Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Då bör det gälla andra terrorister som agerar ensamma men har kontakt med likasinnade på nätet också?
Akilov tex. Han verkade ju inte ens poppis bland andra muslimska extremister och det blev klassat som terrorbrott.
Akilov hade kontakt med och blev instruerad av IS. En ganska etablerad islamistisk rörelse med tydligt uttalad agenda. Solklar terrorist.
Breivik är ett bättre exempel isf. Han agerade helt ensam, men hade fortfarande ett uttalat mål och syfte med sitt dåd. Solklar terrorist.
Incels är ju bara psykopater som är frusterarde över att de inte har emotionell kapacitet nog att konversera med det motsatta könet och utför inte sällan sina dåd som nåt slags förlängt självmord.
Visst kan man se det som terror, jag ville inte hamna i vägen för en sån. Men hjälper det att terror-stämpla det? Det är det jag ifrågasätter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Visst man kan kritisera islam för miosgynism...men om man samtidigt inte kritiserar annan miosgynism som existerar på andra platser vad tycker du då den kritiken är värd? Finns borde på det beteendet hallas för dubbelmoral...bara fel om NI gör det...inte om VI gör det.
Jag tycker mig ha kritiserat även annat kvinnohat i tråden, men blir lite trött på att politiker ägnar sig åt semantik istället för handling och ignorerar den berömda elefanten i rummet. Det är hyckleri och dubbelmoral om något.