2025-05-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Samma grej med vänstern, eller vad man ska kalla de, ogillar egentligen etiketter, som tycker det är rasistiskt att han tar upp detta. Vilka ska annars bry sig om de vita i Sydafrika? De liberalvänstra etablissemanget är så korkade i sin primitiva logik. Afrikaaner är för evigt bad guys. De är de värsta typen av människor i Världen för dem, vita kolonisatörer

Det finns ingen kategori i mänsklighetens historia som skapat så mycket lidande för människor utanför sina egna länders gränser som vita kolonisatörer. Hur tänker du?
Citera
2025-05-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Tufft av Trump att våga säga saker rakt ut, det får man ge honom.

Till skillnad från oss här hemma.. Någon kan utföra ett terrordåd men råkar någon skrika NEGERJÄVEL ja då tar det hus i helvete och lagarna ändras på tyvå röda, alla partier helt överens! Antirasism tåg blir det nya fokus

Vad är det som är tufft med att man som världens mäktigaste man lyckas gå på diverse konspirationsteorier? Är det tufft att vara korkad?
Citera
2025-05-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Nej bantunegrerna kom på 1600-talet, dvs 400 år sedan. Hottentotterna hade funnits där längre, men de utgör idag 0,0016% av Sydafrikas befolkning.

Nej bantufolk kom långt tidigare. Det finns spår efter dem från 500-1000-talet.
Citera
2025-05-22, 14:17
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Det finns ingen kategori i mänsklighetens historia som skapat så mycket lidande för människor utanför sina egna länders gränser som vita kolonisatörer. Hur tänker du?
Jag försvarar inte kolonialismen. Har inte ens antytt det, men någonstans måste man ju gå vidare. Skulle det vara rättfärdigat av svarta att slakta alla vita för vad deras förfäder gjort? Givetvis har jag förståelse för att det finns en frustration från de svarta att de vita äger en väldigt stor del av resurserna i landet och jag har förståelse för om det sker en omförhandling där. Men det måste finnas balans och då är det bra att någon har de vitas rygg i Sydafrika om det skulle balla ut
Citera
2025-05-22, 14:18
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej bantufolk kom långt tidigare. Det finns spår efter dem från 500-1000-talet.

Stämmer inte. Det dröjde ungefär 50 år från att holländarna upprättade kapkolonin tills att de öht stötte på bantunegrerna.
Citera
2025-05-22, 14:19
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Stämmer inte. Det dröjde ungefär 50 år från att holländarna upprättade kapkolonin tills att de öht stötte på bantunegrerna.
Ja, man får göra skillnad på Kap och hela Sydafrika här
Citera
2025-05-22, 14:19
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Men gissar Silberstein har en totalt omvänd tanke när det gäller minoriteter i Europa och vad de bör "finna sig i".

Jag hoppas egentligen alla vita lämnar Sydafrika snarast och låter de svarta sköta landet helt själva. Den vita minoriteten där nere är det enda som gör att landet fungerar någorlunda bättre än genomsnittligt afrikanskt rövhålsland.
Ja vi såg vad som hände med Zimbabwe då negrerna tog över de vitaa farmer som tidigare gjort landet rikt. Sydafrika är på god väg att göra samma resa...
Citera
2025-05-22, 14:21
Medlem
Citat:

Kapkolin var av en fjärt storlek i Sydafrika. Då kan alla vita flytta ditt och lämna tillbaks all mark de svarta. Eller kapkolin kan de ge tillbaks till de som var där före. Och de vita flytta tillbaks till Holland/Frankrike.
Citera
2025-05-22, 14:22
Medlem
Flundran90s avatar
Även fast jag försvarar Trumps försvar av vita måste jag vända mig mot tonen här inne. Måste vi snacka nedvärderande om svarta? Kan vi inte hålla lite höjd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm

Det finns dock en poäng med just Sydafrika där de svarta faktiskt är kolonisatörer själva. Bantufolken har ju typ kört över de flesta i södra Afrika. Politiker som förespråkar stöld och våld mot vem det än är bör givetvis diskvalificeras från att öppna kakhålet.

I väst är vi för lata och av ren slentrian bara antar att är du mörkhyad så är det synd om dig p.g.a. hur vita människor har betett sig rent historiskt.

Det Trump gör är lika stört som många politiker i Sydafrika pysslar med.
Citera
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte kolonialismen. Har inte ens antytt det, men någonstans måste man ju gå vidare. Skulle det vara rättfärdigat av svarta att slakta alla vita för vad deras förfäder gjort? Givetvis har jag förståelse för att det finns en frustration från de svarta att de vita äger en väldigt stor del av resurserna i landet och jag har förståelse för om det sker en omförhandling där. Men det måste finnas balans och då är det bra att någon har de vitas rygg i Sydafrika om det skulle balla ut

Det håller jag absolut med om. Våld löser inte mycket. Att däremot, som trump gör nu, antyda att det finns en situation där vita systematiskt mördas pga deras hudfärg i dagsläget trots att det inte finns något som tyder på det blir direkt bara problematiskt. Hade inte haft något att säga om det om det var sanning, tvärtom.
Citera
2025-05-22, 14:23
Medlem
Citat:
Även fast jag försvarar Trumps försvar av vita måste jag vända mig mot tonen här inne. Måste vi snacka nedvärderande om svarta? Kan vi inte hålla lite höjd?

Har du glömt bort vilket forum du befinner dig på? Vintage flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in