Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Börsen reagerar INTE på då tullar INFÖRS,
den reagerar på då ändingar SÄGS att de kommer att komma.
Hur kan ni Trumpfans vara så enormt okunniga om sådant som är mot Trump?

Jag har ingen koll på USAinflationen, så det kanske förklarar DEN saken.
Hur mycket av uppgången under förra TRUMPperioden var inflation?
1.

Det är vad Trumpsidan inte begriper/försöker inbilla folk.
VAT fungerar INTE dom tullar eftersom
VAT belastar både importerade och inhemskt producerade
medan tullar bara drabbar importerade varor.
Det är därför Trumps "beräkningar" och resonemang är så ENORMT FEL...
3. Och
där sa du emot dig själv 
vad du sa i p1.
4. Ja. Bra att du begriper DET, till skillnad från en del andra Trumpfans...
Detta är "människor" som inte förstår enkla ting, och effekten av tullar ger.
Vad de försöker inbilla sig är dock en gåta och med tanke det dom säger sker inte ens.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Det finns massvis med alternativ för fattiga avseende produkter. Avseende livsmedel så är lokalproducerat väldigt gynnande i det längre loppet.
2. Jag menade allt du skrev.
3. Jag har inte sett det där ens på CNN, NBC, eller andra kanaler med oppositionell besättning.
4. Tjaha, antar att du grinar för att Sverige drabbas lite av tullar.
5. Nu är det lite för mycket personfokus från dig. Sov nu.
1 Kanske i fåtal fall är det så, men inte ens nära på allt.
2 Vilken var fantasin, du undv ek och svara igen på den frågan, vilket berättar för mig det var bara skräp du skrev i tron att det betydde något, för nu vet vi att det inte betydde något och eftersom du vägrar svara.
3 Det enda du berättar är att du inte tittat på nyheter, så inte konstigt att du inte sett något
MEn försöker du inbilla dig själv om kina slutar köpa soja och fläsk att detta inte skule få återverkningar, för så obegåvad intellektuellt är du väl inte, eller?
4 Alla grinar då tullar skadar alla som är befattade med dom, och inkomsterna från tullarna kan inte göra donalds glad heller och med tanke på hur långt ifrån dessa är från det dom trodde.
Är du en sån där som försöker inbilla sig att tullar inte skadar alla konsumenter?
Du kan ju inte ens argumentera hem det att det inte gör, så givetvis grinar alla, så även hela USA, även om den inbilla sig att få en försämrad privat ekonomi skulle vara något bra
Grina
5 Ja, det blir alltid ad hominem av dig och när du vet att du har fel coh någon påpekar detta, för jag sett hur det ser ut de få ggr du har rätt.
Tror du ingen märker skillnaden

Och jag förväntar mig än mer ad hominem efter detta inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Master.Palm
Alternativt blir de skatt på företagen, som enligt Trump skall ”äta” tullarna som i exemplet med Walmart. Men även om företagen ”äter” tarifferna, så landar detta fler eller senare på konsumenterna, då företagen på sikt måste uppehålla sina marginaler, eller gå under.
Detta börjar Trump så sakta förstå, då han på senaste tiden uttalat sig i denna riktning. Men med förklaringen att när väl skattesänkningen kommer så blir företagen och konsumenterna kompenserade. Men då majoriteten av de som handlar exempelvis på Walmart for anses tillhöra låg och medelinkomsttagarna, så kan de glömma skattesänkningar (så vida de inte arbetar i branscher beroende av dricks).
Miljardärs handlar ju knappast på Walmart!
Undrar hur obegåvad donalds är och som inbillar sig att företag ska sälja varor med förlust för.
Men och andra sidan, inte undra på att donalds gjort så många konkurser med såna tokiga idéer.
Och det donalds vill företag ska göra är sälja varor med förlust.
Walmart har så låg vinstprocent som på en procent, och sen bara på Kina så får de en 45% dyrare vara och donalds inbillar sig att de ska gå men förlust om de säljer dessa varor.
donalds har en nivå av inkompetens som är abnorm, synd bezos vek ned sig och när han kom med det utmärkta förslaget att berätta vad som är tull och vad som är vara...i pris.
Det hade ju sjukligt komiskt varit en utmärkt sätt att berätta för Amerikanen att sluta köpa dessa varor.
Men donalds pallade inte med folk skulle se skatten.
Även om alla miljardärer skulle handla på Walmarts, så är de få kunderna ingenting i Walmarts totala volym av kunder.
Men det är väl sant, dom handlar inte där, mer än kanske de riktigt snåla jävlarna.
Sen har väl få av oss sagt något om att när man kommer upp i lön och förmögenhet över de fattiga och låginkomsttagare.
Så har inte denna tullskatt ens nära samma betydelse.
Det mest komiska var när jag hörde en användare försökte säga de får tillbaka på skatten och när de inte ens betalar skatt, eller alla som inte ens har en inkomst.
Och sen dessa futtiga pengar de får in, det räcker ju inte långt alls.
Också kan man ställa sig frågan om varför de först ska göra det dyrare för konsument, och sen bara ge tillbaka till de som har en skatt från början.
I mina öron låter det som en omvänd Robin Hood, där man tar från de fattiga och ger till de som har det bättre ställt.