2025-05-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Vad som ibland händer är ju att män kidnappar barn till sina hemländer som i Inte utan min dotter. Typ som Måns nu försökte.
Måns har inte kidnappat sina barn men Ciara tänkte ta barnen med hem till England innan boendefrågan var löst. Barnen var vid det tillfället folkbokförda i Staffanstorp.
Citera
2025-05-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Nej, jag gjorde vara jämförelsen där män åker till andra länder och blir kära. Inget ovanligt att kvinnan följer med till Sverige även om hon har barn i sitt hemland. Alltså vore det inget konstigt om Ciara gett Sverige en chans
Tror du seriöst att unga fattiga thailändskor följer med en ful fet svensk gubbe till Sverige för att de blir "kära"? 😂
Du vet otroligt lite av världen om du tror det...
Citera
2025-05-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ojoj, du vet exakt hur det går till du. Men hur vet du att detta inte gäller Ciara? Har du varit på middag med henne, varit med i badrummet kanske?

Men vad tror du, du kan inte sitta och fantisera fram scenarion och sen säga ”Bevisa att det INTE hänt”.
Eh, jag har inga bevis för att Ciara inte är en rysk spion eller utomjording heller så då är det jämförbart med allt som framkommit om Måns?!

Att han själv kallat sig beroendepersonlighet, pissat positivt senast i mars för både kokain och andra droger, att t.o.m hans nanny som är ett fan av honom säger att han var hög på tåget hem med barnen från Melodifestivalen.
Att han kallats sexmissbrukare offentligt i typ minst 12 år och i flera tv-program, som värst i Så mycket bättre, där han beskrev ett promiskuöst beteende som varit extremt och själva definitionen av sexmissbruk.
Att han i sms skrivit till Ciara att han spolat ner kokain i toaletten efter att hon hittat det på nattduksbordet och hemma flera ggr.
Osv,
Finns många fler exempel.
Det finns inte ett enda motsvarande med Ciara utan ni/du fantiserar ”Vad är det som säger att hon inte misshandlade honom först”, ”vad är det som säger att hon inte också är drogmissbrukare men att det inte kommit fram”.

Ni får Måns se löjlig ut genom är psyksjuka argumentering.
Försvaras man av kompletta dårar så är det inte till hjälp, sorry.
Senast redigerad av Havang 2025-05-23 kl. 19:51.
Citera
2025-05-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling
Tror du seriöst att unga fattiga thailändskor följer med en ful fet svensk gubbe till Sverige för att de blir "kära"? 😂
Det skrev jag inte, jag skrev att männen blir kära.
Citera
2025-05-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling

Sen är det fruktansvärt synd om deras barn i Thailand som lämnas kvar utan sina mammor. Det är fruktansvärt.
Men som sagt, inte jämförbart med en rik, framgångsrik och känd engelsk kvinna med eget nätverk och tillgångar hemma.
Citera
2025-05-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag tänker att det förmodligen kommer vara mycket skav och jobbigt i samarbetet mellan M och C, utifrån Ms missbruk osv. Men C verkar rätt lugn och sansad. Så hon kanske ändå kan trolla fram ett dugligt samarbete, över tid.

Barnens situation kommer iaf att underlättas av att barnen bor i Storbritannien och inte i Sverige. Lättare för C att ta kommandot när det behövs. Barnen får det tryggare i Storbritannien. Helt enkelt.

Man kan inte trolla med narcissister. Jag hoppas att de inte får bo hos honom i Sverige alls och inte att de ska sova över i England med honom själva heller.
Jag tänker det varit tryggt med övervakat umgänge i några år men helt ärligt, så som han beter sig och resonerar och gjort så länge så tycker jag han är opålitlig och olämplig att ha en normal delad vårdnad med som hon har med sin ex-man.
Citera
2025-05-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Hahaha men att du tror på det här själv är verkligen……. Så udda. Förnekelsen är så grov.

Han säger själv att han slutade samma dag som han tog kontakt med sin sponsor.
Du efterlyste en förklaring och fick en.
Texten inom citattecknen som exempelvis "påbörjade samtal" och "tog stora steg för att sluta" är direkt från tingsrättens slutgiltiga beslut.
Men nu säger du alltså att det står fel i dokumenten?
Citera
2025-05-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var före rättegången vill jag minnas.
Och hur vet du att expressen tilläts vara med i rättssalen???

Nej, det var det inte. Anmälan rapporterades om den 29 e april och då startade också rättegången. Expressen rapporterade från rättegångssalen så självklart var de där?????
Citera
2025-05-23, 19:59
Medlem
Citat:
Måns har inte kidnappat sina barn men Ciara tänkte ta barnen med hem till England innan boendefrågan var löst. Barnen var vid det tillfället folkbokförda i Staffanstorp.

Jo. Rättegången handlade om ifall Måns hållt barnen olovligt i Sverige enligt Haag-konventionen och det hade han.
Det kom rätten fram till, det handlade domen om också.
Han gömde deras pass och bröt de flera skriftliga överenskommelser han haft med Ciara att det var ett prövoår men att han inte skulle försöka hålla kvar barnen i Sverige varken efteråt eller om hon ville avbryta innan.
Citera
2025-05-23, 20:00
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte, jag skrev att männen blir kära.
Helt fel även det. Männen vet mycket väl att dom köper sin thailändska. Dom vet att dom ska försörja och i gengäld blir dom omhändertagna med sex, städning, mat osv.
Det är inte heller bara thailändskan som ska försörjas utan hela hennes familj/släkt som blir kvar i Thailand.
Handlar om köp inte kärlek...
Citera
2025-05-23, 20:00
Avstängd
Citat:
Nej, jag gjorde vara jämförelsen där män åker till andra länder och blir kära. Inget ovanligt att kvinnan följer med till Sverige även om hon har barn i sitt hemland. Alltså vore det inget konstigt om Ciara gett Sverige en chans

Om hon hade haft ensam vårdnad om sin äldsta son hade hon säkert gjort det för flera år sedan. Men hon har delad vårdnad och vill att hennes barn ska ha sina pappor i sina liv. Hemskt av henne, verkligen.
Citera
2025-05-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du efterlyste en förklaring och fick en.
Texten inom citattecknen som exempelvis "påbörjade samtal" och "tog stora steg för att sluta" är direkt från tingsrättens slutgiltiga beslut.
Men nu säger du alltså att det står fel i dokumenten?

Han säger själv att han sedan tog kontakt med sponsorn inte rörde kolan förrän ett återfall två veckor efter. Det är helt uppenbar lögn och det vet du också.

Sen säger du ju själv att du inte bryr dig om ifall han knarkar eller inte så varför argumenterar du ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in