Citat:
Ursprungligen postat av
dQw4w9WgXcQ
Te innehåller ungefär hälften koffein och dessutom L theanin lugnande vilket gör att koffeinet är "långsammare"
För mig är kaffe som cigg, bara en distraktion, jag tror det räcker att dricka något varmt
Dricker ibland pulverkaffe och gör det skitsvagt och det är helt ok, det går absolut inte med bryggkaffe
Rent praktiskt är det ju dessutom enklare med te, behövs bara en vattenkokare
Vanligtvis dricker jag svart kaffe men till te kan det vara gott med fjölk (fake mjölk)
I början kanske man kan göra starkare black tea för att likna det vid kaffe
Finns ju även starkare teer, yarbamacho etc
Tepåsar kostar under kronan och löste är väl billigare, säljs det ens på ica?
Någon som lyckats ersätta kaffe med te?
Vissa delar av världen är ju tokiga i tea
Man blir väldigt beroende av kaffe och svart te så grönt te är att föredra.
Använd dock INTE tepåsar då de flesta märken använder plast för att försegla tepåsen och det läcker in massa plastpartiklar i den varma drycken precis som från engångs kaffemuggar du köper på stan där de lagt i massa plast som läcker in i drycken=gör män mer feminina för plasten stannar i kroppen.
Tyvärr så använder de massa gifter i kaffeodling också och säkerligen detsamma i te odling + att det finns genmanipulerat the som lipton tillexempel.
Det finns otroligt gott ekologiskt löste i vissa icabutiker .
De har blandat med riktigt goda grejer med exotiska namn som kejsarens blandning osv och de har både grönt och rooibos + svart te med olika blandningar så du kan smaka olika sorter.
jag kan gott rekommendera dom för de är riktigt goda.
Märket är forsmans och du plockar i papperspåse och priset var biktigt bra för att vara ekologiskt.
Finns alltså i vissa vaniga icabutiker och ica maxi men långtifrån alla säljer dom.
se upp för billiga märken som kan ha billigare skräpte i blandningen eller fejkaromer istället för riktig jordgubbe osv i vissa färdigblandade påse.
Man brukar se det på priset.
Är det för billigt löste så har de ofta billigare sorterna av te.
Gjorde misstaget att köpa en färdigblandad som var billig och den smakade bara skit jämfört mot den jag just rekommenderade till dig.