2025-05-25, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Antar att det är andra regler i UK, verkar ju stenålders att mannen ska försörja sin fd livet ut. Det är ju sin sak med barnen .

Sas det inte att skilsmässan skulle följa Sveriges regler?

Å andra sidan kan man ju inte lita på någonting här ,riktigt rörigt är det.

Det finns kvar i rätt många länder faktiskt. Kom ihåg att det är långt mycket vanligare att kvinnor är hemmafruar och inte jobbar i andra länder. Sen vet jag inte hur det funkar. Hon kan ju försörja sig utan problem även om hon kanske inte kan hålla en lika hög levnadsstandard som när hon levde med Måns.

I Sverige finns de här reglerna inte kvar, vi har även ett mycket individbaserat system jämfört med andra länder. Gifta par räknas ju liksom som en enhet i de flesta länder, t ex sambeskattning, gemensamma försäkringar osv. Och därför är det inte att rekommendera att vara hemmafru här utan att vidta åtgärder för ekonomisk trygghet vid skilsmässa eller dödsfall. T ex att mannen pensionssparar åt sin fru separat, delning av tillgångar vid skilsmässa, och liknande.

Underhåll för barn lär det väl dock bli.

https://www.gov.uk/money-property-wh...nance-payments
Citera
2025-05-25, 22:26
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Antar att det är andra regler i UK, verkar ju stenålders att mannen ska försörja sin fd livet ut. Det är ju sin sak med barnen .

Sas det inte att skilsmässan skulle följa Sveriges regler?

Å andra sidan kan man ju inte lita på någonting här ,riktigt rörigt är det.
Hon tog väl ut skilsmässa innan honom och då borde den gälla där i hennes hemland. Tror att han får problem framöver och ingen kommer ömma för Måns i rättsinstanser. Varför skulle det ske i Sverige bara för att MånsPetter vill det?
Citera
2025-05-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Men har han skrivit något som någon känner till utöver Heroes och den senaste? Tänker att Cara Mia var innan alla artister stod med som upphovsman. Har han skrivit ngn låt till sig själv som blivit en iallafall liten hit och som inte varit med i Mello?

Det enda som kommit fram här i tråden är dunderhiten till partybandet med den självömkande texten

Frågade en AI och fick en lista på mindre kända låtar men bland annat en med Erik Segerstedt, ett rumänskt bidrag till deras Eurovisionuttagning och en mellolåt med Behrang Miri (vem det nu är? )
Citera
2025-05-25, 22:34
Medlem
Citat:
Håller med dig i att bli drogfri är Prio 1! Har påpekat det flera ggr att jag tror att inläggning är ett måste.
Sedan är jag lite skeptisk till om han har kloka, förnuftiga människor runt sig som ställer krav men även stöttar! Det är a och o !
Ja, hoppas verkligen att han har människor som stöttar honom runt sig nu. Ett återfall i det här läget när han förlorat barnen kan mycket väl leda till återfall.
Citera
2025-05-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Ja, hoppas verkligen att han har människor som stöttar honom runt sig nu. Ett återfall i det här läget när han förlorat barnen kan mycket väl leda till återfall.

Rättelse!

Han har inte förlorat barnen
Citera
2025-05-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
En narcissist saknar verklighetsuppfattning och tror att alla andra ser upp till denne lika mycket som han själv. Därav kommer ordet narcissist då någon som hette Narcissus blev kär i sin egen spegelbild. Verkade som att Måns inte kunde ta nederlaget. MånsPetter verkar inte heller förstå att han börjar bli gammal och inte ser så svärmorsdrömlik ut längre.
Jag tycker inte alls att han ser gammal ut. Andra fel kan han liksom vi andra ha, men gammal ser han inte ut.
Citera
2025-05-25, 22:36
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
En lång livevideo med Måns och Ciara. Den enda de gjort tillsammans. De sitter i en soffa hemma i Uk och svarar på frågor.

Den gjordes i samband med att hon "lurade" honom i masked singer.
Jag minns videon. De var live tillsammans efter att avsnittet av Masked Singer visades där det avslöjades att Ciara var vikingen. Och det slog mig då att han fortfarande verkade väldigt sur över det faktum att hon ljugit för honom i 9 veckor och hur hon lyckades med det. Jag minns att han sa att det tog ett tag innan han förstod hur hon hade lyckats genom att prata igenom detaljerna. Jag tänkte då för mig själv att visst är det roligt på TV, men när man tänker på att ens egen partner har ljugit för en så oblygt och uppenbarligen ganska lätt, så är det ändå krasst och definitivt ett förtroendebrott av ett speciellt slag.

Och när jag tänker vidare på det, t.ex. när jag tänker på den nya låttexten Karmakontot eller olika låtar av honom om hur mycket han har stöttat henne under hela den tiden... I videon om tiden bakom kulisserna på MSS säger hon skämtsamt, ja, vi sa att vi aldrig skulle ljuga för varandra, och berättar sedan om allt hon har gjort för det. Det måste ha gjort ont. Jag surfade lite på Instagram i dag. Det finns en annan video på Masked Singer-kontot där de två tar en promenad och pratar om det. Och hennes ord är särskilt slående för mig idag. Hon säger inte bara att det var lätt att ljuga för sin man, hon säger: "...that I can betray my husband". Ouch, that hurts.
https://www.instagram.com/reel/Csb8qgPLW4k/

Avsnittet visades i TV den 19 maj 2023, men det måste ha spelats in i slutet av februari. Och Vårskriksturnén startade den 3 mars 2023. Jag undrar om det kan ha påverkat honom ytterligare?

Team Ciara kommer förmodligen att skrika igen att detta bara är skeva teorier, men alla med lite empati kan kanske också se att det kanke kan ha lämnat ett ärr efter sig i förhållandet...
Citera
2025-05-25, 22:37
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Håller med dig i att bli drogfri är Prio 1! Har påpekat det flera ggr att jag tror att inläggning är ett måste.
Sedan är jag lite skeptisk till om han har kloka, förnuftiga människor runt sig som ställer krav men även stöttar! Det är a och o !
Allt det där är utopi. I allmänhet börjar många dricka efter en separation och då blir det ännu konstigare om MP Z skulle sluta just efter en sån. Uteslutet.
Citera
2025-05-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Hon tog väl ut skilsmässa innan honom och då borde den gälla där i hennes hemland. Tror att han får problem framöver och ingen kommer ömma för Måns i rättsinstanser. Varför skulle det ske i Sverige bara för att MånsPetter vill det?

Det står tydligen i deras äktenskapsförord att skilsmässa ska göras utifrån svensk lag men det är tydligen inte en juridiskt bindande skrivelse så rätten i uk måste inte ta hänsyn till det om den anses vara till tydlig nackdel för nån

C skickade in sin ansökan först ja

Domstolsärendet i Sverige pågår dock fortfarande
Citera
2025-05-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Att du flyttar fokus från det som betyder något, precis som du nu gör med min kommentar. Du duckar konsekvent all form av kritik genom att flytta fokus och komma med märkliga motfrågor varje gång någon påpekar det uppenbara.
Det viktiga är att jag flyttar fokus från det som betyder något (?) precis som nu med din betydelsefulla kommentar - som jag tyvärr inte vet vad den betyder. Är det korrekt uppfattat?

Jag duckar kritik (vet att jag får påhopp varje dag men kritik minns jag tyvärr ingen), flyttar fokus (från vad till vad?) samt har märkliga motfrågor när någon påpekar det uppenbara. Om jag bara visste vad det uppenbara är?

Jag har upprepat vad du vill säga, så att du vet att jag har uppfattat ditt klagomål. Tyvärr är det dock fortfarande omöjligt att bemöta utan ett sammanhang.
Citera
2025-05-25, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan

De har väl gift sig i England? Alltså registrerat äktenskapet där under brittisk lag. Då blir det väl brittisk lag även när det skiljer sig. Men som sagt. Jag tror inte han åker på något stort underhåll till maka, hon tjänar ju mycket egna pengar och har jobbat även under deras äktenskap. Underhåll för barn och att det ska finnas en bostad blir det nog.

Kompensationen för att hon kanske har jobbat mindre än hon annars skulle gjort under deras äktenskap är ju att man delar tillgångar vid skilsmässa, de som är giftorättsgods.
Citera
2025-05-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Rättelse!

Han har inte förlorat barnen
Sant, det har han inte! Förlusten var att barnen anses hemmahörande i England och inte i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in