2025-05-23, 16:42
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Vem är V-fruntimret? Är det klarlagt?

Ja, finns i tråden men namnet är så jävla krångligt så jag glömmer bort det var femte minut.

Märkligt att Nooshi inte backar redan nu på en fredag.

Omöjligt att vinna den här striden. Varför dra ut på lidandet (för bägge parter)!?
Citera
2025-05-23, 16:45
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Breaking! Breaking!

Jobbannons från Vänsterpartiet! Men verkar ha publicerats redan 8 maj.

Lediga tjänster
Vänsterpartiet söker politisk rådgivare till EU-parlamentet med fokus på jämlikhet och transparens

Nu söker vi en politisk rådgivare med inriktning på arbetet i parlamentets utskott för kvinnors rättigheter och jämställdhet (FEMM) samt budgetkontrollutskottet (CONT).

https://eu.vansterpartiet.se/lediga-tjanster-2/

Samma beskrivning som en viss tjänsteman har på kontaktsidan:
Politisk rådgivare, budgetkontroll och jämställdhetsfrågor

https://eu.vansterpartiet.se/kontakta-kansliet/

Intressant. Öppnar för mer spekulationer.

Gissar på att Vkvinnan visste att hon avsluta sin tjänst, såg därför sin chans att försöka hetsa/trolla ATM. Allt annat är bara hål i huvudet, att hålla på så i den politiska miljön.
Citera
2025-05-23, 16:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Intressant. Öppnar för mer spekulationer.

Gissar på att Vkvinnan visste att hon avsluta sin tjänst, såg därför sin chans att försöka hetsa/trolla ATM. Allt annat är bara hål i huvudet, att hålla på så i den politiska miljön.

Hål i huvudet även som merit i CV:t när man ska söka andra liknande jobb.
Citera
2025-05-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
EU-parlamentet har kommit med en egen utredning som stödjer KD:s version att V:s tjänsteman både initierade och eskalerade bråket.
https://www.sverigesradio.se/artikel...orklaring-av-v
Var är den utredningen? Det du länkar är ju bara samma gamla skit där ord står mot ord?
Citera
2025-05-23, 16:49
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ja, finns i tråden men namnet är så jävla krångligt så jag glömmer bort det var femte minut.

Omöjligt att vinna den här striden. Varför dra ut på lidandet (för bägge parter)!?
V har väl aldrig handlat förnuftigt.
Citera
2025-05-23, 16:54
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJones
Nej nej släng mobilerna för guds skull, med Israel inblandat (åtminstone indirekt) kan dom explodera när som helst.
Ja, det har du rätt i förstås. Det kan väl bli en jävla smäll, innan man fattat vad som hänt.
Men man hoppas att en israelvän som Alice har en mobil som är sprängsäker direkt levererad från Mossads Skunkworks.

För övrigt tycker jag det är lite intressant att Alice´s framilj flydde från Rumämien samtidigt som Ceaușescu-diktaturen föll.
De verkar ha tagit den sista helikoptern från Bukarest innan gränserna stängdes.
Det är lite intressant, men det kanske inte betyder någonting...
Men ingen skugga ska falla på den lilla väna lilla Alice i detta fallet.
Hon gjorde helt rätt som klöste tillbaka för att försvara sin mobiltelefon, från en rabiat islamist.
Senast redigerad av Rimbert 2025-05-23 kl. 17:15.
Citera
2025-05-23, 17:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Nooshi hanterar situationen urdåligt. Hon verkar vara snäll o gullig på alla sätt, men hennes intellekt imponerar inte. Partiet skulle hållit käften när det uppdagades att palestiniern ljög och bara sagt: Vi inväntar resultatet av polisens utredningen innan vi uttalar oss. Och: vår medarbetare är arbetsbefriad tills vidare.
Citera
2025-05-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Filmerna har inte många sett. Och läser man noggrant påstås det inte att det inte var Träsko som tog till våld först. Bara att det var V:s tjänsteperson "som började bråket". Vilket skulle kunna tolkas som att tjänstepersonen konfronterar Träsko.

Ungefär som du skriver, jag tolkar det likadant av den information som finns tillgänglig nu. (Med "Träsko" menar du Måwe? )

Måwe har blivit ansatt hårt med med en mobilkamera upptryckt mot ansiktet och känt sig hotad och börjat klösas? Kanske rimligt med Måwes reaktion....? Jag vet inte men många personer har blivit utsatt för liknande rovokationer Lite mindre mindre rimlig är Måwes kalla syn på det som händer i Gaza och i förlängningen det massmord som sker just nu. Jag är själv vänligt inställd till Israel men nu har det gått för långt vilket de flesta tycker. Varför är Måwe så kompromisslös?
Citera
2025-05-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nooshi hanterar situationen urdåligt. Hon verkar vara snäll o gullig på alla sätt, men hennes intellekt imponerar inte. Partiet skulle hållit käften när det uppdagades att palestiniern ljög och bara sagt: Vi inväntar resultatet av polisens utredningen innan vi uttalar oss. Och: vår medarbetare är arbetsbefriad tills vidare.
Du verkar rätt säker på vad som hänt. Det är inte jag. Nånting är skevt här. Båda kvinnorna är tydligen upprörda. Måwe så till den milda grad att hon lämnar arbetet vind för våg och skiter i en viktig omröstning och åker hem till Sverige. Varför kan man bara spekulera i. Blev hon så svårt traumatiserad av att ha blivit filmad. Vet hon att hon gjort bort sig? Vi får se
Citera
2025-05-23, 17:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Var är den utredningen? Det du länkar är ju bara samma gamla skit där ord står mot ord?

Lyssna på inslaget. 00:48 in så säger reportern att Eu-parlamentet kommit med en egen utredning. Det tror jag inte reportern hittar på.
Citera
2025-05-23, 17:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Ungefär som du skriver, jag tolkar det likadant av den information som finns tillgänglig nu. (Med "Träsko" menar du Måwe? )

Måwe har blivit ansatt hårt med med en mobilkamera upptryckt mot ansiktet och känt sig hotad och börjat klösas? Kanske rimligt med Måwes reaktion....? Jag vet inte men många personer har blivit utsatt för liknande rovokationer Lite mindre mindre rimlig är Måwes kalla syn på det som händer i Gaza och i förlängningen det massmord som sker just nu. Jag är själv vänligt inställd till Israel men nu har det gått för långt vilket de flesta tycker. Varför är Måwe så kompromisslös?
Måwe ville väl få den hotfulla okända personen på bild rent säkerhetsmässigt. Fullt förståeligt. Jag skulle gjort detsamma. Man räknar knappast med att bli attackerad fysiskt.
Citera
2025-05-23, 17:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du verkar rätt säker på vad som hänt. Det är inte jag. Nånting är skevt här. Båda kvinnorna är tydligen upprörda. Måwe så till den milda grad att hon lämnar arbetet vind för våg och skiter i en viktig omröstning och åker hem till Sverige. Varför kan man bara spekulera i. Blev hon så svårt traumatiserad av att ha blivit filmad. Vet hon att hon gjort bort sig? Vi får se
Måwe har fått ta emot mycket hot av palestinska terrorister. Bara titta på bilden av kvinnan som attackerade henne. Kvinnan ser mycket aggressiv och grym ut. Och med skjutningen i USA bara timmar innan, där två judar sköts ihjäl, så blir man förstås extra på tårna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in