Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
Jag har sett många olika videor från pågående krig runt om i världen. Men jag har aldrig sett något så brutalt som det ukrainska folket. Tänk också på att det helt enkelt kommer ut fler videor från Ukraina än från Ryssland.
Då har du inte sett mycket.
Citat:
Till exempel i inbördeskriget i Sudan, i Myanmar eller mellan Israel och Hamas, är det strider mellan stridsvagnar, artilleri mot artilleri, soldater mot soldater – det känns ändå mänskligt på något sätt.
Hur i hela världen känns det "mänskligt"???
Citat:
Men Ukraina är annorlunda. De massproducerar billiga FPV-drönare och använder dem som självmordsdrönare för att döda människor.
Så gör även ryssarna. Det kallas tekniks utveckling.
Citat:
Det verkar som om de är besatta av att döda.
Vad hade du själv gjort för att försvara dig mot en numerärt överlägsen fiende?
Citat:
Det var ukrainarna som först modifierade kommersiella FPV-drönare till kamikazedrönare, utrustade dem med sprängämnen och använde dem i strid för att döda soldater. De har ingen mänsklighet alls.
De dödar soldater, inte vem som helt, och de bryter inte bot krigskonventioner i någon större utsträckning - till skillnad från ryssarna.
Citat:
Jag undrar om denna brutalitet har sitt ursprung i deras historiska kosackkultur, som också var känd för sin vildhet.
Troligen inte, snarare ett uttryck för självförsvar.
Citat:
Andra länder slåss utan drönare, ansikte mot ansikte – mer mänskligt.
Vad är "mer mänskligt" med det? Också brutalt, men på ett annat sätt.
Citat:
Men ukrainarna verkar ha ett behov av att döda så många som möjligt, till varje pris.
Allt talar för det omvända: Ukraina siktar in sig mot militära mål, medan Ryssland till stor del även dödar civilbefolkning. Där kan vi snacka om brutalitet.
Citat:
Det känns väldigt obehagligt att se.
Ja, krig är obehagligt.
Citat:
Om du inte tror mig, titta på videor från andra krig. Det finns inget folk som krigar så brutalt som ukrainarna.
Du kanske har blandat ihop videor; Ryssarna är mycket brutalare - svårt att tro att de hela tiden siktar och träffar så dåligt att de råkar träffa civila må istället för militära.