2025-05-23, 17:47
Medlem
MoDo tar in Carl Mattsson från Gammelstaden på ett tvåårskontrakt. Moderklubb Sunderby SK.

Citat:
- Det känns otroligt bra... Det är en inspirerande resa som börjar nu. Det ska bli väldigt kul att vara med på den och jag tycker att det är hedrande att få dra på sig MoDo-tröjan, säger 25-åringen och fortsätter:

- Jag och Victor Berglund kom varandra nära under den säsong som han var i Luleå (2020/21). Vi har haft kontakt sedan dess och jag har även varit ner och hälsat på honom i Ö-vik.

Blir nog bra med lite norrbottniskt stål och en skön vibb i gruppen. Enligt Hinken kommer en vinge och en spetsback in sen, så går ju att ställa upp typ så här

Olofsson - Topping - Andersson
Carlsson - Swetlikoff - Kelleher
(NY) - Mattsson - Gästrin
Pettersson - Bjerselius - Ohlsson
Falkenhäll

Rundblad - (NY)
Rönningen - Berglund
Norén - Persson
Hallin/Svensson

Werner (Olofsson)
Citera
2025-05-23, 18:25
Medlem
Bartman777s avatar
Axel Jonsson Fjällby har skrivit på 3 år med Brynäs:
https://www.brynas.se/article/gdnaswp-1ekad/view
Citera
2025-05-23, 19:46
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
MoDo tar in Carl Mattsson från Gammelstaden på ett tvåårskontrakt. Moderklubb Sunderby SK.

Blir nog bra med lite norrbottniskt stål och en skön vibb i gruppen. Enligt Hinken kommer en vinge och en spetsback in sen, så går ju att ställa upp typ så här

Falkenhäll

Rundblad - (NY)
Rönningen - Berglund
Norén - Persson
Hallin/Svensson

Werner (Olofsson)
Det blir nog bra både för Carl M och Modo. Han gjorde det bra i Luleå tyckte jag iallafall men fick inte av olika orsaker lyftet som behövdes för en ordentlig plats i laget. Har dock inte koll på hans spel i Finland.
Citera
2025-05-23, 19:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia

Falkenhäll

Rundblad - (NY)
Rönningen - Berglund
Norén - Persson
Hallin/Svensson

Werner (Olofsson)
Just ja, Kelleher minsann. Det sägs ju att han är en garanti för SHL-avancemang. Tyckte han var stabil redan i IKO, men till oss kom han ju när vi redan spelade i SHL.

MoDo har hur som helst en stark trupp och oddsen bör vara låga på att ni är åter i högstaligan efter en säsong.

Edit: Rundblad är väl inte ny?
Citera
2025-05-23, 20:39
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Just ja, Kelleher minsann. Det sägs ju att han är en garanti för SHL-avancemang. Tyckte han var stabil redan i IKO, men till oss kom han ju när vi redan spelade i SHL.

MoDo har hur som helst en stark trupp och oddsen bör vara låga på att ni är åter i högstaligan efter en säsong.

Edit: Rundblad är väl inte ny?

Antar att han menar att spelaren som ska bilda backpar tillsammans med Rundblad kommer att vara ny.
Citera
2025-05-23, 20:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Antar att han menar att spelaren som ska bilda backpar tillsammans med Rundblad kommer att vara ny.
Haha, jag är tydligen helt borta... Naturligtvis har du rätt.
Citera
2025-05-23, 20:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Det verkar som DIF värvar Joey LaLeggia från HV. Han lär ju kosta en slant. F.ö. typiskt HV att inte lyckas behålla sina prestigevärvningar. Stor omsättning i den där klubben...
Citera
2025-05-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Leksand skulle med sina miljadärer i ryggen kunde leda svensk hockey. Samtidigt tycker jag det är sunt att vi spelar med samma ekonomiska förutsättningar. Skulle dock inte bli förvånade om det kommer en satsning i framtiden där ”styrelseproffsen” kliver in och verkligen PLÖJER NER PENGAR i klubben!
Jag har frågat dej tidigare och du vägrar svara... Vilka är dessa miljardärer? Det finns ju inga i närområdet!

Och varför hjälper dom inte klubben nu när klubben är i ett så extremt utsatt läge???
Citera
2025-05-24, 07:58
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Japp. Å andra sidan brukar spelare från NHL/AHL kunna bli tillgängliga i samband med att spelare härifrån plockas över.

Man hade väl nån naiv tro där att han skulle bli en perfekt late bloomer. Slog inte så väl ut. Acceptera att chansningen inte gick hem och gå vidare för bägge parters skull. Håller med om Schmiemann. Hade hellre behållt och skeppat Groleau om man prompt ska ha en kanadick . Känns som att spelare som kommer in under säsong sällan får förlängt. Om det inte är typ en hemvändare då.
Kan glädja dig med att Groleau redan blivit ombedd att söka sig efter ny klubb. Sägs att han vill vara kvar i Sverige också. LHC nästa?
Citera
2025-05-24, 09:52
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag har frågat dej tidigare och du vägrar svara... Vilka är dessa miljardärer? Det finns ju inga i närområdet!

Och varför hjälper dom inte klubben nu när klubben är i ett så extremt utsatt läge???

De har hjälpt klubben tidigare ekonomiskt. Tillskjutning av pengar KAN KOMMA NÄRSOMHELST! Jag tror de avvaktar och ser hur klubben sköter det först. De vill låta klubben göra sitt först. Samtidigt vill de arbeta i det dolda för businessens skull!

Kan inte berätta mer då jag inte heller vet så mycket men de benämns ofta ”Trion”. Deras arbetsplats är visserligen Siljansbyggden, Sverige men framförallt globalt i världen!
Senast redigerad av Elvi 2025-05-24 kl. 09:56.
Citera
2025-05-24, 10:16
Medlem
perry2s avatar
Citat:
De har hjälpt klubben tidigare ekonomiskt. Tillskjutning av pengar KAN KOMMA NÄRSOMHELST! Jag tror de avvaktar och ser hur klubben sköter det först. De vill låta klubben göra sitt först. Samtidigt vill de arbeta i det dolda för businessens skull!

Kan inte berätta mer då jag inte heller vet så mycket men de benämns ofta ”Trion”. Deras arbetsplats är visserligen Siljansbyggden, Sverige men framförallt globalt i världen!

Har Leksand fortfarande MORMON-killen som ordförande?

Mats Ekelund

Han ser ut att va avsatt https://www.leksandsif.se/om-lif/styrelser

Edit: Efter bara 10 månader på posten som ordförande för SHL-laget Leksand väljer Mats Ekelund, 69 år, att hoppa av. Han kommer även att lämna ordförande klubban i bolagsstyrelsen. 2023 års stämma kunde slutföras först den 28 augusti 2023, efter att ha brutits två gånger tidigare under kaosartade former.
Senast redigerad av perry2 2025-05-24 kl. 10:18.
Citera
2025-05-24, 10:22
Medlem
perry2s avatar
Citat:
De har hjälpt klubben tidigare ekonomiskt. Tillskjutning av pengar KAN KOMMA NÄRSOMHELST!

Ejendal dog väl i vintras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in