2025-05-26, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Att det inte finns nån horizont på en plan yta.

Det gör det absolut. Titta i höjd med kanten av ett bord så kommer du upptäcka att partiet omkring mitten kommer skymma den bakre delen.

Svårare än så är det inte.
Citera
2025-05-26, 17:52
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det gör det absolut. Titta i höjd med kanten av ett bord så kommer du upptäcka att partiet omkring mitten kommer skymma den bakre delen.

Jag kollade och jag såg hela bordet.
Citera
2025-05-26, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vad olika religioner trott om Jordens form har väldigt lite med den verkliga Jordens form.
Där är vetenskapen mycket mer relevant.

Trott = tror.

Diskussionen uppstod vad majoriteten av Jordens befolkning tror, och det är på en platt Jord.

Och eftersom människan var betydligt intelligentare och hade betydligt högre medvetande förr så förlitar jag mig betydligt mer på tusentals år samstämmig beskrivning än en nutida ihoptotad lögn för diverse ekonomiska intressen.
Citera
2025-05-26, 17:55
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Vad jag läst så står det inget i klartext att Jorden är platt nej, men av det jag läst som sånär beskriver Jordens form så är en platt Jord det enda kompatibla med beskrivningen om strukturen och skapelsen i övrigt.

Men jag kan bifoga referat ur verserna senare som bevisar det jag anför om kristendomen, islam, hinduismen och buddhismen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Gör det. Gör också källhänvisningar så det går kontrollera dina skrifter.

Det handlar alltså om tolkningar av bibeln som beskriver formen. Om de är tillräckligt vaga kan man säkert tolka något som att gödgrisar kan flyga också.

Citat:
Det behövs inte direkt någon djupgående analys för att förstå att det rör sig om en platt Jord, men om du vill kan jag befoga syntolkning åt dig.
Börja du med att citera allt om att jorden är platt.
Citera
2025-05-26, 17:59
Medlem
Citat:
Du får vara lite tydligare, kan det uppstå en horisont på en platt yta eller inte?

Nej, såklart det inte kan. Det krävs en kurvatur. Kan du så enkelt som möjligt förklara hur en kurvatur uppstår på en platt yta?
Citera
2025-05-26, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag kollade och jag såg hela bordet.

Vad bra att du avslöjar att du bara ljuger.

Vill du att jag länkar till en bild sen som bevisar att en horisont även uppstår på ett bord, och som förklarar principen vad som även gäller vid platt yta i övrigt?
Citera
2025-05-26, 18:00
Medlem
Citat:
Trott = tror.

Diskussionen uppstod vad majoriteten av Jordens befolkning tror, och det är på en platt Jord.

Och eftersom människan var betydligt intelligentare och hade betydligt högre medvetande förr så förlitar jag mig betydligt mer på tusentals år samstämmig beskrivning än en nutida ihoptotad lögn för diverse ekonomiska intressen.

Hur menar du högre medvetande?
Citera
2025-05-26, 18:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Trott = tror.

Majoriteten av Jordens befolkning tror inte på platt Jord. Det är ett helt befängt påstående att majoriteten skulle tro på platt Jord.
Senast redigerad av Jonas1968 2025-05-26 kl. 18:05.
Citera
2025-05-26, 18:07
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Vill du att jag länkar till en bild sen som bevisar att en horisont även uppstår på ett bord, och som förklarar principen vad som även gäller vid platt yta i övrigt?
Sure. Länka till en sån bild.
Citera
2025-05-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Majoriteten av Jordens befolkning tror inte på platt Jord. Det är ett helt befängt påstående att majoriteten skulle tro på platt Jord.

Visa mig nånting som visar på att du säger är sant. Förutom foliehattslänkar, såklart.
Citera
2025-05-26, 18:15
Medlem
Citat:

Det vill vi alla.
Citera
2025-05-26, 18:15
Medlem
Citat:

Det här är något av det dummaste jag hörer. Det finns förstås ingen horisont på ett helt plant bord som är två meter långt. Det är påståenden som dessa som gör det omöjligt att ta dig på allvar. Jag har sett demonstrationer som den du förmodligen kommer att ge nu, men antingen är bordet inte helt platt eller så kommer du att använda den vanligaste fuskmetoden, nämligen att ha kameran lite för lågt. Phuket Word är den ledande exponenten för den typen av magiska trick och bedrägerier, och hela församlingen jublar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in