2025-05-23, 10:24
Medlem
Te innehåller ungefär hälften koffein och dessutom L theanin lugnande vilket gör att koffeinet är "långsammare"

För mig är kaffe som cigg, bara en distraktion, jag tror det räcker att dricka något varmt

Dricker ibland pulverkaffe och gör det skitsvagt och det är helt ok, det går absolut inte med bryggkaffe

Rent praktiskt är det ju dessutom enklare med te, behövs bara en vattenkokare

Vanligtvis dricker jag svart kaffe men till te kan det vara gott med fjölk (fake mjölk)

I början kanske man kan göra starkare black tea för att likna det vid kaffe
Finns ju även starkare teer, yarbamacho etc

Tepåsar kostar under kronan och löste är väl billigare, säljs det ens på ica?

Någon som lyckats ersätta kaffe med te?
Vissa delar av världen är ju tokiga i tea
Senast redigerad av dQw4w9WgXcQ 2025-05-23 kl. 10:26.
2025-05-23, 10:34
Medlem
991ESSs avatar
Ett life hack för dig kunde vara att dricka te i veckorna och välgjort kaffe på helgerna.
2025-05-23, 10:35
Avstängd
pn222jws avatar
En kopp kaffe på morgonen - sedan svart te under dagen - en kopp kakao om kvällen är nog bättre för hälsan.

ICA's är riktigt prisvärt (cirka 20 kronor för hundra).

https://handla.ica.se/produkt/1417850

COOP X-tra (28 kronor för hundra).

https://www.coop.se/handla/varor/dryck/te/svart-te/svart-te-english-breakfast-100-pack-7340191175297/
2025-05-23, 11:14
Avslutad
I era Tepåsar finns det även plast… i typ alla om jag inte minns fel.

Väljer kaffe alla dagar i veckan men försöker dra ner på det. Än så länge är det inte så dyrt.
2025-05-23, 12:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Te innehåller ungefär hälften koffein och dessutom L theanin lugnande vilket gör att koffeinet är "långsammare"

För mig är kaffe som cigg, bara en distraktion, jag tror det räcker att dricka något varmt

Dricker ibland pulverkaffe och gör det skitsvagt och det är helt ok, det går absolut inte med bryggkaffe

Vanligtvis dricker jag svart kaffe men till te kan det vara gott med fjölk (fake mjölk)

Te smakar inte gott och kaffe har jag råd med att dricka än så länge!
2025-05-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ

Man blir väldigt beroende av kaffe och svart te så grönt te är att föredra.
Använd dock INTE tepåsar då de flesta märken använder plast för att försegla tepåsen och det läcker in massa plastpartiklar i den varma drycken precis som från engångs kaffemuggar du köper på stan där de lagt i massa plast som läcker in i drycken=gör män mer feminina för plasten stannar i kroppen.

Tyvärr så använder de massa gifter i kaffeodling också och säkerligen detsamma i te odling + att det finns genmanipulerat the som lipton tillexempel.

Det finns otroligt gott ekologiskt löste i vissa icabutiker .

De har blandat med riktigt goda grejer med exotiska namn som kejsarens blandning osv och de har både grönt och rooibos + svart te med olika blandningar så du kan smaka olika sorter.

jag kan gott rekommendera dom för de är riktigt goda.
Märket är forsmans och du plockar i papperspåse och priset var biktigt bra för att vara ekologiskt.
Finns alltså i vissa vaniga icabutiker och ica maxi men långtifrån alla säljer dom.

se upp för billiga märken som kan ha billigare skräpte i blandningen eller fejkaromer istället för riktig jordgubbe osv i vissa färdigblandade påse.

Man brukar se det på priset.

Är det för billigt löste så har de ofta billigare sorterna av te.
Gjorde misstaget att köpa en färdigblandad som var billig och den smakade bara skit jämfört mot den jag just rekommenderade till dig.
Senast redigerad av Blatteman 2025-05-23 kl. 12:51.
2025-05-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
En kopp kaffe på morgonen - sedan svart te under dagen - en kopp kakao om kvällen är nog bättre för hälsan.

ICA's är riktigt prisvärt (cirka 20 kronor för hundra).

https://handla.ica.se/produkt/1417850

COOP X-tra (28 kronor för hundra).

https://www.coop.se/handla/varor/dryck/te/svart-te/svart-te-english-breakfast-100-pack-7340191175297/

Fast dessa är de billiga genmanipulerade skräpsorterna som de skickar ut som sekunda vara från teodlarländerna.
Innehåller massa bekämpningsmedel också + att de förselglar påsarna med plast som läcker in i den varma drycken.

finns forsmans lösviktste i vissa icabutiker som är ekologiskt och ruskigt gott med olika blandningar som jag tycker du ska prova.

kostar inte mycket per kopp och du kommer inte vilja ha de lågkvalitativa sorterna du just skrev om efter att du smakat på dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
I era Tepåsar finns det även plast… i typ alla om jag inte minns fel.

Väljer kaffe alla dagar i veckan men försöker dra ner på det. Än så länge är det inte så dyrt.

Stämmer bra de men pga av att folk börjat bojkotta i england så har vissa ekologiska märken tagit bort plasten nu.
2025-05-23, 13:04
Moderator
Allaballawallas avatar
Fint, men ta det i någon av alla redan existerande trådar om att kaffet blivit dyrt, för vi behöver inte en till.

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in