Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Du uttrycker dig som ett litet förvirrat barn.
Men du kan ju förtydliga vad jag har anfört för felaktigheter om relativitetsteorin då med tillhörande motivering, det klarar du väl av?
Einstein trodde inte ett ögonblick att jorden var platt, och det är han som skapade relativitetsteorin. Förstår du vad jag menar?
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Och jag vet inte hur många gånger jag ska behöva förklara det för dig, avstånden bevisar ingenting gällande Jordens geometri. Är avstånden uppmätta utefter en platt Jord så stämmer de såklart inte överens med avstånden över en sfärformad Jord, och tvärt om.
Så du förstår inte att avstånd är avgörande för jordens form. Det har du visat gång på gång, och det du kallar en förklaring är i bästa fall konstigt. Om avstånden mäts på en platt jord, varför stämmer de inte överens med verkligheten? Du måste snart börja förstå att det är verkligheten vi måste ta itu med och inte big bang och andra fluffiga teorier.
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Och är avstånden uppmätta utefter en platt Jord, så kan du såklart inte använda samma avstånd med baserade förhållanden för att bevisa en sfärformad Jord, det du får göra i så fall är att konvertera värdena till en sfärmodell och då kommer du inse hur motsägelsefull din tankegång är, men du verkar sakna intellekt nog för att kunna tänka i andra banor än din egen naiva övertygelse.
Återigen bevisar du att du inte förstår något så enkelt som en karta. Vi känner till avstånden, och de kunde omöjligt ha mätts på en platt karta, eftersom avstånden, särskilt söder om ekvatorn, inte stämmer överens med verkligheten. I hundratals år har vi rest över hela världen med fartyg och senare med flyg. Tror du verkligen att vi inte vet avstånden på jorden?? Är du så dum?
När vi pratar om att tänka på andra sätt, tänker jag enligt den kunskap vi samlat på oss under hundratals år. Vad gör du? Du papegojor och upprepar allt som Eric Dubay, David Weiss och gänget har matat dig under de senaste åren. De är bara mycket smartare än du, eftersom de har insett att det är möjligt att tjäna pengar genom att sprida lögner till de som är tillräckligt okunniga för att tro på lögnerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Och med tanke på de felmarginaler avstånds- och hastighetsmätning medför samt den ovisst mätbara påverkan av övriga krafter som inverkar, så är avstånd uppmätta via flygplan ett totalt nonsens och bevisar ingenting.
Det bevisar ingenting, är det enda argument du har. Du menar alltså att tre gånger så lång sträcka på samma flygtid ligger inom felmarginalen. Du är det förvirrade barnet och inte jag.