2025-05-26, 13:26
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, det är ju inte kvinnohatet I sig som de vill terrorklassa. Du får fortsatt hata kvinnor och skriva och uttrycka att du hatar kvinnor och att du hatar kvinnors handlingar. Du är alltså fortsatt fri att hata kvinnor och uttrycka ditt hat mot kvinnor, så mycket du vill.

Men om du börja uppvigla folk att skada kvinnor, pga ditt hat mot kvinnor, eller om du begår våldshandlingar mot kvinnor (och mot manliga chads) pga ditt kvinnohat. vill Liberalerna att detta ska terrorklassas.

SÄPO har redan koll på tex kvinnohatande incels, som faktiskt uttalar mer än bara hat mot kvinnor. Dessa uttalar att de vill göra både det ena och andra mot kvinnor. Avhumaniserar kvinnor. Givetvis borde sådant terrorklassas, när det börjar angränsa till faktiska terrordåd mot kvinnor ( och manliga chads).

Blev det tydligare så?

Ifall det är som du skriver så innebär inte förslaget att terrorklassa kvinnohat och då borde man inte kalla det så.

Så länge man kallar det för att terrorklassa kvinnohat så är det precis så man ska läsa det.

Yttrandefriheten är på nedgång, och det här förslaget är ett exempel på det.
Citera
2025-05-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Haha ni är för roliga alltså. Först kallar ni män som är emot abort för kvinnohatare och nu är det tydligen kvinnohat för att ni kvinnor aborterar flickfoster?

Enligt Brottsförebyggande rådets (Brå) statistik för 2024 konstaterades 92 fall av dödligt våld i Sverige, varav 23 offer var kvinnor eller flickor och 69 var män eller pojkar. Detta innebär att 25 procent av offren var kvinnor och 75 procent var män. För 2023 rapporterades 121 fall av dödligt våld, varav 33 offer var kvinnor eller flickor och 88 var män eller pojkar, motsvarande 27 procent kvinnor och 73 procent män. Under den senaste tioårsperioden (2015–2024) har andelen kvinnliga offer varierat mellan 20 och 31 procent, medan andelen manliga offer varierat mellan 69 och 80 procent.

Jag är FÖR rätten för kvinnor att kunna göra abort när de inte vill skaffa barn.
Jag är INTE för någon rätt att selektera foster baserat på vilket kön de har.

och tror du alla dessa mordoffer dödades pga sitt kön?
Citera
2025-05-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Spelar ingen roll, riktningen mot vilket du och dina gelikar vill föra samhället är uppenbart, så varför skulle det stanna vid det här lagförslaget? Mig spelar det ingen roll om ni vinner eller ej, dvs om lagförslaget går igenom. I slutändan kommer ni ändå förlora, på ett sätt eller ett annat, vare sig genom att ni driver bort ett stort parti män och gör nationen försvarslös eller genom att dessa män helt enkelt väljer att störta den onaturliga ordningen ni försöker upprätta.

Du tycker alltså inte att mord och våldsbrott utförda mot kvinnor, bara för att de är kvinnor, ska terrorklassas. Har jag uppfattat dig korrekt då?

I övrigt är jag inte liberal.
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Du får känna vad du vill, men du behöver ju inte basunera ut ditt hat överallt. Om du hatar kvinnor bör du överväga att söka vård

Jag tycket inte någon ska söka vård eller bli censurerad över deras känslor, så där är skillnaden mellan mig och dig tydlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Tycker det är relevant om man nu verkligen är intresserad av kvinnors välbefinnande eller om man bara vill känna sig god genom att säga sånt som låter bra.

Visst man kan kritisera islam för miosgynism...men om man samtidigt inte kritiserar annan miosgynism som existerar på andra platser vad tycker du då den kritiken är värd? Finns borde på det beteendet hallas för dubbelmoral...bara fel om NI gör det...inte om VI gör det.
Citera
2025-05-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ifall det är som du skriver så innebär inte förslaget att terrorklassa kvinnohat och då borde man inte kalla det så.

Så länge man kallar det för att terrorklassa kvinnohat så är det precis så man ska läsa det.

Yttrandefriheten är på nedgång, och det här förslaget är ett exempel på det.

Du får läsa artikeln.

Du kommer fortfarande få uttrycka kvinnohat. Men inte agera på det, inte ippvigla andra att agera på det.
Citera
2025-05-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag tycket inte någon ska söka vård eller bli censurerad över deras känslor, så där är skillnaden mellan mig och dig tydlig.
Om du vill skada någon bör du söka vård
Citera
2025-05-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Är detta inte ganska nära det du beskriver fast riktat mot män?

https://abc3340.com/news/nation-world/women-create-matga-trend-about-poisoning-husbands-after-trump-victory-presidential-election-make-aqu a-tofana-great-again-white-house-kamala-politics

https://www.cnbctv18.com/world/matga-movement-furious-over-trump-win-women-start-a-deadly-trend-on-social-media-19507541.htm

Vissa säger ju då att detta inte var specifikt riktat mot män men såhär står det i den första artikeln:

''A new online trend about women poisoning their husbands is gaining attention in the wake of President-elect Donald Trump’s victory in the presidential election.''

Verkar som det riktades just mot män (husbands). Varför just män för när även kvinnor röstade fram Trump?

Detta faller ju i princip inom ramen för det du beskriver.

Menar du att kvinnor uppviglar varandra att mörda eller misshandla sina män pga manshat?
Citera
2025-05-26, 13:33
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Då bör det gälla andra terrorister som agerar ensamma men har kontakt med likasinnade på nätet också?

Akilov tex. Han verkade ju inte ens poppis bland andra muslimska extremister och det blev klassat som terrorbrott.

Akilov hade kontakt med och blev instruerad av IS. En ganska etablerad islamistisk rörelse med tydligt uttalad agenda. Solklar terrorist.

Breivik är ett bättre exempel isf. Han agerade helt ensam, men hade fortfarande ett uttalat mål och syfte med sitt dåd. Solklar terrorist.

Incels är ju bara psykopater som är frusterarde över att de inte har emotionell kapacitet nog att konversera med det motsatta könet och utför inte sällan sina dåd som nåt slags förlängt självmord.

Visst kan man se det som terror, jag ville inte hamna i vägen för en sån. Men hjälper det att terror-stämpla det? Det är det jag ifrågasätter.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst man kan kritisera islam för miosgynism...men om man samtidigt inte kritiserar annan miosgynism som existerar på andra platser vad tycker du då den kritiken är värd? Finns borde på det beteendet hallas för dubbelmoral...bara fel om NI gör det...inte om VI gör det.

Jag tycker mig ha kritiserat även annat kvinnohat i tråden, men blir lite trött på att politiker ägnar sig åt semantik istället för handling och ignorerar den berömda elefanten i rummet. Det är hyckleri och dubbelmoral om något.
Citera
2025-05-26, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tycker alltså inte att mord och våldsbrott utförda mot kvinnor, bara för att de är kvinnor, ska terrorklassas. Har jag uppfattat dig korrekt då?

I övrigt är jag inte liberal.

Nej, jag anser att brott mot kvinnor bör bedömas så pass likadant så pass långt det går, som brott mot män.
Var det inte jämlikhet som vi skulle försöka eftersträva eller hur ska ni egentligen ha det?
Ni har skapat ett samhälle där gamla kärringar kan antasta unga män lajv på tv utan att någon höjer på ögonbrynen om banne mig och Olle 50 skriver något elakt om den där byhoran som tog han för allt han var värd för 20 år sedan på något anonymt forum som knappt någon kommer se. Riktningen är så tydlig, så bara lägg av, ni är genomskinliga hycklare.
Senast redigerad av Envar.Evige 2025-05-26 kl. 13:38.
Citera
2025-05-26, 13:36
Medlem
Citat:

Det finns ingen extremistisk rörelse i världen som vill döda män eller ägnar sig åt att döda män, för att män är just män. När ska du fatta?

Varför måste ett fenomen vara observerbart för att du ska vilja lagstifta om det? Handlar det inte om moraliska principer?

Citat:
Det är du här som ägnar dig åt att "bita" kvinnor, eller försvara sådant som "biter" kvinnor...varför biter du de händer som skapat dig, fött dig? som högst troligt kommer ta hand om dig då du blir sjuk och gammal ex?

Du är som ett litet barn. Ingenting av det man säger går in.
Citera
2025-05-26, 13:39
Medlem
Citat:
Jag är FÖR rätten för kvinnor att kunna göra abort när de inte vill skaffa barn.
Jag är INTE för någon rätt att selektera foster baserat på vilket kön de har.

och tror du alla dessa mordoffer dödades pga sitt kön?

Vem vilka är det som efterfrågar pengar och social status som gängmedlemmar tillskansar sig via våld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in