2025-05-26, 18:27
Medlem
Eustaches avatar
Sån här skit = Kollektiv terrorism mot män. It is what it is
Citera
2025-05-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Problemet är ju att det kan tillsättas precis vilka feminister som helst, eller personer som har som agenda att tolka och driva denna saken hårt. Det är detta som jag är rädd för, för att det inte lämnas utrymme för människor att leva sina bedrövliga liv i dåliga samboförhållanden med risk för att hamna under dessa ev. lagar.
Man går ner på ett plan där "lagen" egentligen inte har att göra.
"Vi har sett det förut" behöver väl inte nämnas!

Jag fattar seriöst inte problemet. Det här handlar om incels som organiserar sig och hotar att begå våld mot kvinnor. Inte om samboförhållanden.
Citera
2025-05-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Vilka är det som utbildar åk 7-9? Är det flest män eller kvinnor? Tar man hänsyn till att flickor mognar ca 2 år tidigare än pojkar?

Killar kan inte sitta still och busar och lever rövare. Om du vill att vi ska börja aga pojkar i skolan så säg det. För förr i tiden hade inte pojkar problem med skolan
Citera
2025-05-26, 18:30
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Jag fattar seriöst inte problemet. Det här handlar om incels som organiserar sig och hotar att begå våld mot kvinnor. Inte om samboförhållanden.

Men... sånt finns ju redan lagar mot.
Citera
2025-05-26, 18:31
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det är lustigt hur det blivit på mode att håna ensamma män som inte får till det med tjejer.

Det är så viktigt att män ska knulla att de annars är att betrakta som terrorister.

Jag tror 'volcel' snart blir mer träffsäker beskrivning. Män som frivilligt inte vill ligga med tjejer.
Citera
2025-05-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Men... sånt finns ju redan lagar mot.

Och poängen är att det ska specificeras vad för typ av hat det är så att det lättare går att motarbeta. Det är väl jättebra om man kan förebygga att pojkar/män faller så långt utanför samhället att dom inte ser nån annan utväg?
Citera
2025-05-26, 18:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524

Det här är inte nytt. I USA för ett tag sen pratade man om att terrorklassa och förbjuda hela incel rörelsen.

Här i Sverige har SÄPO pratat i samma termer gällande "manosfären"/incelrörelsen.

Fortsätter dåden mot flickor och kvinnor som i tex Finland nu senast så är jag för att terrorklassa hela skiten helt klart. Ser ingen skillnad mellan incelrörelsen och höger- vänsterextremism, islamism, antisemitism, rasism, osv.
Citera
Avslutad
Citat:
Killar kan inte sitta still och busar och lever rövare. Om du vill att vi ska börja aga pojkar i skolan så säg det. För förr i tiden hade inte pojkar problem med skolan

Eller så kan vi inse att män och kvinnor har olika behov (speciellt under uppväxtåren) och faktiskt utforma en skolplan även för pojkar så att de inte tvingas tävla på kvinnors termer och få betyg utifrån deras förmåga att sitta stilla och lyssna hela dagarna framför en bänk?

Tänker mig själv hur fantastiskt det hade varit att under tonåren faktiskt kunna studera utan en massa distraktioner (kvinnor). Hade man nog fått betydligt mer gjort och bättre betyg.
Citera
Medlem
bearss avatar
Citat:
Hur tänker du nu?
Du påstår att vi måste behandla varandra ojämställt för att kunna bli jämställda?
Citera
2025-05-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Eller så kan vi inse att män och kvinnor har olika behov (speciellt under uppväxtåren) och faktiskt utforma en skolplan även för pojkar så att de inte tvingas tävla på kvinnors termer och få betyg utifrån deras förmåga att sitta stilla och lyssna hela dagarna framför en bänk?

Så har skolan alltid sett ut. Skillnaden är att idag får man inte aga eller knappt säga ifrån till elever som stökar. Det är väl inte kvinnors fel?
Citera
2025-05-26, 18:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det givetvis men svaret på ALL brottslighet är indragna rättigheter och hårdare straff om du ställer frågan till vår regering.

Ja, och detta måste betraktas i ljuset av det och som ett led i något mer omfattande. Som vanligt verkar det ofta vettigt i ett enskilt fall att uppmärksamma och göra något åt ett samhällsproblem som incels hat mot kvinnor som kan leda till våldsdåd.
Citera
2025-05-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bears
Du påstår att vi måste behandla varandra ojämställt för att kunna bli jämställda?

Nä verkligen inte. Jag skrev att vi uppenbarligen inte är jämställda eftersom att vi behöver olika lagstiftningar då kvinnors organiserade våld mot män nog inte ens existerar, eller är försvinnande liten i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in