begreppet vilket speglas i hennes felaktiga svar på min fråga.
Om du inte förstår dig på begreppet överrepresentation så är det ditt problem. Ifrån en strikt, bokstavlig, korrekt vetenskaplig tolkning så har jag inte gjort något fel. Men det har din vän.
Poängen har varit att illustrera att Merapi hade fel i sak OCH att hon inte förstår sig på banala statistiska koncept. Det har varit mitt enda syfte.
Försök du rädda Merapi men hon tänkte fel. Du är en mytoman.

Afrikanska invandrarMÄN är en delgrupp i hela den stora gruppen MÄN. Så hur i herrans namn kan du få för dig att gruppen afrikanska invandrare (i vilken individer av kvinnligt kön - halva gruppen - också ingår) är överrepresenterade i våldsbrott? Är kvinnor och barn också överrepresenterade?
Citat:
Vilket svar gav Merapi dig? Säkert bara något som du antingen feltolkat eller gjort en bokstavlig tolkning av. Du har uppenbarligen svårt med figurativa tolkningar.
Citat:
Vad sanslöst du resonerar, käre Pelle!
2) Poängen var att illustrera att Merapi inte vet vad hon talar om när hon säger saker. Hon förstår inte vad en överrepresentation är. Mitt exempel illustrerar dock att hon inte vet vad hon talar om och att hon inte förstår sig på begreppet överrepresentation och att hon hade fel. Din strawman kritik fungerar inte, sluta skriv.