2025-05-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
GDPpC

Ukraina 4700$
Botswana 7800$

https://countryeconomy.com/countries/compare/ukraine/botswana

Vi får hoppas att Sverige inte tas över och styrs av sådana som dig. Trevlig fredagkväll!

Du jämför alltså det sämsta vita landet som är i krig med det bästa svarta landet?!?!

Det är sånt man kallar för cherry picking🍒
Senast redigerad av manfredkaltz 2025-05-23 kl. 17:23.
Citera
2025-05-23, 17:33
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Du jämför alltså det sämsta vita landet som är i krig med det bästa svarta landet?!?!

Ukraina 2015 = 2115$
Ukraina 2021 = 4828 $
Gick bättre i corona tider än före.
Citera
2025-05-23, 17:37
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Konstigt bara att boerna inte flyr till USA nu när Trump välkomnar dem. Att stanna och bli folkmördad är väl lite märkligt eller?

"Märkligt att judarna stannade i Tyskland när det fanns länder som tog emot dem. Måste vara deras fel att det gick som det gick, eller också var judeförföljelserna bara påhitt."

Känns som om du hakat upp dig lite på begreppet folkmord, som Trump inte ens använt mig veterligen. Det talas om förföljelser och rasligt motiverade mord, vilket allmänt betraktas som förstadier till folkmord.

Genocide Watch räknar med tio stadier av ett typiskt folkmord. Modellen är inte felfri, personligen finner jag stadierna 1-2 löjliga att inkludera då de patologiserar vad GW själva medger är "universally human", men det är ändå en modell som visualiserar processen -- och där befinner sig Sydafrika visavi vita människor på stadium 6 (polarisering) med inslag av stadierna 7-8 (förberedelse och förföljelse) gentemot boerna. Stadium 9 är utrotning och stadium 10 förnekelse.

Huruvida det är ett pågående folkmord eller ett hotande folkmord kan diskuteras. Jag undviker gärna begreppsinflation så jag föredrar det sistnämnda.

Problemet är detta: Vi har massmedier som börjar yra feberaktigt om Förintelsen så snart européer kräver återvandring av araber och afrikaner som vällt in under det senaste halvseklet. Samma massmedier lägger locket på och undviker till varje pris liknelser vid Förintelsen när det gäller förföljelser, rasmotiverade mord och öppen folkmordshets gentemot den vita minoritet som byggde Sydafrika från grunden och vid sidan av khoisan-folken är de som har störst besittningsrätt till landet.
Senast redigerad av Threadkiller 2025-05-23 kl. 17:40.
Citera
2025-05-23, 17:41
Medlem
Flera världsledare som bjudits in till Vita huset har mött en upprorisk Donald Trump.
Det försämrar mediebilden av honom hos den breda massan och just det är syftet.
https://www.svd.se/a/3M0KzP/expert-donald-trumps-mote-med-cyril-ramaphosa-medveten-strategi

Trumps upproriska beteende under möten med världsledare är att förstärka hans image som en stark, kompromisslös och anti-etablissemangsledare, vilket tilltalar hans kärnväljare och håller honom i medias fokus. Genom att medvetet skapa kontroverser kontrollerar han narrativet och stärker sin position som en polariserande figur, även om det innebär en negativ mediebild hos den breda massan. Strategin är inte inriktad på att vinna över alla, utan på att maximera lojaliteten hos hans befintliga stödjare.
Citera
2025-05-23, 17:50
Medlem
Citat:
Dom flesta svarta i Sydafrika är inte från Sydafrika utan från områden utanför Sydafrika. Många kom från Kongo för att arbeta. Visst, svarta har utnyttjas av kapitalister men den skulden måste nog läggas på deras girighet, inte på vita kristna.

Boerna dessutom var där före britterna och var inte kolonialister på samma sätt.

Jag förstår helt ärligt inte varför svarta ska vara i en avancerad civilisation då dom inte klara av att underhålla det på egen hand.

Koka på den här dokumentären, framförallt i slutet när kinesen säger som det är.

https://youtu.be/kOkrYW3vF0o?si=Y9Fsh5LMrhdeYjMq

Menade Zimbabwe.

Du hittar bara på. Titta mordfrekvensen tre gånger högre under de sista 10 åren under apartheit. Annars ungeför den samma som nu från 1960 och frammåt.

Kineserna var under isen själva i 200 år. Så jag tror vi inte behöver lyssna på kineser. De åt fan folk där på 1960-talet.

Och vi europper har lyckats att starta de två värsta krigen på mindre än 30 år.
Citera
2025-05-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Ukraina 2015 = 2115$
Ukraina 2021 = 4828 $
Gick bättre i corona tider än före.

Där ser man. Hursomhelst så är Ukraina ett korrupt skitland. Botswana är ett litet land med diamantgruvor.

Ge mig ett exempel på ett lyckat svart land. Varför vill svarta till vita länder och inte tvärtom?
Citera
2025-05-23, 17:54
Avslutad
Citat:

Slaver är dessutom lägre stående än Germaner. Den renaste och mest överlägsna rasen i världen är vår egna, den skandinaviska Germanska rasen. Även Hitler sa att den högsta kvalité arier hittar man i norden.
Citera
2025-05-23, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du hittar bara på. Titta mordfrekvensen tre gånger högre under de sista 10 åren under apartheit. Annars ungeför den samma som nu från 1960 och frammåt.

Kineserna var under isen själva i 200 år. Så jag tror vi inte behöver lyssna på kineser. De åt fan folk där på 1960-talet.

Och vi europper har lyckats att starta de två värsta krigen på mindre än 30 år.

Ge mig ett exempel på ett lyckat svart land?
Varför vill alla svarta till vita länder?
Citera
2025-05-23, 18:15
Medlem
Ja det stämmer, har arbetet med sydafrikaner och det är sådan hets mot vita i det samhället och man samlar grupper av svarta som sedan utlplånar dom vita. Sedan kom man på att många svarta inte har kompetensen att utföra vissa vitas jobb så blir det ännu mer problematiskt i deras samhälle.

Bönderna är dom mest befäpnade i det samhället då dom har mest att förlora.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Är det verkligen sant att mängder av vita farmare i närtid blivit mördade i Sydafrika?
Eller var det någon som den rödlätta tjockisen bara råkade snappa upp på Twitter?
Citera
2025-05-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ge mig ett exempel på ett lyckat svart land?
Varför vill alla svarta till vita länder?

Det är väl inte så konstigt. Om man var en koloni till 1960-talet. Och det fanns väldigt få utbildade i landet samt det var uppbyggt för att kolonialmakten skulle tjäna på kolonin och inte landet själv. Om vi tar alla franska fd kolonier så var länderna mer eller mindre tvungna att låta Frankrike sköta deras riksbank då hela den ek sektorn var kopplad till Frankrike.

Geografin i afrika kan förklara mycket till utvecklingen där. Få naturliga hamnar och farbara floder. Nedre Nilen är väl undantaget. Tropsikt klimat i flera delar.

Folk vill ju ofta flytta till rikare länder. Ex svenskar flyttar till Norge. Eller östeuropeer till väst. Östeuropa kommer gå under. Låga födelsetal och utflyttning plus fnoskiga nationalister. Det kan bara sluta illa.
Citera
2025-05-23, 18:24
Medlem
Enterprises avatar
Ironiskt nog är ni vita som hetsar mot svarta i tråden samma skrot och korn som de svarta som hetsar mot vita i Sydafrika. Ni förtjänar varandra, gör upp i en grusgrop!
Citera
2025-05-23, 18:49
Medlem
dude2ks avatar
Mycket bra av Trump att uppmärksamma detta! Tänker förneka Gaza situationen tills media börjar rapportera verkligheten istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in