2025-05-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Åsas kvalitet har varierat under åren, men i detta fall hamnade hon spot on. Det verkar som att hon lärt sig av en del av sina tidigare misstag, mer än man kan säga om många andra.

Det är som om kungen skulle moralisera andra män som vänstrar..

Pinsamt var ordet.
Citera
2025-05-24, 09:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Sorgligt i den här historien är också de många djupt destruktiva och skiftningsfattiga människor i tråden som menar att slika beteenden ska väckas åtal mot. Otäckt att vi har sådana mitt ibland oss. De genererar offer på löpande band, såväl kvinnor som män.

Exakt. Det tillhör normalt mellanmänskligt samspel att ibland krockar olika viljor och någon kan ha missbedömt en situation. Vissa saker måste man ju kunna lösa själva utan att det ska bli rättegång.
Citera
2025-05-24, 09:41
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegmium
[...]
Visst, jag hade också blivit lite irriterad om en kollega försökt hångla upp min partner (som antagligen träffat och var bekant med "GM" sedan tidigare), men jag hade däremot uppskattat ärligheten och inte bajsnödigt hetsat henne att anmäla (för inte fan tänkte hon anmäla från början eftersom hon bjöd med "GM" på lunch!). Kvinnans man måste vara djupt osäker på sig själv. Det finns bara offer i denna soppa. Snyggt!

Jag är helt för att alla enligt lag ska skyddas mot övergrepp. Jag är däremot helt enormt emot hur enkelt det är att utnyttja systemet för att få det utfall som passar ens personliga agenda.

Vilken jävla loser till man hon har, att tvinga sin kvinna att polisanmäla detta är ju fullständigt intelligensbefriat!
Än om han nu har en Micropenis och aldrig kunnat tillfredsställa sin kvinna så är det inte en anledning att agera som en svartsjuk liten fåne.
Citera
2025-05-24, 09:41
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Kul att du som inte bor i samma land förklarar hur det går till.

Kul att du förklarar hur det funkar mellan folk som fläskar på andra med pussar under en blöt utekväll och där det finns undertryckta erotiska spänningar med att hänvisa till hur fransmän hälsar och tar farväl med att kindpussas.
Citera
2025-05-24, 09:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Nu säger Micke att det bara var en vänskaplig puss för att hylla henne.

Men anta att det hade funnits känslor? Tänk om någon missuppfattat situationen i två veckor och trott att det kanske fanns något mer och sedan tänker i fyllan att nu ska jag våga ta steget och lägga in en stöt.

Ska man hamna i tingsrätten för ett misslyckat ragg då?
Citera
2025-05-24, 09:44
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Kul att du förklarar hur det funkar mellan folk som fläskar på andra med pussar under en blöt utekväll och där det finns undertryckta erotiska spänningar med att hänvisa till hur fransmän hälsar och tar farväl med att kindpussas.

Har jag aldrig gjort. Det var ju en annan användare.
Citera
2025-05-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och jag kommenterade det faktum att det är hyckleri av Åsa Linderborg att kritisera andra kvinnors beteende när hennes eget i sin yrkesutövning har varit så oändligt mycket värre.

Hon kan tycka att Renées reaktion var överdimensionerad, men det faktum att hon som yrkesutövande journalist inte hade omdöme nog att inse vilken sorts anklaganden kunde vara sanna och vilka som var rena påhitt, talar om att hon själv brister i sitt omdöme å det grövsta.

Därför har hon inte råd att kritisera andra.
Det är möjligt att du har rätt i ditt påstående, men det förtar inte hennes beskrivning av det vi diskuterar i den här tråden. I det här fallet stödjer jag henne till 100%.

Läste inte så mycket kritik i hennes inlägg. Mer en nyanserad bild av sanningen.
Citera
2025-05-24, 09:48
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är som om kungen skulle moralisera andra män som vänstrar..

Pinsamt var ordet.
Nu är du lika kategorisk, enkelspårig och skiftningsfattig som R.
Åsa har uttryckt djup ånger över sin roll i Aftonbladets rapportering om Benny Fredriksson. Hon har varit tydlig om sin skuld och sitt ansvar och offentligt kallat sin text om Fredriksson för "fullständigt huvudlös".
Citera
2025-05-24, 09:48
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Vilken jävla loser till man hon har, att tvinga sin kvinna att polisanmäla detta är ju fullständigt intelligensbefriat!
Än om han nu har en Micropenis och aldrig kunnat tillfredsställa sin kvinna så är det inte en anledning att agera som en svartsjuk liten fåne.

Han har stor anledning att vara misstänksam. Han har uppenbart en fru som är gränslös. Tvinga henne att anmäla var dock fel, det är ju bara att fortsätta vara blåögd. Hon är inget att lita på. Att inte lita på någon är, surprise, inte alltid tecken på att vara osäker.
Citera
2025-05-24, 09:52
Medlem
Vad säger det juridiska om Micke hade pussat henne på kinden istället. Hade det då fortfarande räknats som sexuellt ofredande.
Citera
2025-05-24, 09:54
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har jag aldrig gjort. Det var ju en annan användare.

Ja, det var det visst, ja. Det går undan här när pussgate, årets händelse, ska avhandlas
Citera
2025-05-24, 09:55
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Vad säger det juridiska om Micke hade pussat henne på kinden istället. Hade det då fortfarande räknats som sexuellt ofredande.
Ja, det hade det kunnat gjort. Nu återstår dock att se vad rätten kommer fram till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in