2025-05-24, 16:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Offentlig handling är en sak, vad de blev chockade av är att allt inspelat också är publicerat i sociala medier. Det är en företeelse som är ganska ny i Sverige.
Nej, det har pågått i flera år. Bra att vi fick lyssna på dom tragiska farföräldrarna. Rätten insåg att barnen svävade i fara då hela klanen Zelmerlöv uppfattas som en sekt. I denna är obehagliga nannyn inräknad.
Citera
2025-05-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det pratas en del om att han bjuder småtjejer på koks och sen sätter på dom, inte här i tråden dock

Sprid inte något som det " pratas om" .. Det blir så illa
Citera
2025-05-24, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Vad exakt skulle vara olagligt? Hur mycket du en önskar det så finns det vissa gränser för till vilken grad man kan hota kvinnor till tystnad. Verkar inte Måns vill gå vidare med någon förtalsanmälan, antagligen för att folk runt honom har bara sagt en bråkdel av vad de skulle kunna säga. Blir det förtalsmål har de ju ingen anledning att hålla igen längre. Att en miljonär blir dömd till böter innebär inte att hans rykte inte skadas om hon berättar vad hon vet.
Måns ska nog vara glad och nöjd att hon inte berättade i detalj vilket helvete hon haft. Märktes på rättegången hur läskig han var/är. Därför folk inte vågar gå emot honom och håller käften. Sen kommer någon ny pajas in i tråden och ska försöka släta över. Patetiskt.
Citera
2025-05-24, 16:55
Avslutad
Måste fråga:
Är du ok med att en man bänder upp sin frus fingrar med våld och sen kastar in henne i en vägg eller tror du inte det hänt/ är osäker på om det hänt?

Jag undrar om du menar att du är osäker på om han misshandlat henne med knytnävarna eller om du är osäker på att han misshandlat henne?
Räknar du allt våld som våld?

Citat:
Du får tycka vad du vill om mitt inlägg och jag förstår att det inte passar i det här väldigt binära sammanhanget.

Jag skulle självklart inte stötta Måns om det visar sig att han misshandlat Ciara, men jag tänker inte ta ställning varken för eller emot honom förrän jag faktiskt vet vad som hänt. Som sagt var det en chockerande upplevelse att få ta del av det som kom fram i samband med rättegången med tanke på att det skilde sig från det jag fått höra direkt från honom tidigare. Jag litar inte på några obekräftade uppgifter just nu men är beredd att ta ställning den dagen det kommer sådana.
Citera
2025-05-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Nej, det har pågått i flera år. Bra att vi fick lyssna på dom tragiska farföräldrarna. Rätten insåg att barnen svävade i fara då hela klanen Zelmerlöv uppfattas som en sekt. I denna är obehagliga nannyn inräknad.

Antagande igen. Du vet inte ett skit om vad rätten insåg.
Citera
2025-05-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Måste fråga:
Är du ok med att en man bänder upp sin frus fingrar med våld och sen kastar in henne i en vägg eller tror du inte det hänt/ är osäker på om det hänt?

Jag undrar om du menar att du är osäker på om han misshandlat henne med knytnävarna eller om du är osäker på att han misshandlat henne?
Räknar du allt våld som våld?
Nu handlade det inte om att kasta in henne i väggen... det var en knuff det pratas om
Citera
2025-05-24, 16:59
Avslutad
Men han är ju det?
Alltså han är en folkparksartist?
Så ser jag också honom och jag är svensk.
Måns, Danny, Eric Saade, Molly Sandén osv är för mig i ett Folkparks-fack och är artister som folk utan musikalitet lyssnar på.

Måns är inte i samma fack som Eva Dahlgren, Ted Gärdestad, Uno Svenningsson, Håkan Hellström osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kan tänka mig att alla ni är i någon slags chocktillstånd – han verkar inte alls må bra och har ljugit för er allihop. Ni måste ju ändå vetat om att han festar rätt hårt och hur normalt kan man tycka att det är när man har fru och små barn? Valde ni att blunda, stackars kändisen alltså, jävligt viktigt att underhålla sina behov.

Kan tycka det är rätt uppiggande att Ciara såg honom som en folkparksartist, det måste ha tagit hårt på hans ego. I någon intervju berättade hon att hon inte alls var intresserad av honom när de träffades på det där bröllopet, ”this swedish wedding singer” var ju väldigt kort och hon trodde han var gay. Jobbigt läge för en superstjärna 😂

Undrar fortfarande vad ni i Måns innersta krets tycker och tänker om dessa otrohetsrykten? Kan tänka mig att stjärnan själv inte brydde så mycket förrän frugan kom på honom.
Citera
2025-05-24, 17:00
Medlem
Citat:
Vad exakt skulle vara olagligt? Hur mycket du en önskar det så finns det vissa gränser för till vilken grad man kan hota kvinnor till tystnad. Verkar inte Måns vill gå vidare med någon förtalsanmälan, antagligen för att folk runt honom har bara sagt en bråkdel av vad de skulle kunna säga. Blir det förtalsmål har de ju ingen anledning att hålla igen längre. Att en miljonär blir dömd till böter innebär inte att hans rykte inte skadas om hon berättar vad hon vet.

Jag än önskar? Hota kvinnor till tystnad? Vem hotar?...va??

Det där du skriver är ett hot eftersom det du säger är att det skulle innebära värre för honom om han gjorde vad han har absolut rätt att göra. Ciara har gjort sig skyldig till allvarligt förtal sann information eller inte och kan innebära en dom hon inte vill ha. Om du eller Camilla sedan ägnar er åt förtäckta hot för att han inte skall anmäla henne är ju också allvarligt. Vad skulle komma fram menar du som skall göra honom så rädd att han håller tyst. Vad vet du, vad vet hon? Vad är skillnaden som inte redan är sagt! 20 år offentlig och i skvallerpress, läs denna tråd, vad ont skulle inte redan vara sagt?
Citera
2025-05-24, 17:06
Avslutad
Citat:
Det kom en fråga som jag inte kan hitta om vad det är som gör att illaskvaller om Ciara kan drabba Måns negativt. Ciara har hävdat att Måns kändisskap i Sverige försätter henne och barnen i en risksituation. Hon är medveten om de stalkers han haft. Några av dem har varit riktigt läskiga och kommit på besök. Allt hat anser hon är trakasserier som aldrig hade drabbat henne om inte Måns vore känd.

100% korrekt. Lazydell har ”följt henne och hennes mamma i 10 år” och har nån jävla anteckningsbok för alla inlägg och klurar på hur hon kan använda det emot henne.
Och en dömd stalker kommenterar hätskt mot Ciara och för Måns under videon för rättegången.
Det är hemskt att hon ska behöva lida för att Måns är känd i Sverige och satt henne i denna situation där han öppet attackerar henne som mamma och därmed ger alla blodtörstiga hajar i vattnet en trigger att heja på.
Citera
2025-05-24, 17:08
Avslutad
Citat:
Konstigt att du som känner honom vet mindre än alla utomstående, som numera vet att: Han har knarkat och varit otrogen, fått sin pappa att köpa ett hus i Sverige där barnen skulle bo utan att diskutera det med sin fru, och innan det var bestämt att de skulle komma hit överhuvudtaget. Ställt krav att hans fru ska flytta ifrån sitt äldsta barn om deras äktenskap ska kunna räddas efter hans otrohet och knarkande. Förvägrat henne att flytta hem till England med barnen igen, efter att ha lovat att han inte skulle göra exakt detta. Fått en tingsrättsdom mot sig där det konstaterats att han olovligen kvarhållit barnen i Sverige, rätten dömde att de ska återföras till sitt hem i England i enlighet med Haagkonventionen.

Räcker inget av detta? Du har ingen aning om vad som har hänt trots att allt detta numera är allmänt känt, så du kan inte ta ställning.

Exakt. Insekter vet typ ingenting. Har halvt fattat att Måns inte är en ärlig person men har ändå inte kopplat att då har hen väldigt lite ”insider” info då de endast känner en fasad och inte mannen Ciara levt med.
Citera
2025-05-24, 17:08
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Men han är ju det?
Alltså han är en folkparksartist?
Så ser jag också honom och jag är svensk.
Måns, Danny, Eric Saade, Molly Sandén osv är för mig i ett Folkparks-fack och är artister som folk utan musikalitet lyssnar på.

Måns är inte i samma fack som Eva Dahlgren, Ted Gärdestad, Uno Svenningsson, Håkan Hellström osv.

Håller med dig, hade inte heller svimmat av ifall jag mötte Måns i hissen eller matbutiken, tycker han är en folkparkis

Han har dock gjort sig stor och hans varumärke har varit att han är en trevlig prick, charmig svärmorsdröm, lite folklig sådär och gulligt flörtig mot allt och alla – vilket gör det här så jävligt. Har skrivit det flera gånger i tråden: skenet bedrar. Tycker synd om Ciara som blev kär i en sån karl.

Någon som vet om barnflickan är kvar i Sverige? Klart hon är gay, Ciara visste nog att det var säkrast så.
Citera
2025-05-24, 17:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Precis. Man fattar direkt att det är nån som ska släta över och försöka slå i folk att det minsann inte är så farligt. Tror det är mycket värre. Det där om att MånsPetter är såå populär och en världsartist av högsta rang är löjeväckande. Han har sjungit 3 låtar och varit allsångsledare på Skansen. Nåt mer om den människan känner jag inte till.

Jag har hört Heroes och sett honom på Masked Singer. Heroes dök upp på u2b efter att jag hade lyssnat på diverse äldre euroschlagersånger, som Galls låt från 65 och annat, och ABBA förstås. Så det var inget jag sökte själv.

Spektaklet är ju lite på det viset. Loreens senaste sång tror jag inte alls spelas längre. Bastun är jag dock övertygad om att den kommer finnas kvar, om inte annat som hockeylåt ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in