Citat:
Ursprungligen postat av
Arcane
I en rättsstat kan man få myndighetsbeslut prövade i en domstol utan att riskera repressalier från statsmakten. Bara fascister tycker att ledaren och regimen står över lagen.
Förstår att du tycker det är synd att Trump hittills misslyckats med att få Harvard under MAGA-kontroll. Men utan att ha akademiska frihet så kan de inte längre bedriva sin verksamhet som ett universitet.
I det här fallet tycker jag att det är bra att Trump-administrationen lyfter problemen med Harvard. Att studenter redan i introduktionen får lära sig vilka som är förtryckare och förtryckta hör inte hemma på ett tidigare ansett universitet. Yttrandefriheten är inskränkt, inkvoteringen missgynnar vita och asiater, Harvard är stark vänstervridet osv. Det finns massor av problem på Harvard som inte lirar väl med den nya regeringen. Och enligt mig gynnar det inte heller mänskligheten. Det är inte längre eliten som studerar på Harvard, det är woke-människor som inte tillför något annat än flummeri.
Alla på Harvard ska gå en kultur-revolutionär grundkurs där de får lära sig att:
De vita har riggat samhället så att icke-vita saknar inflytande.
Du tillhör antingen en offergrupp eller en förtryckargrupp.
Som förtrycksoffer har du vissa rättigheter.
Som förtryckare utsätts du aldrig för lika hård diskriminering eller orättvisa.
Felanvända pronomen är misshandel.
Cisgenderism är våld.
55:06
https://swebbtv.se/w/t1h7UpyS5K88snH9bMqdir
Självklart ska Harvard få sina invändningar prövade i domstol, vilket de nu verkar få, och det tycker jag är bra. Nu får allmänheten reda på hur deras verksamhet drivs, vilket jag tror gått under radarn tidigare. För Harvards del hade det dock varit bättre att lägga locket på och accepterat förlusten av de två miljarderna i tystnad om de vill bedriva sin verksamhet så som de gjort/gör numera.