Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-24, 01:03
Medlem
Jag hade inte velat ha ett överväldigande antal katoliker eller hinduer heller.
Jag vill att mina skattepengar går till sekulära människor som uppskattar vetenskap.
Citera
2025-05-24, 01:59
Medlem
Bilderberg78s avatar
Jag trodde inte att de var så många anställde då jag lyssnar inte på radio.
men 100 pers får räcka till en statlig radio som jag betalar för utan nytta.

Så 1900 till bör sägas upp då jag inte kan komma på vad fan de sysslar med allihopa, och det luktar skyddad verkstad för kultur.adeln.

Citat:
Antal anställda 2 419 – 2023
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_Radio
Citera
2025-05-24, 02:33
Medlem
Landsbygdens avatar
Allt och alla som är p3 humor-anknutet är ju ingen förlust att bara skrota. Eller alla som kommit in på radio eller tv, den vägen, är bara att sparka.
Det mesta andra, vore det synd om dom gjorde sig av med.
Citera
2025-05-24, 02:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Att SR ens har 150 anställda känns sjukt.
Citera
2025-05-24, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
400 kan tvingas lämna Sveriges Radio – men är det negativt?
...

Var det inte den gamla högerpolitikern Gösta Bohman som under semestern på sommarön satt på radion varje hel timme för att inte missa några nyheter, som han uttryckte det? Den uppfattningen om nyheter och Sveriges Radio roll tillhör det förflutna. Det är bra att 400 personer på SR frigörs till något vettigare.
Citera
2025-05-24, 04:27
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Jag trodde inte att de var så många anställde då jag lyssnar inte på radio.
men 100 pers får räcka till en statlig radio som jag betalar för utan nytta.

Så 1900 till bör sägas upp då jag inte kan komma på vad fan de sysslar med allihopa, och det luktar skyddad verkstad för kultur.adeln.

så är garanterat fallet..

vi lever i en feminiserad värld där 50% gör ingenting produktivt; så kallade hitta-på-jobb för skydda universitetsutbildning och dess värde..
Citera
2025-05-24, 04:32
Medlem
Med tanke på den mediokra rapportering ekot lyckas åstadkomma trots att de är flera hundra anställda så borde man snarare fördubbla personalen. Fördubbla antalet ljudtekniker också eftersom det ofta är fel och brister vad gäller att spela rätt snutt vid rätt tid. Typ alla deras internationella nyheter verkar komma direkt från CNN. Jag har jämfört.
Citera
2025-05-24, 07:08
Medlem
Citat:

Kommer ni ihåg gamla Twitter – innan 80% av personalen fick gå? En plats där hundratals anställda satt och kontrollerade innehåll, styrde trender och tystade vissa röster. Efter förändringarna blev plattformen visserligen mer kaotisk – men också öppnare och mer transparent.

Kanske dags att ställa samma fråga om Sveriges Radio?

Nu varnar SR:s stabschef för “drakoniska neddragningar” där 300–400 personer kan tvingas lämna bolaget om regeringen inte skjuter till ytterligare miljarder. Men är det självklart att det är ett hot mot demokratin?

När 70% av SR:s kostnader är personal – och ett antal av dessa jobbar med agendaformning, innehållsstyrning och indirekt censur genom vad man väljer att inte ta upp – då kanske det finns skäl att välkomna en viss förändring.

Mindre småpåverkan. Färre gatekeepers. Mer öppenhet.

Fråga: Kanske kan detta vara startskottet för en mer balanserad och verklighetsnära public service?

Eller vad tycker panelen?
Twitter har ju blivit ett fiasko så dålig jämförelse
Citera
2025-05-24, 07:51
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Twitter har ju blivit ett fiasko så dålig jämförelse

Inte alls, det finns idag en god balans på Twitter mellan olika uppfattningar samt att bolaget börjat göra vinst.

På bråkdelen av anställda.
Citera
2025-05-24, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Tror du själv på den siffran?
Dessutom gäller den över 9 år.

Ja? Vaddå, passade statistiken inte in i din snäva
världsbild?

Läs om och läs rätt, snittet är för 2024 och det är personer över 9 år som räknats in.
Citera
2025-05-24, 08:04
Medlem
Citat:
Inte alls, det finns idag en god balans på Twitter mellan olika uppfattningar samt att bolaget börjat göra vinst.

På bråkdelen av anställda.
Ni Trumpister är ta mig fan så dumma som man kan bli, men här får du fakta men det biter väl inte på er obildade trumpister:

Värdeminskning:
Enligt Fidelity har X:s värde minskat med cirka 71–80 % sedan Musk köpte företaget för 44 miljarder dollar, vilket innebär ett nuvarande värde på omkring 9,4 miljarder dollar.

• Annonsintäkter: Annonsintäkterna har sjunkit kraftigt, från 4,5 miljarder dollar 2022 till 2,2 miljarder dollar 2023, en minskning med 46,4 %. 

• Minskad användning: I USA har användningen av X minskat med över 20 % sedan Musks övertagande.
Citera
2025-05-24, 09:09
Medlem
Citat:

Både SR och SVT borde läggas ner.

https://www.youtube.com/watch?v=msl5McMv0po&ab_channel=HenrikJ%C3%B6nsson

https://www.youtube.com/watch?v=e-BHFq2ZFuo&ab_channel=HenrikJ%C3%B6nsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in