2025-05-26, 06:07
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
3. Vad är det du jiddrar om?
Ska jag uppfatta det som ett hot?
Citera
2025-05-26, 06:20
Medlem
shnagfnays avatar
Tjenare! Det cirkulerar påståenden om att EU ser hampa med ≤0,3 % THC som “CBD” och lagligt för konsumtion, med hänvisning till Kanavape (C-663/18, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex:62018CJ0663). Men Kanavape handlar om ren CBD, inte THC eller THC-A i vapes. Kolla Högsta domstolens dom B 177-19 (NJA 2019 s. 531): https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/hogstadomstolen/avgoranden/2019/b-177-19.pdf. Den slår fast att produkter med THC/THC-A (t.ex. vapes) är narkotika i Sverige (0,00 % THC), även från laglig industrihampa. EU:s 0,3 % THC-gräns gäller bara odling, inte konsumtion. Vad tycker ni?
Citera
2025-05-26, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jag ska titta på WS. Tack

Röker du THCA weed från WS eller röker du enbart från darknet?

Jag har av bekvämlighetens skull under ungefär en 5 års period handlat via darknet då jag gillar att ha många olika sorter att varva med, men sedan när dom började eskalera insatserna på postnord så vart det ju att man enbart vågade handla från dom väldigt små säljarna (fick aldrig något paket taget)

Sedan testade jag somsagt att köpa THCA från TT för ungefär ett år sedan men vart inte ett dugg nöjd med det, sedan för kanske 6 månader sedan ungefär från idag valde jag att göra ett test på Weedshop då dom ofta har 25g paket med lite reducerade priser (tex white widow nu såg jag)

När jag började handla det så upplevde jag det somsagt inte ett dugg sämre än weedet jag historiskt köpt på darknet.

Jag bor egentligen i staden där man, om man lägger engagemanget troligen kan hitta det bästa rökat i Sverige, (Jag är inte uppväxt här och mitt sociala nät är ganska långt ifrån några stoners) och jag är på tok för gammal för att jaga saker på snapchat etc.

Men som ObDc där skrev så verkar han blivit ganska besviken mellan varvet på THCA buds så skall du göra en beställning testa en liten till en början för att säkerhetställa att det är något för dig

Jag har aldrig beställt från dom sidorna du uppgav nämligen så kan tyvärr inte lämna något betyg dem emellan.
Citera
2025-05-26, 14:48
Medlem
Någon som varit med om att försändelsen fastnat hos ombudet efter det lämnats in och sedan inte rört på sig på ~1 vecka, eller skannats vidare? Kiosk igloo.
Citera
2025-05-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Jag har av bekvämlighetens skull under ungefär en 5 års period handlat via darknet då jag gillar att ha många olika sorter att varva med, men sedan när dom började eskalera insatserna på postnord så vart det ju att man enbart vågade handla från dom väldigt små säljarna (fick aldrig något paket taget)

Sedan testade jag somsagt att köpa THCA från TT för ungefär ett år sedan men vart inte ett dugg nöjd med det, sedan för kanske 6 månader sedan ungefär från idag valde jag att göra ett test på Weedshop då dom ofta har 25g paket med lite reducerade priser (tex white widow nu såg jag)

När jag började handla det så upplevde jag det somsagt inte ett dugg sämre än weedet jag historiskt köpt på darknet.

Jag bor egentligen i staden där man, om man lägger engagemanget troligen kan hitta det bästa rökat i Sverige, (Jag är inte uppväxt här och mitt sociala nät är ganska långt ifrån några stoners) och jag är på tok för gammal för att jaga saker på snapchat etc.

Men som ObDc där skrev så verkar han blivit ganska besviken mellan varvet på THCA buds så skall du göra en beställning testa en liten till en början för att säkerhetställa att det är något för dig

Jag har aldrig beställt från dom sidorna du uppgav nämligen så kan tyvärr inte lämna något betyg dem emellan.

Man önskar man vågade beställa via Darknet, vet hur det funkar men ändå vågar man inte trycka på knappen fyfan. Man är för pussy.
Citera
2025-05-26, 21:10
Medlem
Vape från Magic farmers från Swizzle eller Flying moose vape från kioskigloo?

Vad säger folket?

Edit: Någon som vet om thca syns på analys ?
Citera
2025-05-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kykklingmelis

Vad säger folket?

Självklart syns det... Det är ju vanligt thc så fort du tänt på...
Citera
2025-05-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Självklart syns det... Det är ju vanligt thc så fort du tänt på...

Okej, konstigt då att ruset verkar vara mycket kortare
Citera
2025-05-26, 23:04
Medlem
Citat:

Vad säger folket?

Thc-o I MF vapen iallfall.. tar 10-15 min innan du känner av de men ruset bra ....men ska vara farligt tom dödligt om du läser vad som skrivs här på sidan......men inte märkt av det ännu.. vajpat 3 st mycket lätt vajpat utan hosta på låg värme otroligt len för halsen
Citera
2025-05-27, 01:23
Medlem
Citat:
Okej, konstigt då att ruset verkar vara mycket kortare
Det saknar en del "ingredienser" utöver thc. CBD och terpener till exempel.
Citera
2025-05-27, 13:59
Medlem
Kan någon förklara enkelt vad skillnaderna i ruset är mellan THC-A och vanligt grönt gräs?

Får man munchies på samma sätt?
Skrattattacker?
Kan man sova gott på det sen?
Osv osv
Citera
2025-05-27, 15:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvisp.Presley
Kan någon förklara enkelt vad skillnaderna i ruset är mellan THC-A och vanligt grönt gräs?

Får man munchies på samma sätt?
Skrattattacker?
Kan man sova gott på det sen?
Osv osv

THC A blir till THC vid en viss tempratur? Så det borde väl vara samma sak kan jag tycka? Någon annan får gärna slänga in ett svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in