2025-05-24, 14:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
Nej jag tillhör ingen sekt eller har "låst mig" vid någon gm.

Nej vi kan dra den slutsatsen eftersom Lisbet själv redan dagen efter mordet ansåg att hon bara såg gm snett bakifrån springa in i gränden- inget ansikte och ingen blick. Det växte fram med tiden. Vittnesexpertisen/psykologerna och alla jurister som bedömde hennes vittnesmål anser att Lisbets vittnesmål och utpekande är fel- inte tillförlitligt. Jag håller med.

(FB) Skandiamannen

CA-hypotesen är svag om inte väldigt svag. SE och andra uppslag/spår diskuteras i andra trådar- inte här.

Nej vittnesexperterna har inte sagt att Lisbet har fel. Nu ljuger du. De har sagt att det inte håller i domstol. Skillnaden är enorm.
Citera
2025-05-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej vittnesexperterna har inte sagt att Lisbet har fel. Nu ljuger du. De har sagt att det inte håller i domstol. Skillnaden är enorm.

Vittnesexperterna och juristerna anser att Lisbets utpekande av CP inte är tillförlitligt dvs hennes utpekande var fel helt enkelt. Lisbet såg inte ens gm ansikte/utseende så självklart hade hon fel.
Citera
2025-05-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han har en mental blockering. Hämnas någon slags oförrätt han tror sig utsatt för i SE-tråden. Dubbel måttstock i högsta hugg.

Du verkar ha en mental blockering/låsning etc. som märkligt nog är övertygad att CA var gm. Finns dock inga bevis för det. Diskuterar bara den svaga hypotesen att CA skulle varit gm i Palmemordet.
Citera
2025-05-24, 15:15
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Vittnesexperterna och juristerna anser att Lisbets utpekande av CP inte är tillförlitligt dvs hennes utpekande var fel helt enkelt. Lisbet såg inte ens gm ansikte/utseende så självklart hade hon fel.

Att utpekandet inte är juridiskt tillförlitligt betyder inte automatiskt att det är fel. Hon kan ha sett CP, eller någon som var väldigt lik. Men tyvärr får vi aldrig veta det eftersom konfrontationsprocessen missköttes.

Det finns inga bevis för att hon inte sett GM:s ansikte.
Citera
2025-05-24, 15:33
Medlem
Anonymfs avatar
Till alla antagonister här i tråden som försöker motarbeta intresset för CA som potentiell gärningsman: presentera gärna en annan person som har fler konkreta indicier som pekar mot denne och jag skola ändra min uppfattning direkt. Varsågoda.
Citera
2025-05-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Det stämmer att det inte finns några bindande ordentliga bevis mot vare sig CA eller någon annan.
Men hur ser du på alla indicier som faktiskt pekar mot CA som gärningsman?
Du verkar ju helt låst fast dig vid att det absolut inte får vara just CA som är Palmes mördare.

Om du nu ska vara så bångstyrig så får du gärna lägga fram konkreta fakta som talar för en annan gärningsman.

Ställde en fråga tidigare..!

Bar CA glasögon 23:15 utanför Grand för att sen inte ha på sig glasögon 23:20 på Sveavägen?
Citera
2025-05-24, 16:15
Medlem
Citat:
Till alla antagonister här i tråden som försöker motarbeta intresset för CA som potentiell gärningsman: presentera gärna en annan person som har fler konkreta indicier som pekar mot denne och jag skola ändra min uppfattning direkt. Varsågoda.

Det finns inga indicier ens mot CA- bara spekulationer och önsketänkanden tyvärr.
Citera
2025-05-24, 16:58
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Ställde en fråga tidigare..!

Bar CA glasögon 23:15 utanför Grand för att sen inte ha på sig glasögon 23:20 på Sveavägen?

Inte vet jag. Han kanske tog av sig dom och satte på dom igen.

Citat:
Det finns inga indicier ens mot CA- bara spekulationer och önsketänkanden tyvärr.

Joho. Han hade vapnet och tillgång till den ovanliga ammunitionen som han inte ville låta testskjutas. Han ljög om att han var hemma sjuk vid mordet. Han började uppträda avvikande precis efter mordet. Och en hel del fler saker.

Försök släppa lite på aspergern nu och medge att du har fel!
Citera
2025-05-24, 18:30
Medlem
Citat:

Joho. Han hade vapnet och tillgång till den ovanliga ammunitionen som han inte ville låta testskjutas. Han ljög om att han var hemma sjuk vid mordet. Han började uppträda avvikande precis efter mordet. Och en hel del fler saker.

Så du tror alltså att CA tog av sig glasögonen påvägen ?

Hans väldigt dåliga syn så tänkte han utföra mordet utan glasögonen ?

Om Grandmannen är GM så måste GM ha glasögonen men behöver inte använda dom jämnt !

Lite som SE faktiskt även om han inte behöver vara GM men just att han bär glasögonen då och då så han kan ta av dom och ändå klara sig utan !
Citera
2025-05-24, 18:59
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Så du tror alltså att CA tog av sig glasögonen påvägen ?

Hans väldigt dåliga syn så tänkte han utföra mordet utan glasögonen ?

Om Grandmannen är GM så måste GM ha glasögonen men behöver inte använda dom jämnt !

Lite som SE faktiskt även om han inte behöver vara GM men just att han bär glasögonen då och då så han kan ta av dom och ändå klara sig utan !

Grundar du detta på vittnesuppgifter? Tar vi tex vittnesuppgifterna från mordet på Anna Lindh så stämde ju flera av dem inte överens med hur han egentligen såg ut.
Citera
2025-05-24, 19:26
Medlem
Citat:

Nej man kan inte misstänka alla som hade en revolver tiden för mordet för att ha varit gm. Dessutom så är det osannolikt att gm använde sin egna licensierade revolver för att döda Palme med. Där polisen direkt kunde spåra vapnet direkt till gm. CA hade också kvar revolvern i flera år efter mordet helt synligt för andra tydligen. Se förhör med hans bror K. Ammunitionen i väggen hade inte samma isotop som kulorna från Sveavägen.

Vad finns beviset att CA ljög att han var hemma och var sjuk tiden för mordet? Du/ni har inget bevis att han inte var sjuk och var hemma på mordkvällen. CA var ofta sjuk i förkylningar och influensa enligt hans bror K. Hög sannolikhet var CA hemma och sov när Palme mördades kl 23:21, 28/2 1986.

Läs vad jag skrivit tidigare så kanske du äntligen förstår att CA är ett luftslott. Jag har inte fel- du och andra i CA-sekten har det.
Citera
2025-05-24, 19:53
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Nej man kan inte misstänka alla som hade en revolver tiden för mordet för att ha varit gm. Dessutom så är det osannolikt att gm använde sin egna licensierade revolver för att döda Palme med. Där polisen direkt kunde spåra vapnet direkt till gm. CA hade också kvar revolvern i flera år efter mordet helt synligt för andra tydligen. Se förhör med hans bror K. Ammunitionen i väggen hade inte samma isotop som kulorna från Sveavägen.

Vad finns beviset att CA ljög att han var hemma och var sjuk tiden för mordet? Du/ni har inget bevis att han inte var sjuk och var hemma på mordkvällen. CA var ofta sjuk i förkylningar och influensa enligt hans bror K. Hög sannolikhet var CA hemma och sov när Palme mördades kl 23:21, 28/2 1986.

Läs vad jag skrivit tidigare så kanske du äntligen förstår att CA är ett luftslott. Jag har inte fel- du och andra i CA-sekten har det.

I rent ursinne och hat mot Palme är det är väl inte alls omöjligt att använda de vapen man hade tillgång till oavsett hur den var licensierad.

Sen är det heller inte ovanligt att behålla vapnet som trofé.

Palme sköts troligtvis inte från samma ask ammunition som han sköt sin tv med. Men han hade ju ändå samma ovanliga ammunition!

Brodern själv sa ju i förhör att CA hjälpt honom med en spegel vid morddagen. Varför köper du bara att brodern sagt att CA ofta var sjuk men selektivt väljer att inte se till denna uppgift?

Joho, du har visst fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in