2025-05-24, 16:33
Medlem
Läste och reagerade på detta:

Det har uppdagats att min man under ett antal tillfällen har haft en chatkonversation med en vuxen person, och att man i denna konversation har pratat om saker som är allt annat än lämpliga och diskuterat grova fantasier.

Tycker hon redan här vill förmildra hans inverkan i de hela, ”det har varit två vuxna som pratat om fantasier”. Och att det var olämpligt- nej inte bara olämpligt, det är också läskigt och creepy. Något säger mig att hon vetat om hans historik och beteende men att nu blev detta väldigt stort. De kommer inte göra slut, möjligen att han inte får synas på adress m.m.
Citera
2025-05-24, 16:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beautilfulLoser
"Det är med ett tungt, sviket och bruset hjärta som jag Anna, skriver detta inlägg. Syftet med inlägget är inte att förklara, bortförklara eller på något annat sätt släta över. Syftet är att informera, så får gäster, kunder, bekanta och vänner själva ta ställning.

Det har uppdagats att min man under ett antal tillfällen har haft en chatkonversation med en vuxen person, och att man i denna konversation har pratat om saker som är allt annat än lämpliga och diskuterat grova fantasier. De ska också ha stämt träff. Vid träffen visar det sig vara personer ur en organisation som syns mycket i media.

Vid träffen konfronterades min man med chatkonversationen. Han filmades, och hängdes sedan ut offentligt. Det har drabbat mig och min son oerhört hårt.

Jag är ledsen, arg, besviken och sårad. Det här beteendet, innehållet i konversationen och hela den situation där informationen har framkommit har sårat mig djupt, både i hjärta och själ. Det är så mycket som är fel, både privat och för Tykarpsgrottans del. Under flera år har verksamheten vid Tykarpsgrottan vuxit fram och på senare tid tagit fart. Vi har byggt upp en verksamhet med såväl personal och gäster – och denna händelse påverkar alla på olika sätt.

Jag förstår om folk väljer att inte besöka Tykarpsgrottan som ett ställningstagande mot det som skett, men jag hoppas också att folk kan skilja på vad EN person har gjort och inte låter det gå ut över mig Anna, Tykarpsgrottan eller verksamheten där.

Tykarpsgrottan har varit i min familj i fem generationer. Min gammelfarmor började med visningar i gruvan, och därefter har platsen utvecklats till det den är idag. Jag har under alla årens lopp varit den som tagit emot bokningar, tagit hand om gäster och besökare, ansvarat för och hållit i guidningar, aktiviteter samt personal. Jag har den publika kontakten.

I sociala medier finns det flera inlägg där man menar att Tykarpsgrottan ska stängas, och aldrig mer öppnas. Jag är inte bredd att överge Tykarpsgrottan. Jag har jobbat alldeles för hårt för att komma dit där Tykarpsgrottan är idag. Jag ansvar inte för en annan människas handlingar, och jag kommer inte heller låta en annan människas handlingar definiera mig eller min verksamhet. Dessvärre är det många som inte ser saken på det sättet. Vi har mottagit hot om att folk ska uppsöka vårt hem nattetid, och det accepterar jag inte. Jag accepterar inte heller påhopp på vänner, bekanta eller min personal. De har inte gjort något fel.

Jag kommer fortsättningsvis själv driva arbetet vid Tykarpsgrottan vidare, och hoppas givetvis att besökare och gäster kan se Tykarpsgrottan för den plats den är: en plats där man umgås, trivs och har det bra.

Själv tar jag en dag i sänder och försöker hitta fotfästet och ett sätt att hantera allt.

/Anna"

Det finns inget att anmärka på här. Hoppas att hon och verksamheten får allt stöd de behöver.

Ingen lätt situation att hantera.
Citera
2025-05-24, 16:41
Medlem
Varför begär vissa här i tråden att frugan ska fjäska för Dumpen? #616
Citera
2025-05-24, 16:41
Medlem
Det känns onekligen som om frun till extremgäddan 616 riktar minst lika mycket besvikelse över att Dumpen publicerade chatten och hängde ut gäddan som att besökare bojkottar deras familjeföretag.

Hon skriver fantasier. Det kanske var fantasier att gäddan bestämde träff med det han trodde var en pedofilmamma med barn han skulle söva och knulla?
Citera
2025-05-24, 16:43
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111

Det har uppdagats att min man under ett antal tillfällen har haft en chatkonversation med en vuxen person, och att man i denna konversation har pratat om saker som är allt annat än lämpliga och diskuterat grova fantasier.

Tycker hon redan här vill förmildra hans inverkan i de hela, ”det har varit två vuxna som pratat om fantasier”. Och att det var olämpligt- nej inte bara olämpligt, det är också läskigt och creepy. Något säger mig att hon vetat om hans historik och beteende men att nu blev detta väldigt stort. De kommer inte göra slut, möjligen att han inte får synas på adress m.m.

Hur tycker du att hon skulle ha skrivit?

Vi vet ju inte om gäddan bara fantiserade eller om han faktiskt har sövt barn för att kunna våldföra sig.

I så fall hör han hemma i fängelse eller någon annan lämplig institution.
Citera
2025-05-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hur tycker du att hon skulle ha skrivit?

Vi vet ju inte om gäddan bara fantiserade eller om han faktiskt har sövt barn för att kunna våldföra sig.

I så fall hör han hemma i fängelse eller någon annan lämplig institution.

Det vet vi inte ännu. Men alla har väl rätt att bojkotta någon som skriver den typen av chattar och möjliga fantasier (eller inte) med andra.

Kanske en riktig skräckfilmsfamilj med fängelsehåla och grotta. Vidrigt.

Hoppas fler träder fram med uppgifter om gäddan och hans omgivning.
Citera
2025-05-24, 16:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det vet vi inte ännu. Men alla har väl rätt att bojkotta någon som skriver den typen av chattar och möjliga fantasier (eller inte) med andra.

Kanske en riktig skräckfilmsfamilj med fängelsehåla och grotta. Vidrigt.

Hoppas fler träder fram med uppgifter om gäddan och hans omgivning.

Kom att tänka på Vangers "grotta" i Millennium. Ja, bäst att polisen tar en titt på den där snubben.

Men ingen skugga ska falla över frun och verksamheten innan vi vet mer.
Citera
2025-05-24, 16:57
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beautilfulLoser
Kan du länka det inlägget, hittar det inte på dumpen FB. Är det ett svar under inlägget där #616 konfrontation länkas?
Det är inte från Dumpens Facebook utan från kommentarerna på Dumpens hemsida.
Citera
2025-05-24, 16:59
Medlem
Tankefrihets avatar

Citat:
Det känns onekligen som om frun till extremgäddan 616 riktar minst lika mycket besvikelse över att Dumpen publicerade chatten och hängde ut gäddan som att besökare bojkottar deras familjeföretag.

Hon skriver fantasier. Det kanske var fantasier att gäddan bestämde träff med det han trodde var en pedofilmamma med barn han skulle söva och knulla?

Hon hanterar en personlig och (eventuell) ekonomisk kris. Det är klokt att inte hänföras till förhastade publika känslosvall då. Jag är övertygad om att hon har mörkare tankar än så, gentemot aset.
Citera
2025-05-24, 17:00
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jag ser det som omöjligt att ens egen fru inte skulle upptäcka detta beteende. Hur skulle han kunna dölja det år effter år? Han måste ha en delpersonlighet i så fall som är psykopatisk sjuklig och borde tvångsvårdas för det..

Nix, tror bestämt att hon både såg och visste om det men valde att blunda istället för att slå alarm och anmäla
Så du menar att frun också borde straffas och hängas ut och drivas till självmord? Är det vad du menar?

Klarar sig sonen eller ska han också avkrävas ansvar pga släktskap?

Citera
2025-05-24, 17:02
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111

Jag reagerade också på formuleringen. Jag uppfattar det definitivt som att hon faktiskt försöker förmildra betydelsen av det vidriga han ägnat sej åt. En axelryckning nästan.
Citera
2025-05-24, 17:05
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Hon hanterar en personlig och (eventuell) ekonomisk kris. Det är klokt att inte hänföras till förhastade publika känslosvall då. Jag är övertygad om att hon har mörkare tankar än så, gentemot aset.
Så tror jag också. Frun till #616 befinner sig säkert i ett chocktillstånd just nu, eftersom mannen hon älskat och levt med plötsligt visar sig vara ett perverst monster. Det kommer nog ta några dygn innan det landat ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in