2025-05-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, det är det inte....
Feminism INGÅR i hela den idévärld som idag utgör just västerländska värderingar...
Och västvärldens ekonomiska framgångar beror på flera faktorer men där en! viktig sådan är att vi utnyttjar hela befolkningens potentialer och inte bara mäns.

Vidare feminister "vurmar" inte för invandrare mer eller mindre än någon annan grupp,
Invandring är överhuvudtaget inte en feministisk fråga.

Det enda som är "uppenbart" gällande feminism är att det leder till betydlgit mer välfungerande samhällen än de du önskar dig.
Feminismen är en betydande del av det samhällseroderande självskadebeteendet som alltid uppstår när ett folk har det för bra. Man glömmer väldigt lätt bort vad som skapade samhället om man aldrig behöver slita för något, utan snarare lagstiftar om en plats vid beslutsbordet trots att man inte ens förtjänar den.

Du har bara sedvanligt önsketänkande som underlag medan jag har historien. Såna som du har aldrig skapat någonting som gagnar andra än er själva.

Det finns bara en sak som är värre än en egoist, det är en självgod egoist.
Citera
2025-05-26, 15:46
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ja det är det, jag är för fri aborträtt.

Män är kraftigt överrepresenterade då det kommer till dödligt våld, nått så in i helvete överrepresenterade....

Är du OK med att du ska få lov slippa bli vårdnadshavare för barn du inte vill ha?
eller du tycker du ska tvingas bli förälder mot din vilja, fast du ex är ensamstående, inte har ekonomi , tid, lust, ork, är sjuk, inte barnkär, inte har bostad etc etc et.c..

Dödligt våld kanske men inte barnamord, du själv förespråkar ju mord av barn?
Citera
2025-05-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag gissar bara, jag har inte läst om fallet.

Vidare granskning:
I AB står det såhär: ''Han hade bestämt sig för att döda Ikea-besökare som enligt honom såg svenska ut''

Det efterblivna är att tro att det bara är minoriteter som kan utsättas.

Förakt mot Sverige och svenskar förekommer också vare sig du vill se det eller inte:

https://www.tiktok.com/@lilllalillatuff/video/7443251859797609750

Visst. men det är Aftonbladet...och rätt obehagligt slarvig journalistisk om du frågar mig enkom formulerat så för att det triggar X antal rasister, så att de får in sina annonspengar.
Citera
2025-05-26, 15:47
Medlem
Haha va?? Hur definierar man ens kvinnohat? Är det muslimer som spöar sina kärringar dom syftar till eller incels som skriver på Flashback eller gemene man som svär över att kvinnor inte kan köra bil?
Citera
Medlem
Citat:
Två frågor:
1) OK, så om en mamma inte vill bli förälder och barnet ska födas om 1 vecka så är du OK med det ifall personen bara säger: ''Jag vill inte bli förälder''?

2) OK, vilka är mest överrepresenterade: Män som grupp eller afrikanska invandrare?
'suck svensk fri aborträtt gäller fram till vecka 18 och det vet du också.
sluta tramsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Dödligt våld kanske men inte barnamord, du själv förespråkar ju mord av barn?

Sverige klassar inte abort som mord så du kommer bara med känsloargument atp
Citera
2025-05-26, 15:48
Medlem
Citat:
'suck svensk fri aborträtt gäller fram till vecka 18 och det vet du också.
sluta tramsa.

Ska du svara på den andra frågan?

2) OK, vilka är mest överrepresenterade: Män som grupp eller afrikanska invandrare?
Citera
2025-05-26, 15:49
Medlem
Citat:
Två frågor:
1) OK, så om en mamma inte vill bli förälder och barnet ska födas om 1 vecka så är du OK med det ifall personen bara säger: ''Jag vill inte bli förälder''?

Män står väl för typ 95% av våldsbrott eller nått sånt. Det är väl bara att kolla upp statistiken
Citera
2025-05-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Säger inte att du som individ gör det , utan att flera onämnda i denna tråd gör det , det är uppenbart.
Men spännande att du kände ett behov av att svara på detta samt att vill vara språkrör för samtliga här inne.

Idiot.

OT: Liberalerna gör sitt yttersta för att förbli relevanta och inte åka ut, nog på den nivån man får se detta med.
Att jag "gör mig till språkrör" beror på en enkel sak. Patrask av din sort gör inte skillnad på män och män, så varför ska jag låtsas tycka om dig? Du bär ditt mentala handikapp utanpå kroppen, man behöver inte gissa vilken avdelning du hör hemma på.

Ta ut din bitterhet över spegeln, inte över alla andra som råkar ha oturen att befinna sig i din närhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Män står väl för typ 95% av våldsbrott eller nått sånt. Det är väl bara att kolla upp statistiken

Det är inte så man räknar på statistisk överrepresentation. Det där är ett vanligt missförstånd som leder till följande statistiska vurpa: https://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Feminismen är en betydande del av det samhällseroderande självskadebeteendet som alltid uppstår när ett folk har det för bra. Man glömmer väldigt lätt bort vad som skapade samhället om man aldrig behöver slita för något, utan snarare lagstiftar om en plats vid beslutsbordet trots att man inte ens förtjänar den.

Du har bara sedvanligt önsketänkande som underlag medan jag har historien. Såna som du har aldrig skapat någonting som gagnar andra än er själva.

Det finns bara en sak som är värre än en egoist, det är en självgod egoist.

verkligen är det samhällseroderande och samhällsfarligt tycker du att även kvinnor har samma rättigheter och möjligheter som män?
jag tycker mer det är raka motsatsen.

Vad som skapar samhällen är bland annat grundläggande fenomen som att barn föds, att vi har omsorg om barn, relationer, äldre, sjuka etc...och allt detta är i huvudsak grundläggande arbeten som kvinnor har skött och fortsatt sköter...
Du har inte en susning till chans skapa ett högre samhälle UTAN dessa grundläggande arbeten på plats.
Och DET är även det historia...men den delen av historian som du vägrar se.
Citera
2025-05-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ska du svara på den andra frågan?

Män som grupp självklart , är du helt?

afrikanska invandrar är även de män...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in